Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Men det är ju precis detta som är problemet när man försöker få ett svar ifrån någon SD-sympatisör. Antingen svarar de med något helt annat än de jag efterfrågar eller så är det bara en hänvisning till nånstans.

Aldrig ett eget svar, aldrig en egen synvinkel. Bara hänvisa till "jag har hört", "det sägs att", "en grannes kompis var med om...".

Ge mig era egna synpunkter på SD:s politik. Konkreta exempel på vad de vill genomföra FÖRUTOM invandringen.
Ge mig exempel på skattepolitik, utbildning, sjukvårdsreformer, miljö.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Men det är ju precis detta som är problemet när man försöker få ett svar ifrån någon SD-sympatisör. Antingen svarar de med något helt annat än de jag efterfrågar eller så är det bara en hänvisning till nånstans.

Aldrig ett eget svar, aldrig en egen synvinkel. Bara hänvisa till "jag har hört", "det sägs att", "en grannes kompis var med om...".

Ge mig era egna synpunkter på SD:s politik. Konkreta exempel på vad de vill genomföra FÖRUTOM invandringen.

Det du bad om var följande;

"Så vad ÄR SDs politik då? Vad har de att tillföra förutom att allt var bättre förr och att allt kommer bli bättre bara vi får ut invandrarna?
Vad är det de vill framföra förutom det? Upplys mig."

Om du är är seriöst intreserad av SDs politik är deras partiprogram en mycket bättre källa än vad diverse halvanonyma användare på ett forum anser/tolkar att SD tycker i olika frågor. Läs på om deras politik sen kan du komma med frågor, varken jag eller någon annan är intresserad av att fondmata dig info.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det du bad om var följande;

"Så vad ÄR SDs politik då? Vad har de att tillföra förutom att allt var bättre förr och att allt kommer bli bättre bara vi får ut invandrarna?
Vad är det de vill framföra förutom det? Upplys mig."

Om du är är seriöst intreserad av SDs politik är deras partiprogram en mycket bättre källa än vad diverse halvanonyma användare på ett forum anser/tolkar att SD tycker i olika frågor. Läs på om deras politik sen kan du komma med frågor, varken jag eller någon annan är intresserad av att fondmata dig info.

Jag vill veta vad de som röstar på SD egentligen röstar på. Om de nu tycker att SD är ett seriöst parti som visst har fler saker i sin politik än just invandringen då borde det väl inte vara så svårt att hosta upp exempel?

Eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag vill veta vad de som röstar på SD egentligen röstar på. Om de nu tycker att SD är ett seriöst parti som visst har fler saker i sin politik än just invandringen då borde det väl inte vara så svårt att hosta upp exempel?

Eller?

1. Ansvarsfull invandrings- och migrationspolitik
2. Expansiv försvarspolitik
3. Offensiv rättspolitik
4. Konservativ familjepolitik
5. Kritisk EU-politik

Varsågod.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Somliga har visst glömt att följa valupptakten med alla debatter, program och nyheter. Det är så man brukar få sin information om de olika partierna. Inte på ett anonymt forum 3 veckor efter valet.

Det är beklämmande att folk har rösträtt och synpunkter utan att ha en aning om nåt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Stämmer ju inte alls. Återigen, läs tråden. Det är sd-hatarna som inte ger besked.

Va? Var får du det ifrån? Hela media översvämmas ju av liknande reportage eftersom södermalmsvänstern måste ha svar på det Obegripliga. Hur kuuunde det hända!?

Ska forumanvändare ge dig exempel på vad SD vill genomföra? Du skriver ju så. Läs partiprogrammet som länkades till och följ debatten i mediabruset. Idiot.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Somliga har visst glömt att följa valupptakten med alla debatter, program och nyheter. Det är så man brukar få sin information om de olika partierna. Inte på ett anonymt forum 3 veckor efter valet.

Det är beklämmande att folk har rösträtt och synpunkter utan att ha en aning om nåt.

Fortfarande ingen åsikt om partiets program?

- - - Updated - - -

Stämmer ju inte alls. Återigen, läs tråden. Det är sd-hatarna som inte ger besked.

Va? Var får du det ifrån? Hela media översvämmas ju av liknande reportage eftersom södermalmsvänstern måste ha svar på det Obegripliga. Hur kuuunde det hända!?

Ska forumanvändare ge dig exempel på vad SD vill genomföra? Du skriver ju så. Läs partiprogrammet som länkades till och följ debatten i mediabruset. Idiot.

Och ännu ett inlägg med bara mothugg och ingen egen åsikt om vad SD egentligen vill genomföra.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
1. Ansvarsfull invandrings- och migrationspolitik
2. Expansiv försvarspolitik
3. Offensiv rättspolitik
4. Konservativ familjepolitik
5. Kritisk EU-politik

Varsågod.

Tack, väldigt innehållslöst dock då jag inte får veta nånting om vad du själv tycker utan du har bara klippt ut "rubriker".
Men nåväl, Offensiv rättspolitik då.
Som jag sagt så känns det som att SD skriker "Ta Debatten med oss" men när man försöker debattera så vill man inte svara på något om det är obekväma frågor eller om man ska behöva stå till svars för något man sagt eller gjort.
Det verkar vara genomgående för en normal SDare.

http://www.vf.se/asikter/ledare/svara-pa-fragorna-filper

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack, väldigt innehållslöst dock då jag inte får veta nånting om vad du själv tycker utan du har bara klippt ut "rubriker".
Men nåväl, Offensiv rättspolitik då.
Som jag sagt så känns det som att SD skriker "Ta Debatten med oss" men när man försöker debattera så vill man inte svara på något om det är obekväma frågor eller om man ska behöva stå till svars för något man sagt eller gjort.
Det verkar vara genomgående för en normal SDare.

http://www.vf.se/asikter/ledare/svara-pa-fragorna-filper
Vad svamlar du om? Jag har inte klippt ut några rubriker.

Problemet är inte att du inte får svar, problemet är att du inte kan acceptera att folk inte tycker exakt som du, vilket du för övrigt inte på ett enda ställe ens beskrivit i grova drag.

Jag bryr mig förresten inte ett dugg om vad du tycker om SDs politik, tror du borde ta reda på om någon här gör det innan du slösar mer av din tid på oändligt tråkiga redogörelser.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Själv tycker jag det är upplyftande, och inte ett dugg beklämmande, eftersom att med varje värdelöst debattförsök så ökar SD.

Kan något svenskt parti i historien mäta sig med deras tillväxt?

Världens snabbast växande demokratirörelse. :slicka

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Själv tycker jag det är upplyftande, och inte ett dugg beklämmande, eftersom att med varje värdelöst debattförsök så ökar SD.

Kan något svenskt parti i historien mäta sig med deras tillväxt?

Världens snabbast växande demokratirörelse. :slicka

Lika snabbt som Ny Demokrati...och lika insatt i politiken verkar det som.
Väntar fortfarande på ett enda seriöst svar om vad SD vill göra för Sverige (förutom invandringen).....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Väntar fortfarande på ett enda seriöst svar om vad SD vill göra för Sverige (förutom invandringen).....

http://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Ett litet urval, för Sverige och dess invånare

500milj till yrkeshögskolan i syfte att bereda 8000platser.
Ökad andel direktdemokrati.
Höjt tak i a-kassan till 1200kr
Höja vårdnadsbidrag till det dubbla
Återinföra allmän värnplikt
6mekaniserade Brigader till 2025

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad mig anbelangar kan du få vänta hur länge du vill, jag tror du kommer bli besviken om du förväntar dig att någon kommer orka älta om saker du ändå inte vill ta till dig.

Om du inte är nöjd med tråden kunde du ju kanske fundera på om du skall leta efter en tråd som bättre möter dina krav.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vem skulle ha rösträtt menar du? Loco-15-år-mondo? Knappast.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Vill du höra exemplariska skäl till att människor söker sig till SD finns det massa exempel i denna tråd. Men vill du verkligen höra varför SD är det minst sinnessjuka alternativet så kolla lite på flashback. Där finns de riktigt intelligenta svaren. Hittills har jag aldrig sett någon kunna rättfärdiga dagens politik och massinvandring. Dagens politik är anti-naturlig och omoralisk.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
JA!!! jag vill rösta på SD. Hur gör jag??
Vem ringer jag för att rösta?
Är SD med i Big Brother, Paradise hotel eller Idol?
Dom måste vara med i tv-program annars kan man väl inte rösta?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vill du höra exemplariska skäl till att människor söker sig till SD finns det massa exempel i denna tråd. Men vill du verkligen höra varför SD är det minst sinnessjuka alternativet så kolla lite på flashback. Där finns de riktigt intelligenta svaren. Hittills har jag aldrig sett någon kunna rättfärdiga dagens politik och massinvandring. Dagens politik är anti-naturlig och omoralisk.

Massinvandring. Hur mycket jag än googlar det ordet finner jag ingen vedertagen definition av det ordet och ingen, inte ens de allra största förespråkarna kan någon gång ge mig en klar definition på när "normal" invandring slår över till massinvadnring.
Men folk gillar ändå att slänga sig med det ordet lite för ofta....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Massinvandring. Hur mycket jag än googlar det ordet finner jag ingen vedertagen definition av det ordet och ingen, inte ens de allra största förespråkarna kan någon gång ge mig en klar definition på när "normal" invandring slår över till massinvadnring.

Vill du sitta och leta fel på ord så kommer du aldrig lyfta dig som människa.

#dagenstips

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Jag har inte svaret eller definitionen.

Men hur skulle du definiera det? Eller, vad skulle krävas för att DU skulle prata om "massinvandring"?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten