Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
För mycket och för lite skämmer allt, spelar ingen roll om det rör politik eller annat.

För lite salt i maten är inte så jäkla gott............och är det för mycket är det oätligt.

Med en "korrekt saltad" flyktingpolitik så hade vi inte haft dessa diskussioner - Med "korrekt saltat" menar jag att våran blåögda svenskhet inte har någon sans och reson för hur toleranta och duktiga vi är längre. Jag fattar personligen inte var våra politiker och journalister bor någonstans om de inte ser att "ja - det börjar nog bli ett bekymmer med delar av politiken som förs nu"

Helt lamslagna av sin egen godhet med andras pengar - Problemen som uppstår får ju någon annan ta hand om

Poliser, rättsväsende, socialtjänster, överbelastad vård och kanske ett helt liv i Sverige på bidrag utan att någonsin integreras i samhället.

Hade Europa (EU) kommit överens om flyktingkvoter och regelverk på EU-nivå så hade vi inte haft dessa bekymmer nu, med regeringskriser och annat. Det är väl jävligt konstigt att det ska petas i vissa frågor in absurdum, medans andra är upp till landet själv att bestämma - Nu är det ju så omvärlden sitter och gapar (läs utländsk media) över hur lilla Sverige beter sig.......................Och detta har inte ett skit med "rasism" att göra.

Vi håller ju på att skapa No go-zoner och parallellsamhällen i Sverige.

http://www.svd.se/opinion/ledarsida...rige-minner-om-parallellsamhallen_4051399.svd

Jag bor i en liten stad, men vi har två "zoner" (bostadsområden alltså) där man inte åker in i frivilligt. Nu brinner det väl inte så mycket där längre, men rena gangster och vilda västern bara för ett år sedan med brandbomber inkastade i kiosker och två dussin bilar uppeldade, ett (förmodat) drogrelaterat mord som inte blev uppklarat trots att polisen VET........Men buset håller käft, och sköter uppgörelserna själva..............Ville vi ha det så - Vill NÅGON ha det så - Vill de som bor där ha det så ! - Nej självklart inte..............men vissa VILL ha det så - De som lever på fel sida lagen ser det som värsta grejen att "äga" de delarna av staden - Polisen kan bara titta på...........Ingen berättar, ingen har sett något, ingen vågar komma till rättegångarna och vittna - Ingen !!!!!!

Självklart ska vi stå upp för en mix av människor med olika kunskaper och värderingar, men att ösa på på det sättet som sker nu är lika oförståndigt som att helt stänga dörrarna - Fullständigt absurt att inte inse detta.

Jag har skrivit det innan och skriver det igen..

Om man tar Syrien som exempel - Är det inte bättre att se till att de 40 miljonerna som faktiskt är tvungna att vara kvar ges tillgång till..........

............Ny regering som ser till folkets bästa, lär sig förhandla i stället för att slå ihjäl sina motståndare.
............Demokrati
............Kunskaper, vattenförsörjning, infrastruktur, energiförsörjning etc etc etc

Att köra på som vi gör nu är ju som att gå in i zoo-affären och "rädda" (köpa) den hundvalpen som sitter i den trånga buren för att man tycker synd om den (missriktad godhet) - Nästa dag sitter det ju en ny hundjävel i den buren................ska du köpa den med då ?

Bättre då att jobba långsiktigt för att handeln med djur sköts på ett rättfärdigt sätt.

Eller !?!?!

Fan - Jag är normalbegåvad, men undrar om våra politiker är fullständigt jävla efterblivna............Hur är det ens MÖJLIGT att INTE se problemen från rätt horisont ???

När jag sökte det jobbet jag har nu skulle jag gå igenom en massa jävla lämplighetstester, IQ-tester och annat för att de skulle få "rätt gubbe" - Undrar hur det hade sett ut om det haft Mercuri Urval som konsult vid tillsättningar av politiker. Det hade gapat tomt på väldigt många stolar (det lovar jag)

Har man politiker som någon avstjälpningsplats för att de inte platsar någon annanstans ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undrar varför klimatproblematiken måste hanteras med kraftigt minskade utsläpp medans den ansvarslösa massinvandringen skall bemötas med... mer massinvandring?

Mer utsläpp kanske är bra för växthuseffekten, det vet man ju inte, ingen har ju prövat. Precis som ingen prövat att lösa upp 50 utanförskapsområden med ytterligare hundratusentals asylanter från tredje världen.

MP och SD är kanske ganska lika men ändå inte.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Undrar varför klimatproblematiken måste hanteras med kraftigt minskade utsläpp medans den ansvarslösa massinvandringen skall bemötas med... mer massinvandring?

Mer utsläpp kanske är bra för växthuseffekten, det vet man ju inte, ingen har ju prövat. Precis som ingen prövat att lösa upp 50 utanförskapsområden med ytterligare hundratusentals asylanter från tredje världen.

MP och SD är kanske ganska lika men ändå inte.

Säg till de boende i bla Beijing, New Delhi och Kairo att man inte testat din teori om utsläppen.
SD-logik i vanlig ordning. Som dessa små 3-åringar i sandlådan.

En vän sade nåt vist till mig en gång när vi diskuterade USAs förmåga att blanda sig in överallt i världen och att alltid "veta bäst".
"Se på USA som en liten valp. Någon som inte har någon lång historia att luta sig tillbaka mot, någon som måste bjäbba åt alla håll och tro att den minsann vet allt för att den försöker skälla högst. Omvärlden står som en vuxen och tittar på och skakar på huvudet och tänker att när valpen växer upp så kommer han förstå bättre"

Jag får samma känsla av SD och deras politiker och anhängare....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Säg till de boende i bla Beijing, New Delhi och Kairo att man inte testat din teori om utsläppen.
SD-logik i vanlig ordning. Som dessa små 3-åringar i sandlådan.

En vän sade nåt vist till mig en gång när vi diskuterade USAs förmåga att blanda sig in överallt i världen och att alltid "veta bäst".
"Se på USA som en liten valp. Någon som inte har någon lång historia att luta sig tillbaka mot, någon som måste bjäbba åt alla håll och tro att den minsann vet allt för att den försöker skälla högst. Omvärlden står som en vuxen och tittar på och skakar på huvudet och tänker att när valpen växer upp så kommer han förstå bättre"

Jag får samma känsla av SD och deras politiker och anhängare....
Du förstod alltså inte analogin. Min poäng var just att om tex Peking har klimatproblem kanske de skulle sluta bygga på med mer utsläpp. Eftersom vi har ett integrationsproblem kanske vi skulle minska vår migration. Men jag förstår, speciellt senaste dygnet, att ALLT måste stå till sidan för att fortsätta på den inslagna vägen. Arbetsmarknad, försvar, pension, skatter, välfärd - allt det där "tjafset" kan vi strunta i, så länge vi kan bibehålla nuvarande invandrings- och integrationspolitik. Jag tror väldigt många icke SD-väljare kommer finna denna situation märklig.

Att USA-/demokratifientliga åsikter skulle leta sig in i denna tråd var nog bara en tidsfråga. Bara de introverta åsiktsmaskinerna i skulle likna historiens största ekonomi-, kultur-, vetenskaps-, och kulturmakt med en treåring.

Är det här ditt sista inlägg i debatten?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För mycket och för lite skämmer allt, spelar ingen roll om det rör politik eller annat.

För lite salt i maten är inte så jäkla gott............och är det för mycket är det oätligt.

Med en "korrekt saltad" flyktingpolitik så hade vi inte haft dessa diskussioner - Med "korrekt saltat" menar jag att våran blåögda svenskhet inte har någon sans och reson för hur toleranta och duktiga vi är längre. Jag fattar personligen inte var våra politiker och journalister bor någonstans om de inte ser att "ja - det börjar nog bli ett bekymmer med delar av politiken som förs nu"

Helt lamslagna av sin egen godhet med andras pengar - Problemen som uppstår får ju någon annan ta hand om

Poliser, rättsväsende, socialtjänster, överbelastad vård och kanske ett helt liv i Sverige på bidrag utan att någonsin integreras i samhället.

Hade Europa (EU) kommit överens om flyktingkvoter och regelverk på EU-nivå så hade vi inte haft dessa bekymmer nu, med regeringskriser och annat. Det är väl jävligt konstigt att det ska petas i vissa frågor in absurdum, medans andra är upp till landet själv att bestämma - Nu är det ju så omvärlden sitter och gapar (läs utländsk media) över hur lilla Sverige beter sig.......................Och detta har inte ett skit med "rasism" att göra.

Vi håller ju på att skapa No go-zoner och parallellsamhällen i Sverige.

http://www.svd.se/opinion/ledarsida...rige-minner-om-parallellsamhallen_4051399.svd

Jag bor i en liten stad, men vi har två "zoner" (bostadsområden alltså) där man inte åker in i frivilligt. Nu brinner det väl inte så mycket där längre, men rena gangster och vilda västern bara för ett år sedan med brandbomber inkastade i kiosker och två dussin bilar uppeldade, ett (förmodat) drogrelaterat mord som inte blev uppklarat trots att polisen VET........Men buset håller käft, och sköter uppgörelserna själva..............Ville vi ha det så - Vill NÅGON ha det så - Vill de som bor där ha det så ! - Nej självklart inte..............men vissa VILL ha det så - De som lever på fel sida lagen ser det som värsta grejen att "äga" de delarna av staden - Polisen kan bara titta på...........Ingen berättar, ingen har sett något, ingen vågar komma till rättegångarna och vittna - Ingen !!!!!!

Självklart ska vi stå upp för en mix av människor med olika kunskaper och värderingar, men att ösa på på det sättet som sker nu är lika oförståndigt som att helt stänga dörrarna - Fullständigt absurt att inte inse detta.

Jag har skrivit det innan och skriver det igen..

Om man tar Syrien som exempel - Är det inte bättre att se till att de 40 miljonerna som faktiskt är tvungna att vara kvar ges tillgång till..........

............Ny regering som ser till folkets bästa, lär sig förhandla i stället för att slå ihjäl sina motståndare.
............Demokrati
............Kunskaper, vattenförsörjning, infrastruktur, energiförsörjning etc etc etc

Att köra på som vi gör nu är ju som att gå in i zoo-affären och "rädda" (köpa) den hundvalpen som sitter i den trånga buren för att man tycker synd om den (missriktad godhet) - Nästa dag sitter det ju en ny hundjävel i den buren................ska du köpa den med då ?

Bättre då att jobba långsiktigt för att handeln med djur sköts på ett rättfärdigt sätt.

Eller !?!?!

Fan - Jag är normalbegåvad, men undrar om våra politiker är fullständigt jävla efterblivna............Hur är det ens MÖJLIGT att INTE se problemen från rätt horisont ???

När jag sökte det jobbet jag har nu skulle jag gå igenom en massa jävla lämplighetstester, IQ-tester och annat för att de skulle få "rätt gubbe" - Undrar hur det hade sett ut om det haft Mercuri Urval som konsult vid tillsättningar av politiker. Det hade gapat tomt på väldigt många stolar (det lovar jag)

Har man politiker som någon avstjälpningsplats för att de inte platsar någon annanstans ?

trådens bästa inlägg:klappar

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Redan en klassiker, varsågoda, en favorit i repris.

Film: fräst papper
manus: stefan "kryckan" lövfen
Huvudroll: "kryckan"

http://youtu.be/FlXiVcpkLNc

:rofl

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
I Sverige finns det i år ca 7,1 milj röstberättigade. Av dessa röstade:

ca 800 000 (12,8%) på SD
ca 1,9 milj (31%) på S
ca 430 000 (6,8%) på MP

S har valt MP som samarbetspartner och de får då tillsammans ca 37% (2,3 milj) av Sveriges röster.
Och många av er i denna tråd skriker er ändå hesa om att man inte kan ignorera 800 000 röster? SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?

De är beredda att göra detta trots att de har förlorat valet och ni backar upp deras beslut? Kommer ni fortfarande göra det när deras jävla utspel får räntorna att öka och börsen att sjunka?
Hur kan man vara så jävla ignorant och kortsiktig så att man är beredd att ställa till med ett sånt jävelskap för att man är sur över att ha förlorat?

Om era 800 000 röster måste respekteras lika mycket som de 1,9 milj som röstade på S kan vi då inte respektera MPs 400 000 röster lika mycket som era 800 000? Vad är poängen med att räkna röster i så fall?

SD är Sveriges svar på Republikaner och Fox News. Trångsynta jävla idioter.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och många av er i denna tråd skriker er ändå hesa om att man inte kan ignorera 800 000 röster?
Vilka är det som skriker?

SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?
Det där måste vara årets struts! Jag tror nog att de andra partierna lyckas fucka upp stabilitet och ekonomi alldeles på egen hand. Ansvar är väl just det man inte har när alla andra kör på "öppna hjärtan"-linjen. :rofl

Vem är trångsynt i den här tråden - om inte du? Fina ordval förresten. Har du kommit upp med nåt argument än för något av det du säger dig stå för? Förutom att kasta nedsättande epitet omkring dig alltså.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
I Sverige finns det i år ca 7,1 milj röstberättigade. Av dessa röstade:

ca 800 000 (12,8%) på SD
ca 1,9 milj (31%) på S
ca 430 000 (6,8%) på MP

S har valt MP som samarbetspartner och de får då tillsammans ca 37% (2,3 milj) av Sveriges röster.
Och många av er i denna tråd skriker er ändå hesa om att man inte kan ignorera 800 000 röster? SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?

De är beredda att göra detta trots att de har förlorat valet och ni backar upp deras beslut? Kommer ni fortfarande göra det när deras jävla utspel får räntorna att öka och börsen att sjunka?
Hur kan man vara så jävla ignorant och kortsiktig så att man är beredd att ställa till med ett sånt jävelskap för att man är sur över att ha förlorat?

Om era 800 000 röster måste respekteras lika mycket som de 1,9 milj som röstade på S kan vi då inte respektera MPs 400 000 röster lika mycket som era 800 000? Vad är poängen med att räkna röster i så fall?

S fick en straffspark, avsluta samarbetet med sveriges extremaste parti (dvs ditt parti) så släpper sd igenom deras budget, detta var ändå alternativ #2, alltså ett väldigt väldigt snällt krav vilket lövet självfallet skulle gått med på, inga andra partier vill ju ha med er att göra så valet borde varit väldigt enkelt för lövet:fakta

Bara faktumet att de andra partier hellre ser ett samarbete mellan S och V säger det mesta om extremistpartiet MP:s ställning i kammaren:rofl

Alternativ #1 från sd var kravet att minska invandringen med 50% vilket i sig inte är ett väldigt extremt krav, ja förutom för er i mp-svansen då:fakta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
S satte sig själva i sitsen
De hade varit betydligt smartare att välja att själva regera i minoritet och istället söka stöd från alla och olika håll i olika frågor. Mycket enkelt.
Nu valde s att gå ihop med mp, ett fjuttigt parti med lågt stöd. Detta parti har sen fått stort inflytande i budgeten vilket renderar i situationen idag.

Sd tar ansvar genom att gå på alliansens budget. Allt annat är rent nonsens.

Hade det varit en utpräglat S budget som legat på bordet hade sannolikt inte sd gått på alliansens linje.

Sluta lipa, inse att mp var ett felaktigt vägval. Alla bedömare ser det som mest sannolikt att S väljer att göra just detta i nästa steg, ställa sig ensam och därmed öka chansen att gå över blocket. För detsamma krävs ett mittenparti vilket s mer är idag än tidigare.

De enda som har ett ansvar att ta är S som valde att försöka driva igenom en grön budget. Det gick på ändan och det är helt naturligt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag delar för första gången Locomongos analys: amerikanska republikaner är så nära fulländade ideologiskt man kan komma.

Undrar om det där om treåringar var Freud förresten.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag delar för första gången Locomongos analys: amerikanska republikaner är så nära fulländade ideologiskt man kan komma.

Undrar om det där om treåringar var Freud förresten.

Varför är jag inte förvånad? Förmodligen är Bill O´Reilly en älskvärd favorit också?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför är jag inte förvånad? Förmodligen är Bill O´Reilly en älskvärd favorit också?
Nu missförstår du din roll. Det är inte envägskommunikation, otrevligheter och allmän förortsattityd som önskas vare sig på forum eller i verkligheten.

Att du inte är förvånad är för att du är allvetande, dryg och verklighetsfrånvänd. Vidare visar du klart grandiosa personlighetsdrag. Denna kombination gör att du inte kan ta in att alla inte tycker som du, och du har förmodligen inte förmågan att känna varken förvåning, ödmjukhet eller uppskattning för andras åsikter eller känslor.

Tagga ner lite, försök vara lite svensk.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu missförstår du din roll. Det är inte envägskommunikation, otrevligheter och allmän förortsattityd som önskas vare sig på forum eller i verkligheten.

Att du inte är förvånad är för att du är allvetande, dryg och verklighetsfrånvänd. Vidare visar du klart grandiosa personlighetsdrag. Denna kombination gör att du inte kan ta in att alla inte tycker som du, och du har förmodligen inte förmågan att känna varken förvåning, ödmjukhet eller uppskattning för andras åsikter eller känslor.

Tagga ner lite, försök vara lite svensk.

Och där kom den, "försök vara lite svensk". Föga förvånande...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och där kom den, "försök vara lite svensk". Föga förvånande...
Det finns en tumregel i livet, som man beter sig blir man bemött. Sluta bete dig som en obstinat förortsgangster så blir du inte bemött som en. Fråga din jobbcoach, han kommer bekräfta det.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
i stort sett väntat att det skulle bli nyval (lövet släpper inte taget frivilligt) men det är väl också det enda sättet för S att tillmötesgå oppositionen att genom nyval kunna dumpa ROMson och hennes smutsiga extremparti då S fömodligen räknar med en ny valvinst!

Så tack Mp för era dryga 65 dagar vid makten och adjö, låt oss aldrig mer mötas:fyllisar

Marcus: dags för en ny poll!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...