Behöver absolut inte vara exakt lika, bara ett exempel där fredlig invandring har lett till en civilisations undergång. Det är ju verkligen undergångstermer som används inte bara förändring eller påverkan.
Jag vet verkligen inte om det har skett någon gång eller inte men för er som menar att detta är ett sannolikt scenrio hade det ju varit bra ju fler exempel det finns.
Vi pratar ju trots allt om att en relativt heterogen minoritet av invandrare i Sverige på något vis ska förvandla ett demokratiskt Sverige till ett mindre demokratiskt kalifat eller något sådant. Ska jag oroa mig för det, vilket en del verkar tycka, så är det väl bra om man kan visa att det är sannolikt t.ex. genom exempel.
Även om vi tittar på det rent matematiskt är vi idag i runda slängar 8 miljoner "riktiga" svenskar. För att vi ska bli i minoritet så behövs antingen att befolkningen i Sverige växer till trakten av 17 miljoner, och nästan alla utlänningar behöver vara muslimer, gärna radikala. Det andra alternativet kan vara att vi kanske drabbas av någon genetisk defekt som dödar av typ fem miljoner av oss.
Men om man menar att svensk kultur kommer att se annorlunda ut 2050 och kanske med mer inslag av t.ex. muslimsk kultur så får jag nog erkänna att jag håller med, men knappast om man tror att vi kommer att leva i reservat eller något sådant.
Palestinierna blev väl utmanövrerade, inte så att dom står inför omedelbar undergång, men nöjda verkar dom inte vara....
Visst, det tog mer än några decennier, men inte så värst lång tid.
Fast, civilisationens undergång, delar du nu upp jorden på civiliserade platser?