Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
I Sverige finns det i år ca 7,1 milj röstberättigade. Av dessa röstade:

ca 800 000 (12,8%) på SD
ca 1,9 milj (31%) på S
ca 430 000 (6,8%) på MP

S har valt MP som samarbetspartner och de får då tillsammans ca 37% (2,3 milj) av Sveriges röster.
Och många av er i denna tråd skriker er ändå hesa om att man inte kan ignorera 800 000 röster? SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?

De är beredda att göra detta trots att de har förlorat valet och ni backar upp deras beslut? Kommer ni fortfarande göra det när deras jävla utspel får räntorna att öka och börsen att sjunka?
Hur kan man vara så jävla ignorant och kortsiktig så att man är beredd att ställa till med ett sånt jävelskap för att man är sur över att ha förlorat?

Om era 800 000 röster måste respekteras lika mycket som de 1,9 milj som röstade på S kan vi då inte respektera MPs 400 000 röster lika mycket som era 800 000? Vad är poängen med att räkna röster i så fall?

SD är Sveriges svar på Republikaner och Fox News. Trångsynta jävla idioter.

Jo, MP är värt ca. 50% av SD, lev med det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Arbetslösheten hann ju stiga under klantarslestyrets korta period.
Undras om den sjunker nu?
Men enligt Bonnys (mycket riktiga) analys, så gör ju massinvandringen underverk för sysselsättningen.
Tänk vad många poliser, åklagare, advokater, tullpersonal, sjukvårdare, häktesvakter, SFIlärare och socialarbetare som blir arbetslösa om invandringen sänks till en integrationsmöjlig nivå.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?

De är beredda att göra detta trots att de har förlorat valet och ni backar upp deras beslut? Kommer ni fortfarande göra det när deras jävla utspel får räntorna att öka och börsen att sjunka?
Hur kan man vara så jävla ignorant och kortsiktig så att man är beredd att ställa till med ett sånt jävelskap för att man är sur över att ha förlorat?

Jag välkomnar om vår ekonomi faller. Bättre nu än senare. För nedåt kommer den gå. Absolut inga teorier kan rädda vår ekonomi och det är heller inte meningen. Exponentiell tillväxt är inte ett hållbart system. För att förtydliga så påstår jag inte att SD kan rädda något där. Däremot kan de rädda folket från ett fall som de aldrig kan resa sig från.

Tragedi är det som får människor att öppna upp sitt medvetande. Den sömniga tv-knarkande svensken agerar inte innan hans vardag börjar svänga till rejält.

63437_590305244314637_30833024_n.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror inte man behöver vara riktigt så negativ, finns inget som säger att vår ekonomi nödvändigtvis är dödsdömd. Skulle rent av vilja påstå att det är väldigt lite som pekar på att den är det.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
I Sverige finns det i år ca 7,1 milj röstberättigade. Av dessa röstade:

ca 800 000 (12,8%) på SD
ca 1,9 milj (31%) på S
ca 430 000 (6,8%) på MP

S har valt MP som samarbetspartner och de får då tillsammans ca 37% (2,3 milj) av Sveriges röster.
Och många av er i denna tråd skriker er ändå hesa om att man inte kan ignorera 800 000 röster? SD är nu berett att fucka upp hela Sveriges ekonomi och stabilitet för att de är sura på att de alltid blir så missförstådda och att ingen vill leka med de?

Om era 800 000 röster måste respekteras lika mycket som de 1,9 milj som röstade på S kan vi då inte respektera MPs 400 000 röster lika mycket som era 800 000? Vad är poängen med att räkna röster i så fall?

SD är Sveriges svar på Republikaner och Fox News. Trångsynta jävla idioter.

Och där visar du att du borde läsa på lite mer om blockpolitik . Nu det är INTE sd som förstör utan de har sträckt ut sina händer och vill samarabeta. De har även sänkt sina krav på invandringsvolym till de som Göran Persson nivå 2006. Är Göran P rasist då?

Grundlagen och hur makten ska fördelas i riksdagen är gjord på det här viset.Och det är för
att även mindre partier och inte bara ett stort ska ha inflytande! Så är det bestämt sen vi fick demokrati och regler i riksdagen.

Hur kan du dra alla sd väljare över en kam?!!!
Jag jobbar med invandrare bara! Jag kan diskutera SD och invandring hela tiden med invandrare. Men inte med svenskar ! DET är konstigt, det är jäkla märkligt!

Herregud vad svenskar bajsar på sig. Om man tittar hur det gått för Danmark så kan jag länka lite för din skull.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19549521.ab

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
citat från länken

Kanske skulle de etablerade partierna ”öppna sina hjärtan” för det faktum att nästan var åttonde väljare anser att dagens politik är ren galenskap? Kanske skulle man kunna rädda det svenska välfärdssamhället om Sverigedemokraterna får inflytande i riksdagen? SD står inte för någon extrem politik, utan har snarare ett förhållningssätt till invandringspolitiken och EU som är normalt i ett europeiskt perspektiv.

Men det kräver att svenskarna funderar över vad demokrati egentligen är. Ska demokrati vara en simpel majoritetsdiktatur – som den tolkas av de etablerade svenska partierna – eller ska den förda politiken ske inom ramen för samarbete och bred representation?

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag delar för första gången Locomongos analys: amerikanska republikaner är så nära fulländade ideologiskt man kan komma.

Undrar om det där om treåringar var Freud förresten.
Menar du allvar?
Av ren nyfikenhet ber jag dig utveckla ditt resonemang.
Dra gärna lite paralleller till samhällsutvecklingen i U.S of A, land of the free, home of the brave.
Jag har ju fattat att du går igång på vapen och våld och det är ju en ganska urmänsklig drift från stenåldern så där är jag med.
Hade gärna haft en fet vapenarsenal själv.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Föga förvånande.

"Vår studie uppmärksammar således två viktiga förhållanden: (1) Det som är utmärkande för SD-väljarna är deras extremt intoleranta och främlingsfientliga attityder och (2) att SD-väljarna inte skiljer sig nämnvärt från övriga väljare vad gäller missnöje med det politiska etablissemanget.

Inför riksdagsvalet 2014 uppmanade Carl Bildt alla ”anständiga medborgare” att inte lägga sin röst på SD och de resultat som redovisats här understryker riktigheten i den uppmaningen.
"

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Menar du allvar?
Av ren nyfikenhet ber jag dig utveckla ditt resonemang.
Dra gärna lite paralleller till samhällsutvecklingen i U.S of A, land of the free, home of the brave.
Jag har ju fattat att du går igång på vapen och våld och det är ju en ganska urmänsklig drift från stenåldern så där är jag med.
Hade gärna haft en fet vapenarsenal själv.
Din nyfikna artighet avslutar du med att spela lustig över mina intressen. Så originellt.

Nåväl, jag tror på liten stat och mycket frihet under ansvar. Bland annat.

Vad menar du med våld? Förtydliga, tack.

Jag jagar, är det våld? :lol

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Din nyfikna artighet avslutar du med att spela lustig över mina intressen. Så originellt.

Nåväl, jag tror på liten stat och mycket frihet under ansvar. Bland annat.

Vad menar du med våld? Förtydliga, tack.

Jag jagar, är det våld? :lol
Lustig? Helt seriös.
Sätt en kula i nåt levande = våld.
Fast en moraliskt försvarbar form av våld jämfört med att trycka i sig kilovis med industrislaktat djur, tycker jag.
Men att du allvarligt kan framhålla amerikanska republikaner som föravarare av individuell frihet måste vara ett skämt. Frihet och herravälde över andra snarare. Läs Hobbes.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är det några som kan kallas för enfrågepartier så är det väl sjuklövern, det viktigaste för dom är att öka på en redan galet hög invandring. Kosta vad det kosta vill.

SD vill bromsa invandringen för att lägga resurserna på det som det var tänkt en gång i tiden, dvs landets välmående.

Detta är alltså Mattias Karlssons (SDs tf Partiledare tillika din frälsare) egna ord. Inte mina.
Dock bekräftar han det jag hela tiden sagt och du med andra argumenterat emot.

"Sverigedemokraterna tänker göra det extra val som Stefan Löfven utlyser till en folkomröstning om invandringen.
– Vi kommer helt att fokusera på den frågan, säger Mattias Karlsson, tillförordnad partiledare."

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Detta är alltså Mattias Karlssons (SDs tf Partiledare tillika din frälsare) egna ord. Inte mina.
Dock bekräftar han det jag hela tiden sagt och du med andra argumenterat emot.

"Sverigedemokraterna tänker göra det extra val som Stefan Löfven utlyser till en folkomröstning om invandringen.
– Vi kommer helt att fokusera på den frågan, säger Mattias Karlsson, tillförordnad partiledare."

Att minska invandringen är det viktigaste Sverige kan göra i det här läget för att inte välfärden ska rasera fullständigt, men minskad invandring är inte ett mål för SD utan ett medel för att frigöra resurser till annat.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lustig? Helt seriös.
Sätt en kula i nåt levande = våld.
Fast en moraliskt försvarbar form av våld jämfört med att trycka i sig kilovis med industrislaktat djur, tycker jag.
Men att du allvarligt kan framhålla amerikanska republikaner som föravarare av individuell frihet måste vara ett skämt. Frihet och herravälde över andra snarare. Läs Hobbes.
Jag vet inte om den här tråden blir bättre av en diskussion om republikaner i USA ur ett djurrättsperspektiv faktiskt.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Länken verkar inte fungera tyvärr.

Är det något som SD framstår som sä är det väl trovärdiga, speciellt efter budgetomröstningen där det visade sig att dom lyssnar på sina väljare och inte viker sig som timotejen i blåst så fort det börjar twitter-stormas.

Om det smaskigaste du har att komma med är en flera år gammal "järnrörsskandal" och några rätt korkade uttalanden så sköter dom sig rätt ok tycker jag. Absolut inget värre än vad som kan höras i valfri herrbastu.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag vet inte om den här tråden blir bättre av en diskussion om republikaner i USA ur ett djurrättsperspektiv faktiskt.
Försöker ärligt talat bara förstå tankegångarna bakom dina argument, men det börjar bli tydligt att det inte existerar några. Tyvärr. Försöker verkligen ge dig alla chanser att förklara dig och du framstår bara som mer och mer... tom.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S