Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fridolin som ligger naken i leran på Hultsfred iklädd en palestinasjal i vuxen ålder. :lol

Börjar se en viss likhet mellan hans sympatisörer och hans omogna stil. :gnissla

- - - Updated - - -

Mehmet Kaplan, är han inte islamist förresten, jag trodde det? :va

Kan någon som inte tycker Mehmet Kaplan är islamist vv och förtydliga? :mattias

Om en som Kaplan uttryck att "de som åker och strider för IS är att likställa med de som stred för Finland", då har jag svårt att inte acceptera benämningen "Islamist" men Loco får gärna beskriva det naturliga och logiska i detta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om en som Kaplan uttryck att "de som åker och strider för IS är att likställa med de som stred för Finland", då har jag svårt att inte acceptera benämningen "Islamist" men Loco får gärna beskriva det naturliga och logiska i detta.

Om han mot förmodan låtsas om ovan, eller detta, inlägg får han gärna förklara huruvida månggifte är att betrakta som radikalt eller inte radikalt, och om det inte är radikalt så är det alltså ett helt normalt inslag i även "moderat" islam?

:gnissla

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja varför inte? Islamister som strider för islam är ju precis samma sak som svenskar som strider för det med nazityskland lierade finland? Oohwee..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ja varför inte? Islamister som strider för islam är ju precis samma sak som svenskar som strider för det med nazityskland lierade finland? Oohwee..

Å andra sidan var svenskarna som stred för det med Tyskland allierade Finland i fortsättningskriget väldigt få. De Kaplan jämför med är de som gick med i frivilligkåren 1939. Oerhört korkad jämförelse är det i vilket fall.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Fast. Med fakta i hand var det Sovjet-Tyskland och inte Finland som var lierade. Molotov-Ribbentroppakten ingicks före finska vinterkriget. Således jollrar du bort dig i jämförelsen som haltar ytterligare.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Massinvandring. Hur mycket jag än googlar det ordet finner jag ingen vedertagen definition av det ordet och ingen, inte ens de allra största förespråkarna kan någon gång ge mig en klar definition på när "normal" invandring slår över till massinvadnring.
Men folk gillar ändå att slänga sig med det ordet lite för ofta....

En ganska enkelt svar på din fråga hur man kan tolka ordet massinvandring. När invandringen på sikt hotar att tränga undan ursprungsbefolkningen. Ett annat ord för massinvandring, om du känner dig less på det ordet, är istället befolkningsutbyte. Det passar egentligen bättre.

swe_map_utbak.jpg
http://affes.wordpress.com/2011/08/25/utlandsk-bakgrund-i-alla-kommuner-2050/

Jag är emot detta, du är däremot positiv. Anser du inte att svenskarna har lika rätt att existera och leva i harmoni även i framtiden? Mina åsikter är kanske inte normala idag. Men de har varit det tidigare i ungefär 40000år.

Jag vet nämligen inget mångkulturellt/mångetniskt samhälle där någon form fridfullhet råder. Därför chansar jag inte och hoppas att det ska lösa sig på något magiskt sätt. Det är helt enkelt inte naturligt.

Vill du ha ett annat häftigt ord att fundera på? Patologisk altruism. Det beskriver idag den svenska mentaliteten.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
En ganska enkelt svar på din fråga hur man kan tolka ordet massinvandring. När invandringen på sikt hotar att tränga undan ursprungsbefolkningen. Ett annat ord för massinvandring, om du känner dig less på det ordet, är istället befolkningsutbyte. Det passar egentligen bättre.

View attachment 411821

Jag är emot detta, du är däremot positiv. Anser du inte att svenskarna har lika rätt att existera och leva i harmoni även i framtiden? Mina åsikter är kanske inte normala idag. Men de har varit det tidigare i ungefär 40000år.

Jag vet nämligen inget mångkulturellt/mångetniskt samhälle där någon form fridfullhet råder. Därför chansar jag inte och hoppas att det ska lösa sig på något magiskt sätt. Det är helt enkelt inte naturligt.

Vill du ha ett annat häftigt ord att fundera på? Patologisk altruism. Det beskriver idag den svenska mentaliteten.
Redan i slutet på 70-talet gick dåvarande räddhågsna ut med profetian att "Svensken skulle vara i minoritet inom 4 år".
Vågar jag säga att beräkningen visade sig vara fel?

Vilka samhällen känner du till med en enhetlig etnicitet?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fast. Med fakta i hand var det Sovjet-Tyskland och inte Finland som var lierade. Molotov-Ribbentroppakten ingicks före finska vinterkriget. Således jollrar du bort dig i jämförelsen som haltar ytterligare.

Lappri! Snarare du som tar ett inlägg som avslutas med ett frivolt ooohwee som helt seriöst som jollrar bort dig.
Molotov-ribbentroppakten var dessutom ingen allians utan en icke-angreppspakt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Redan i slutet på 70-talet gick dåvarande räddhågsna ut med profetian att "Svensken skulle vara i minoritet inom 4 år".

Du menar att det bara finns ytterligheter?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Den tokstollen 70-talet kunde väl inte grundläggande mattematik? Men vad har det med mitt inlägg att göra?

De flesta länder i Europa vad jag känner till, var inte mångkulturer för 70 år sedan (snälla, kom inte med snacket om valloner nu).

Du som ivrade att vi inte tog debatt: du har ju ett tydligt svar från mig här ovan. Varför kommer du inte med något konkret?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Min definition på det är när folk väller in över gränserna och vi inte har någon kontroll på de som kommer. Alltså, ingen registrering av människor, ingen koll på hur många de är, varifrån de kommer eller var de tar vägen.
Det skulle jag kalla massinvandring.
Bra.
Då anser du alltså att vi har massinvandring nu, eller?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Den tokstollen 70-talet kunde väl inte grundläggande mattematik? Men vad har det med mitt inlägg att göra?

De flesta länder i Europa vad jag känner till, var inte mångkulturer för 70 år sedan (snälla, kom inte med snacket om valloner nu).

Du som ivrade att vi inte tog debatt: du har ju ett tydligt svar från mig här ovan. Varför kommer du inte med något konkret?

Likheten med ditt inlägg är att dessa föregångare till SD som trodde detta på 70-talet var lika bergsäkra i sin beräkning som du verkar vara nu.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du menar att det bara finns ytterligheter?

Om jag tolkar dig rätt, så nej. Det är ju min poäng.
Men att tala om detta paradis med en enhetlig "etnicitet" eller "kultur" är att tala om det förlovade landet. En utopi som aldrig har existerat utan man bara ser på det som ett Atlantis som skulle lösa alla problem man någonsin haft.
Bara vi får detta svenska, med enbart svenskar och svensk kultur så kommer alla vara lyckliga, ekonomin kommer blomstra, ingen kommer vara arbetslös, ingen kommer skilja sig, alla kommer vara en kärnfamilj med blonda blåögda små barn och vi kommer återigen vara i det där perfekta livet som vi aldrig någonsin har haft !!!!
Vakna upp för faan !!

- - - Updated - - -

Nämn ett land !!! I dare you !! I doubledare you !!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille

View attachment 411821

Det var ju verkligen imponerande referenser! Å nästan inga udda antagandet bakom beräkningarna! Hur stor beräknat t.ex. dina källor att begolkningen ska vara 2050!? 12, 15 eller 17 miljoner? Kommer barnen, och barnbarnen, till de som idag är andra generationens invandrare att fortfarande räknas som invandrare 2050?
Som sagt: Detta är matte, och statistik, på sin allra lägsta nivå jämförbar med att bevisa att en kanin aldrig hinner ikapp en sköldpadda om den springer tio gånger så snabbt...

Du skulle ju, om än jag vet att det är mycket tråkigare, kunna luta dig mot SCB:s beräkningar av befolkningsutvecklingen istället som mer pekar på problemet att vi kommer att vara en miljon fler pensionärer i Sverige vid den tiden.

en liten fråga: När i världshistorien finns det ett exempel på att en kultur har gått under enbart genom invandring på det sätt som du förutsätter kommer att ske i Sverige?
Skulle även varas kul att veta om det i modern historia finns en så statisk kultur som de verkar sträva efter och om du i så fall tycker det är ok att vi börjar fira Helloween i Sverige.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj