Mattias Karlsson hade svarat pensionärsföreningarna att om de månar sina villkor borde de uppmana S att rösta på SD's budget.Ska SD lägga sig platt i sin viktigaste fråga för att pensionärerna ska få skattesänkning? Trams...
Mattias Karlsson hade svarat pensionärsföreningarna att om de månar sina villkor borde de uppmana S att rösta på SD's budget.Ska SD lägga sig platt i sin viktigaste fråga för att pensionärerna ska få skattesänkning? Trams...
Koncentrationsläger brukar ju vara värsta stekiga semesterorterna har jag hört.
Fast, vet vi hur farligt det var i de tyska koncentrationslägrena?
Vet vi hur det är i de amerikanska?
Med det sagt, så har jag nu läst artikeln.
Han kommenterade en film.
Denna film är saklig och nämner bland annat att det inte hittats några gaskammare i tyska koncentrationsläger.
Att det fanns gaskammare i förintelseläger i Polen är en annan sak.
http://thegreateststorynevertold.tv/
Vi kan väl fråga de som sitter i dem?
Edit. Mata inte..
Du menar att eftersom Birkenau låg på Polsk mark (ockuperad av Tyskarna) så var det inte ett Tyskt läger utan ett Polskt?
Gör du dig till nu eller vad är det du vill påvisa?
- - - Updated - - -
Har inte det redan gjorts? Otaliga gånger?
Såklart inte. Huvudet i sanden. SD manners all the way....
Du kan återfå rätten att vara nosig när du ämnar svara på direkta frågeställningar du initierat. I övrigt finner jag ingen vidare mening i att bemöta dina högst personliga yttringar.
Det förstår jag. Jag har bara bemött dig på samma sätt som du hela tiden har bemött mig och jag förstår mycket väl att du har tröttnat.
Det märkliga är att andelen SD-anhängare som tenderar att bemöta kritik på samma sätt är avsevärt mycket högre än någon annan politisk falang.
Du menar att eftersom Birkenau låg på Polsk mark (ockuperad av Tyskarna) så var det inte ett Tyskt läger utan ett Polskt?
Gör du dig till nu eller vad är det du vill påvisa?
- - - Updated - - -
Har inte det redan gjorts? Otaliga gånger?
Koncentrationsläger är en fortgående företeelse.
Mmm.. så tappat att det knappt är värt att besvara..
Sd skjuter sig själva i knäskålarna så många gånger att ingen med iq över rumstemperatur lyssnar längre.
Ändå försvaras dom hårdnackat, blint och snudd på autistiskt av sina anhängare.
Visst har invandringspolitiken och gränskontrollerna varit obefintliga alldeles för länge i sverige, och nu är det fullständigt havererat, det har blivit som ett öppet sår i landet.
Men att tro att ett gäng nykammade högerextremister och nazisympatisörer skulle få 'ordning' på nånting överhuvudtaget är lika naivt som att tro att politiker överlag bryr sig ett skit. Dom vill bara ha sina feta arvoden och gör ett såpass halvarslat jobb med att styra landet så att dom får sitta kvar såpass länge att dom blir försörjda på livstid.
Vill man ha nån varaktig förändring får man nog dessvärre kringgå det existerande systemet.
Tror det är såhär: Fler och fler har insett faran med nuvarande invandringspolitik. Det är inte längre så att man behandlar den som en isolerad fråga utan man har insett att en allt för kraftig invandring påverkar hela samhället. Allt från skolresultat till bostäder och pensioner.
Svensken vurmar ju som bekant för välfärdssamhället men har nu insett att dess saga är all om inte en skärpning sker snarast. Personligen tror jag redan det är försent. 100000 per år plus anhöriga kommer att förr eller senare leda till en systemkollaps. Det är tveksamt om dagens nyanlända någonsin kommer att ha en riktig bostad, än mindre ett jobb.
Så vad ska man rösta på nu när invandringen hamnat högre upp på ens politiska prioriteringslista?
7 klövern sitter stenhårt inmålade i sitt hörn. Återstår bara dom nykammade sk högerextremisterna. Har funderat mycket på detta och jag kan inte riktigt greppa hur vi kunde hamna i så låsta lägen som vi har inom politiken idag. Ser inte logiken.
Finns ingen logik. Är övertygad om att ifall statsvetare matade in alla upptänkliga variabler i ett 'politikprogram' skulle det göra ett mycket bättre jobb med att styra landet.Tror det är såhär: Fler och fler har insett faran med nuvarande invandringspolitik. Det är inte längre så att man behandlar den som en isolerad fråga utan man har insett att en allt för kraftig invandring påverkar hela samhället. Allt från skolresultat till bostäder och pensioner.
Svensken vurmar ju som bekant för välfärdssamhället men har nu insett att dess saga är all om inte en skärpning sker snarast. Personligen tror jag redan det är försent. 100000 per år plus anhöriga kommer att förr eller senare leda till en systemkollaps. Det är tveksamt om dagens nyanlända någonsin kommer att ha en riktig bostad, än mindre ett jobb.
Så vad ska man rösta på nu när invandringen hamnat högre upp på ens politiska prioriteringslista?
7 klövern sitter stenhårt inmålade i sitt hörn. Återstår bara dom nykammade sk högerextremisterna. Har funderat mycket på detta och jag kan inte riktigt greppa hur vi kunde hamna i så låsta lägen som vi har inom politiken idag. Ser inte logiken.
Visst är det så. Men vad gör det för skillnad?
För dom som hamnar i förintelseläger gör det nog en ganska stor skillnad.
Men det här är ju en stor del av problemet. De som röstar på SD är ju inte alls insatta i politiken eller i siffror. De tar sig inte de 5-6 extra sekunderna det tar för att själva granska siffror och påståenden som kommer från extremhögern utan sväljer bara allt som spottas ut på Avpixlat.
Du visar det tyvärr själv tydligt genom att använda siffran 100 000 per år utan att (som det verkar) ha någon koll på vad som ingår i den siffran.
Om folk bara tog sig 1 tim/vecka på att granska siffror och påståenden så är jag övertygad om att man skulle rösta annorlunda. Men dagens röstberättigade är tyvärr för upptagna med instagram och snabba blogg och Facebook-uppdateringar istället för enkel, allmän källkritik och fakta-ifrågasättande.
Kasta gärna lite siffror och fakta på mig, döda myterna en gång för alla
Vad exakt är det du svarar på nu? Vet du det ens själv? Eller är det bara ännu en snabb Facebook-oneliner du vill leverera?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari