Inte så svårt att förstå om man tänker efter.
Visa gärna var man kan hitta samma på facebook.
OK, så då menar du att för de som hamnar i koncentrationsläger idag så spelar det jättestor roll om lägren på 40-talet var tyska eller polska?
Noterat...
Inte så svårt att förstå om man tänker efter.
Visa gärna var man kan hitta samma på facebook.
Den mest grundläggande infon finner du här. Använd sen din egen förmåga till att söka efter den infon du vill ha.
"År 2013 invandrade cirka 116 000 personer till Sverige, 55 000 kvinnor och 60 000 män, vilket var en ökning med 12% jämfört med 2012. Samtidigt utvandrade cirka 51 000 personer vilket ger en nettoinvandring på ungefär 65 000 personer. De vanligaste ursprungsländerna är Finland, följt av Irak och Polen. Strax över 50 procent av de utrikesfödda i Sverige kommer ursprungligen från ett europeiskt land.
Av de 171 medborgarskap som fanns representerade bland de invandrande år 2013, var den största gruppen svenska medborgare som återinvandrade, de motsvarade en femtedel av alla invandrande. Konflikten i Syrien har gjort att invandringen därifrån ökat och cirka 11 800 syriska medborgare invandrade till Sverige under 2013, vilket är en ökning med 150% jämfört med 2012. Syrien blev därmed, efter Sverige, det näst vanligaste ursprungslandet bland invandrande under 2013, följt av Somalia och Polen.
http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
Du menar att eftersom Birkenau låg på Polsk mark (ockuperad av Tyskarna) så var det inte ett Tyskt läger utan ett Polskt?
Gör du dig till nu eller vad är det du vill påvisa?
- - - Updated - - -
Har inte det redan gjorts? Otaliga gånger?
Det förstår jag. Jag har bara bemött dig på samma sätt som du hela tiden har bemött mig och jag förstår mycket väl att du har tröttnat.
Det märkliga är att andelen SD-anhängare som tenderar att bemöta kritik på samma sätt är avsevärt mycket högre än någon annan politisk falang.
Jag påvisar att korrekt fakta inte är lögn bara för att du vill det.
Men det här är ju en stor del av problemet. De som röstar på SD är ju inte alls insatta i politiken eller i siffror. De tar sig inte de 5-6 extra sekunderna det tar för att själva granska siffror och påståenden som kommer från extremhögern utan sväljer bara allt som spottas ut på Avpixlat.
Du visar det tyvärr själv tydligt genom att använda siffran 100 000 per år utan att (som det verkar) ha någon koll på vad som ingår i den siffran.
Om folk bara tog sig 1 tim/vecka på att granska siffror och påståenden så är jag övertygad om att man skulle rösta annorlunda. Men dagens röstberättigade är tyvärr för upptagna med instagram och snabba blogg och Facebook-uppdateringar istället för enkel, allmän källkritik och fakta-ifrågasättande.
"korrekt fakta inte är lögn" ??
Snicksnack.
Räkna igen.
Av 115845 invandrade under 2013 var 17,7% svenska medborgare och 4,5% medborgare i annat nordiskt land.
- - - Updated - - -
Ja.
Vad är det som du inte förstår denna gången?
Vad är det jag ska räkna på igen??
Det jag inte förstår är vad du menar med "korrekt fakta". Vad är korrekt tycker du, att det var ett polskt koncentrationsläger? Nej, det var det inte. Det var ett Tyskt läger på ockuperad Polsk mark. Det gör det inte till ett polskt läger.
Lika lite som en polsk-reggad lastbil förvandlas till en svensk för att den befinner sig på svensk mark.
Du inser väl att accepterande av fakta inte är likaställd med sympati?
Sen var det inte innehavet som avhandlades, utan dess geografiska position.
Vart någonstans avhandlades dess geografiska position?
Och när du säger "Polska koncentrationsläger" och skiljer dessa från "Tyska", vad menar du då?
Att det skulle vara Polacker som drev lägren?
Du är ju inte så dum, det vet jag. Det du skriver nu är bara dumt och onödigt.
http://en.wikipedia.org/wiki/"Polish_death_camp"_controversy
Man skiljer ju på i Tyskland, och tyska.
Din åsikt är noterad, och ignorerad.
Fast du har fel. Och det vet du.
Vad är det jag ska räkna på igen??
Det jag inte förstår är vad du menar med "korrekt fakta". Vad är korrekt tycker du, att det var ett polskt koncentrationsläger? Nej, det var det inte. Det var ett Tyskt läger på ockuperad Polsk mark. Det gör det inte till ett polskt läger.
Lika lite som en polsk-reggad lastbil förvandlas till en svensk för att den befinner sig på svensk mark.
Visst har invandringspolitiken och gränskontrollerna varit obefintliga alldeles för länge i sverige, och nu är det fullständigt havererat, det har blivit som ett öppet sår i landet.
Men att tro att ett gäng nykammade högerextremister och nazisympatisörer skulle få 'ordning' på nånting överhuvudtaget är lika naivt som att tro att politiker överlag bryr sig ett skit. Dom vill bara ha sina feta arvoden och gör ett såpass halvarslat jobb med att styra landet så att dom får sitta kvar såpass länge att dom blir försörjda på livstid.
Vill man ha nån varaktig förändring får man nog dessvärre kringgå det existerande systemet.
Upplys mig.
Jag menar att du trollar endast p.g.a att det är Locomondo du möter i matchen. Trollar in dig i ordmärkning/språkdribbling som är osaklig och jag vet att du förmår bättre än så.
Nä, det krävs att den åker tunnelbana först.
Den mest grundläggande infon finner du här. Använd sen din egen förmåga till att söka efter den infon du vill ha.
"År 2013 invandrade cirka 116 000 personer till Sverige, 55 000 kvinnor och 60 000 män, vilket var en ökning med 12% jämfört med 2012. Samtidigt utvandrade cirka 51 000 personer vilket ger en nettoinvandring på ungefär 65 000 personer. De vanligaste ursprungsländerna är Finland, följt av Irak och Polen. Strax över 50 procent av de utrikesfödda i Sverige kommer ursprungligen från ett europeiskt land.
Av de 171 medborgarskap som fanns representerade bland de invandrande år 2013, var den största gruppen svenska medborgare som återinvandrade, de motsvarade en femtedel av alla invandrande. Konflikten i Syrien har gjort att invandringen därifrån ökat och cirka 11 800 syriska medborgare invandrade till Sverige under 2013, vilket är en ökning med 150% jämfört med 2012. Syrien blev därmed, efter Sverige, det näst vanligaste ursprungslandet bland invandrande under 2013, följt av Somalia och Polen.
http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |