Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag har inte svaret eller definitionen.

Men hur skulle du definiera det? Eller, vad skulle krävas för att DU skulle prata om "massinvandring"?

Min definition på det är när folk väller in över gränserna och vi inte har någon kontroll på de som kommer. Alltså, ingen registrering av människor, ingen koll på hur många de är, varifrån de kommer eller var de tar vägen.
Det skulle jag kalla massinvandring.

- - - Updated - - -

Vill du sitta och leta fel på ord så kommer du aldrig lyfta dig som människa.

#dagenstips

"Ta debatten" sägs det. Vilka svar har du att komma med om man debatterar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Ta debatten" sägs det. Vilka svar har du att komma med om man debatterar?

Det här liknar inte på något sätt en debatt, det liknar analt ordmärkeri och uppstudsig ungdom.

Du har fått massor med svar om SD's politik, du nöjer dig inte. Samtliga etablerade media hade ingående information om partierna inför Riksdagsvalet 2014, som vissa av oss var gamla nog att få rösta i, och där finns väldigt omfattande information om partierna också. Vidare finns det en uppsjö av information på nätet. Om detta inte räcker för dig, och du vill ha folks personliga åsikter serverade, så tycker jag nog att npgra av oss har gjort en rimlig insats.

När du blir stor kommer du förstå att livet är inte så enkelt att man kan gå runt och gallskrika på folk som inte tycker som en själv, och komma med stöddiga uppmaningar. Om du vill veta något, så frågar du artigt, och inväntar svaret. Om du inte är nöjd med svaret så tror jag att sannolikheten att det är svaret det är fel på i just detta fall är låg.

Jag försökte göra det enkelt för dig, och skrev fem punkter kring SD som jag tycker är väldigt bra, direkt började du brösta upp dig och påstå att jag klippt in något, vilket jag för övrigt inte hade.

Chill the fuck down boy. ;)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det här liknar inte på något sätt en debatt, det liknar analt ordmärkeri och uppstudsig ungdom.

Du har fått massor med svar om SD's politik, du nöjer dig inte. Samtliga etablerade media hade ingående information om partierna inför Riksdagsvalet 2014, som vissa av oss var gamla nog att få rösta i, och där finns väldigt omfattande information om partierna också. Vidare finns det en uppsjö av information på nätet. Om detta inte räcker för dig, och du vill ha folks personliga åsikter serverade, så tycker jag nog att npgra av oss har gjort en rimlig insats.

När du blir stor kommer du förstå att livet är inte så enkelt att man kan gå runt och gallskrika på folk som inte tycker som en själv, och komma med stöddiga uppmaningar. Om du vill veta något, så frågar du artigt, och inväntar svaret. Om du inte är nöjd med svaret så tror jag att sannolikheten att det är svaret det är fel på i just detta fall är låg.

Jag försökte göra det enkelt för dig, och skrev fem punkter kring SD som jag tycker är väldigt bra, direkt började du brösta upp dig och påstå att jag klippt in något, vilket jag för övrigt inte hade.

Chill the fuck down boy. ;)

Ang SDs manifest så håller jag på att läsa igenom det och jag kommer återkomma med ett svar på det.
Om någon använder ett mycket starkt ord om och om igen men aldrig kan ge en ordentlig definition på vad ordet betyder, tycker du då det är orimligt av mig att be om en förklaring till ordets innebörd?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ang SDs manifest så håller jag på att läsa igenom det och jag kommer återkomma med ett svar på det.
Om någon använder ett mycket starkt ord om och om igen men aldrig kan ge en ordentlig definition på vad ordet betyder, tycker du då det är orimligt av mig att be om en förklaring till ordets innebörd?

Du får ursäkta, jag kanske inte hängt med i alla svängar, men jag väntar i alla fall inte på din analys. Innan du jobbar ihjäl dig så kanske du skall stämma av med dina kamrater på forumet hur det ligger till med dem.

Om du tycker ett ord är starkt och felanvänt så kan du mycket riktigt anmärka på det, så är nu gjort och du borde kunna gå vidare till nya utmaningar utan att borra ned dig i detaljer. Om det är massinvandring du stör dig på så står det dig förstås fritt, själv tycker jag det är ett rimligt begrepp för den förmodligen högsta och snabbaste folkvandringen någonsin med jämförbara mått mätt, men du har all rätt att tycka annorlunda och jag kommer inte bli helt obstinat och hänga upp mig på det nu. Jag har inte deltagit i den biten men du bad bl.a. mig - tror jag - att redogöra för några bra saker med SD's politik. När jag så gjorde så avfärdade du det direkt, utan någon som helst analys, egen åsikt eller faktaunderbyggd invändning.

Vad tycker du själv om för politik, och varför?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du får ursäkta, jag kanske inte hängt med i alla svängar, men jag väntar i alla fall inte på din analys. Innan du jobbar ihjäl dig så kanske du skall stämma av med dina kamrater på forumet hur det ligger till med dem.

Om du tycker ett ord är starkt och felanvänt så kan du mycket riktigt anmärka på det, så är nu gjort och du borde kunna gå vidare till nya utmaningar utan att borra ned dig i detaljer. Om det är massinvandring du stör dig på så står det dig förstås fritt, själv tycker jag det är ett rimligt begrepp för den förmodligen högsta och snabbaste folkvandringen någonsin med jämförbara mått mätt, men du har all rätt att tycka annorlunda och jag kommer inte bli helt obstinat och hänga upp mig på det nu. Jag har inte deltagit i den biten men du bad bl.a. mig - tror jag - att redogöra för några bra saker med SD's politik. När jag så gjorde så avfärdade du det direkt, utan någon som helst analys, egen åsikt eller faktaunderbyggd invändning.

Vad tycker du själv om för politik, och varför?

Svarade jag inte nyss att jag håller på och läser igenom den länken som ni bemödade er med att ge mig som svar? Så, ge dig till tåls bara så lovar jag att jag (som ni själva bad mig) ska läsa igenom och sedan svara er vad jag tycker om det.

Men du skriver "den förmodligen högsta och snabbaste folkvandringen någonsin". Vad baserar du det på? Har du någon statistik? Har du någon grund du baserar det på?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Svarade jag inte nyss att jag håller på och läser igenom den länken som ni bemödade er med att ge mig som svar? Så, ge dig till tåls bara så lovar jag att jag (som ni själva bad mig) ska läsa igenom och sedan svara er vad jag tycker om det.

Men du skriver "den förmodligen högsta och snabbaste folkvandringen någonsin". Vad baserar du det på? Har du någon statistik? Har du någon grund du baserar det på?

Jag tror inte jag gett dig någon länk, du blandar nog ihop även det.

Ja det finns gott om statistik om hur invandringen ser ut idag, jag kommer inte leta fram den åt dig, om du är intresserad så hittar du den fort, om du inte är intresserad så är det helt valfritt.

För säkerhets skull så meddelar jag nu igen då alltså att du behöver verkligen inte göra någon analys för min skull. För att säga det på oborstad svenska:

Jag struntar fullständigt i vad du tycker om någonting, speciellt andra människors åsikter.

Du kanske missade att besvara en fråga i mitt inlägg förresten.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tror inte jag gett dig någon länk, du blandar nog ihop även det.

Ja det finns gott om statistik om hur invandringen ser ut idag, jag kommer inte leta fram den åt dig, om du är intresserad så hittar du den fort, om du inte är intresserad så är det helt valfritt.

För säkerhets skull så meddelar jag nu igen då alltså att du behöver verkligen inte göra någon analys för min skull. För att säga det på oborstad svenska:

Jag struntar fullständigt i vad du tycker om någonting, speciellt andra människors åsikter.

Du kanske missade att besvara en fråga i mitt inlägg förresten.

Jag gillar miljöpartiet för att jag tycker de belyser viktiga frågor och de har den enda trovärdiga politikern jag känner till.
Så, då fick det ur världen också.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilken är pålitlig? Romson? Fridolin?

Jag tycker den radikala islamisten Mehmet Kaplan och i övrigt hänvisar jag till en annan tråd om pedofilpartiet MP.

Case closed. :)

Markus skrev:
Miljöpartiet är ju som alla vet vårt mest extrema parti, med helt vansinniga idéer som inget annat parti (ens VPK) skulle befatta sig med. De mest hårresande exemplen är väl helt fri abort, ickevåldsförsvar, helt oreglerad invandring och en extra pappamånad.

Så, att Miljöpartiets politik bara faller galningar i smaken är belagt utom allt rimligt tvivel.
Vilka är då dessa galningar? De verkar vara många till antalet och riktigt illa däran, några exempel:

Ywonne Ruwaida (Tjuv)
Daniel Arrospide Alata (Mördare och mordbrännare)
David Holloman (Dömd vedtjuv :)rofl))
Kenneth Persson (Simpel tjuv)
Per Gahrton (Rattfyllerist, party animal)
Marcel Wisselqvist (Våldtäktsman)
Mir Englund-Desim (Sexköpare)
Michael Leventis (Upprepade sexuella övergrepp på små barn)
Christer Öhgren (Sexuellt utnyttjande av underårig)

Sist men inte minst, Miljöpartiets EU-parlamentariker Isabella Lövin och Carl Schlyter samarbetar med Partiet ”De Gröna” i EU (från Tyskland), som förespråkat legalisering av pedofili.

Vad är det egentligen för fel på Miljöpartister och varför söks de till sådana extrema sexuella avarter? Blir man miljöpartist för att man är sexbrottsling eller blir man sexbrottsling av att vara miljöpartist?

Una-bombaren (Theodore Kaczynski) var så nära miljöpartist man kan komma, vilket ansvar tar miljöpartiet för hans dåd, och varför bildades de mitt under Theodore Kaczynskis terror?

Ywonne Ruwaida sade förresten att utvecklingsstörda barn är lika intelligenta som grisar, take that for människosyn. :lol

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tycker den radikala islamisten Mehmet Kaplan och i övrigt hänvisar jag till en annan tråd om pedofilpartiet MP.

Case closed. :)
Det är föga förvånande att du som proklamerar starkt för SD använder ord som "islamist" och har samtidigt väldigt svårt att argumentera för vilken politik (förutom invandringen) som SD verkligen står för.

Föga förvånande....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fridolin. Och Wetterstrand.
Romson har jag inte alls samma förtroende för.

Fridolin, som inte ens kan erkänna en så marginell sak som att han jagar? Som uttrycker att han bor "i Rissne"(ang.mångkulturella områden och segregation) när det i själva verket är Duvbo? Som uttryckte att de vill satsa mer på att personalförstärka försvaret när det i själva verket är de som förespråkar nedskärningar?

Fridolin i egenskap av kappvändare, skönmålare och förvrängare?
På vilket sätt skiljer han sig mot..? Bara så jag får en chans att förstå

Wetterstrand är inte politiker längre så där bemödar jag mig inte att beskriva hennes dubbelmoral och fabuleringar.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är föga förvånande att du som proklamerar starkt för SD använder ord som "islamist" och har samtidigt väldigt svårt att argumentera för vilken politik (förutom invandringen) som SD verkligen står för.

Föga förvånande....

Jag har jättelätt att argumentera, det brukar jag till och med få beröm för av den sansade delen av anti-SD rörelsen på sporthoj, t.ex. korvgubbe och bonny. Jag tror helt enkelt det är du som är van att få allting exakt som du vill ha det. Så var jag också när jag var 25. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fridolin, som inte ens kan erkänna en så marginell sak som att han jagar? Som uttrycker att han bor "i Rissne"(ang.mångkulturella områden och segregation) när det i själva verket är Duvbo? Som uttryckte att de vill satsa mer på att personalförstärka försvaret när det i själva verket är de som förespråkar nedskärningar?

Fridolin i egenskap av kappvändare, skönmålare och förvrängare?
På vilket sätt skiljer han sig mot..? Bara så jag får en chans att förstå

Fridolin som ligger naken i leran på Hultsfred iklädd en palestinasjal i vuxen ålder. :lol

Börjar se en viss likhet mellan hans sympatisörer och hans omogna stil. :gnissla

- - - Updated - - -

Mehmet Kaplan, är han inte islamist förresten, jag trodde det? :va

Kan någon som inte tycker Mehmet Kaplan är islamist vv och förtydliga? :mattias

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...