Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Smagatusk

Guest
Det blir ju lätt dödfött när de man argumenterar emot har en enda universal-lösning mot alla världens problem. Därav benämningen "Enfråge-parti".

Ett problem mindre kan lösa väldigt många andra problem. Ditt parti vill höja skatten på allt som luktar för att finansiera all skit de har planer på att genomföra. Kom inte och snacka om att SD är ett enfrågeparti när du själv röstar MP.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det blir ju lätt dödfött när de man argumenterar emot har en enda universal-lösning mot alla världens problem. Därav benämningen "Enfråge-parti".

Jag trodde faktiskt att du skulle läsa på och tänka efter för att bli bättre på att argumentera.
Du har blivit ännu sämre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Per Gudmundson är fantastisk, tyvärr förstod inte Robert Spencer på Almedalsveckan 2012 (?) hur SD Perra är så han gick på honom hårt. Han är vass med pennan men ingen retoriker.

Men tänk vad den ansvarslösa invandringspolitiken och kravlösa DDR-mentaliteten nu gjort med Sverige. Om de etablerade partierna inte hårdnackat gick emot halva befolkningen utan mandat skulle det här aldrig hänt, och skulle Moderaterna och KDS bedrivit den borgerliga politik deras väljare vill ha hade vi inte haft denna splittring. SD hade absolut kunnat vara det femte lilla borgerliga partiet, nu kommer de bli Sveriges näst största och motsättningarna kommer öka. Tur att man har asylmöjlighet i ett annat nordiskt land. :)

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Nu ska jag vara lite spekulativ. Kan vi se något/några "borgerliga" partier imorgon som "tar ansvar" genom att rösta för regering Lövfens budget?

Läs mitt inlägg en gång till. Läs gärna inlägget som jag svarar på också. Då kommer du se att du misstolkade det jag skrev. Och jag menar det inte på något nedlåtande vis.

Jag ville bara skoja lite. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu ska jag vara lite spekulativ. Kan vi se något/några "borgerliga" partier imorgon som "tar ansvar" genom att rösta för regering Lövfens budget?

Det är inte omöjligt att de lägger ner sina röster inom Alliansen, eller att tillräckligt många enskilda ledamöter gör det. FP är ju mer vänster än V själva med Batik-Birgitta i spetsen så inte alls otroligt faktiskt. Så kan de twittra om hur "tar ansvar" för Sverige, och hoppas alla borgerliga väljare glömmer till 2018 förstås. :D

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan alliansen inte ens hålla det löftet, löftet om att rösta på sin budget som de deklarerade efter valet. Då är det nog kalkat för deras räkning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan alliansen inte ens hålla det löftet, löftet om att rösta på sin budget som de deklarerade efter valet. Då är det nog kalkat för deras räkning.

Här handlar det om att säkra Europas högsta massinvandring och total kravlöshet, då är förstås väljarnas åsikter totalt ointressanta.

Jag hör bara "ansvar för Sverige" eka.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Samtliga har gått ut och sagt att dom ska rösta på sitt eget förslag (möjligt undantag för KD, men har dom någonsin haft någon egen linje i något?)

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Så himla rätt gjort av sd! well done.

Himla pajsare till politiker som inte fattar att man måste lyssna på hela folkets vilja och röst inte bara den egna idelogi och viljan som passar! Vad hände med vi ska respektera olika!? Ha ha eller ja just det gäller bara när det passar.

Blir intressant de närmsta 10 åren , jag tror det Sverige idag kommer inte vara sig likt. Ett samhälle i förfall med oerhört stora klyftor....

Om vi inte vänder det här nu och det måste börja med skolan . Bättre lärare , m,m mer kvalitet på utbildningarna.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Här handlar det om att säkra Europas högsta massinvandring och total kravlöshet, då är förstås väljarnas åsikter totalt ointressanta.

Jag hör bara "ansvar för Sverige" eka.
Ansvar för Sverige ? sanningen är nog mer ansvar för att stora multiföretag ska fortsätta tjäna storkovan på invandringen .

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Stackars, ingen från alliansen verkar ens idag vilja dansa med lövet och Extremisten ROMson:(

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Riktigt bra extraprogram på P1 ca 2200- idag, kolla om det finns i pod. En indignerad SR-redaktion fick förmånen att intervjua en folkets tjänare, Oscar Sjöstedt från SD. Sedan kom en hyfsad statsvetare från Timbro, och innan jag var hemma så hann den rödgrönblå sörjans ungdomsförbundsordföranden komma till tals och det var käbbel minsann. :lol

Det sista inslaget med MUF & C:eek: kan man strunta i, Oscar och statsvetaren var bra dock.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S