Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Med logiken kring intelligenta och deras val av parti kommer således (med den inslagna linjen) sds stöd att öka i takt med att fler lågutbildade kommer till Sverige genom invandring och fler högutbildade flyttar ur landet.

:rofl

Nu gick ett antal säkringar på piedestaler runt om i akademikersporthojsverige.

Är det för övrigt förenligt med god akademisk sed att åka sporthoj? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hade jag uppfattat dina frågor som seriösa hade jag gjort det. Problemet är att du verkar för glad för att bara provocera för provocerandets skull, vilket jag tycker är tråkigt då jag för ett år sedan tyckte du var en av de roligaste att läsa här på SH.
För övrigt vet du ju redan svaret på din fråga!

Nu sårar du mig, inte bara tycker du jag är tråkig, du tar mina frågor som oseriösa och blir provocerad av dom.:gråta

Skulle ämnet varit teologi skulle jag tro att du går i försvar inför risken att behöva omvärdera din världsåskådning.:)

Men då har vi konstaterat att likställandet högskoleutbildning-intelligens är ett falsarium. Har du för övrigt gästat något av våra lärosäten de senaste åren? Jag kan garantera dig att du kommer vara bra mycket återhållsammare med påståendet om du gör det.:3freak

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fantasier utan belägg.
Vilken intelligensutvecklande utbildning har du som föranleder ditt elitistiska tankesätt?
Min utbildning är molekylärbiologi/biokemi.
Vilken är din utbildning som gör att du så tvärsäkert kan fastställa att jag har fel?
Vilket då automatiskt gör en högskoleutbildad intelligentare än en utan?
Nix, inte på individnivå, men rent statistiskt är det så.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vilken är din utbildning som gör att du så tvärsäkert kan fastställa att jag har fel?Nix, inte på individnivå, men rent statistiskt är det så.

Det skulle vara ytters intressant att ta del av den studien, var kan jag hitta den?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vilken är din utbildning som gör att du så tvärsäkert kan fastställa att jag har fel?

Du är ett levande exempel på motsatsen till ditt påstående om du tror att en sådan utbildning ger någon som helst insikt i ämnet.
Det enda den signalerar är att du nördar ner dig i ett litet ämne med en lite grupp liktänkande som intressenter.

Lång erfarenhet inom skilda branscher på flertalet av våra världsdelar är min relevanta utbildning i ämnet.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vadan detta akademikerförakt?
Jag har en yrkesinriktad universitetsutbildning i bagaget. Jag jobbar som hantverkare inom en helt annan bransch, detta för att jag gjorde en felbedömning av karriärsmöjligheterna efter examen.
Jag personligen, tycker nog att samtalen under luncherna på universitetet var mer givande än de jag har nu på hantverkarluncherna. Inte för att hantverkare generellt är dumma i huvudet, utan för att intressehorisonten ligger så mycket närmare hos dem.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har en yrkesinriktad universitetsutbildning i bagaget. Jag jobbar som hantverkare inom en helt annan bransch, detta för att jag gjorde en felbedömning av karriärsmöjligheterna efter examen.
Jag personligen, tycker nog att samtalen under luncherna på universitetet var mer givande än de jag har nu på hantverkarluncherna. Inte för att hantverkare generellt är dumma i huvudet, utan för att intressehorisonten ligger så mycket närmare hos dem.

Du misstolkar, föraktet är gentemot tron att en högskoleutbildad per automatik är intelligentare än valfri icke högskoleutbildad.

Du inser att du är en lika stor del i valet av ämnen vid fikabordet?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du misstolkar, föraktet är gentemot tron att en högskoleutbildad per automatik är intelligentare än valfri icke högskoleutbildad.

Du inser att du är en lika stor del i valet av ämnen vid fikabordet?

Givetvis är jag endel av det hela men om jag inleder ett ämne är det ofta ingen som kan/vill hänga på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Givetvis är jag endel av det hela men om jag inleder ett ämne är det ofta ingen som kan/vill hänga på.

Då gör du fel eller lägger dig på fel nivå, folk har åsikter om precis allt, även sådant dom inte har en aning om.

Men fikaraster skall ju enligt tradition fyllas av stoj, skryt och fabricerade historier, så enkelt är det inte.:)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Utvecklade du inte tillräcklig intelligens på universitetet för att inse att en sluten grupp som valt att studera ett specifikt ämne förmodligen är mer intresserade av att diskutera detta ämne än en grupp människor som sammanförts på helt andra premisser?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Utvecklade du inte tillräcklig intelligens på universitetet för att inse att en sluten grupp som valt att studera ett specifikt ämne förmodligen är mer intresserade av att diskutera detta ämne än en grupp människor som sammanförts på helt andra premisser?

Det var inte bara de ämnen som låg för handen som diskuterades där. Jag skulle vilja påstå att ämnena är betydligt snävare i min nuvarande situation. Förr bodde och jobbade jag norrut på en elverkstad i en gruva (jobbade då, bodde gjorde jag i närliggande samhälle). Där var ämnesvalen betydligt fler och takhöjden var s.a.s. högre.
Outbildat men inte obildat folk som var lätt att trivas med.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det var inte bara de ämnen som låg för handen som diskuterades där. Jag skulle vilja påstå att ämnena är betydligt snävare i min nuvarande situation. Förr bodde och jobbade jag norrut på en elverkstad i en gruva (jobbade då, bodde gjorde jag i närliggande samhälle). Där var ämnesvalen betydligt fler och takhöjden var s.a.s. högre.
Outbildat men inte obildat folk som var lätt att trivas med.

Mao, så tycker du att dina nuvarande arbetskamrater är tråkiga.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Mao, så tycker du att dina nuvarande arbetskamrater är tråkiga.

Nej inte alla. Det är hantverkarskocken i stort och mitt skrå i synnerhet.
Tillägg: Det kan vara staden som gör det mot folk också. På mindre ställen har jag ofta skrattat så jag pinkat ner mig, på det där bra sättet.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej inte alla. Det är hantverkarskocken i stort och mitt skrå i synnerhet.
Tillägg: Det kan vara staden som gör det mot folk också. På mindre ställen har jag ofta skrattat så jag pinkat ner mig, på det där bra sättet.

Vilket skrå är det?
Men min erfarenhet tangerar dina tankar.
ju större stad man jobbar i, desto ytligare blir fikasnacket.
På småorter behöver man inte göra sig till.
Alla vet redan att man är idiot.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så vad ÄR SDs politik då? Vad har de att tillföra förutom att allt var bättre förr och att allt kommer bli bättre bara vi får ut invandrarna?
Vad är det de vill framföra förutom det? Upplys mig.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så vad ÄR SDs politik då? Vad har de att tillföra förutom att allt var bättre förr och att allt kommer bli bättre bara vi får ut invandrarna?
Vad är det de vill framföra förutom det? Upplys mig.

Att begränsa invandringen(pga uppenbara integrationsproblem) lika med "få ut invandrarna"?

Troll. Försvinn!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...