Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nej jag blir inte kränkt av dina otrevliga inlägg, jag är av åsikten att de speglar möjligen din personlighet, inte min.

Att be folk ta sin medicin, och påstå att de köper "vad skit som helst" skulle i de flesta sammanhang anses någorlunda kantigt.

;)

Lättstött något? :)
Orkat man inte fokusera länge nog att läsa fler än tre meningar i rad är man antingen väldigt trött eller har kraftig adhd, därav gliringar om medicin.
Att du sen tar det personligt att jag tycker det är sorgligt vilken hjärntvätt folk går på dagligen från alla håll i samhället, det är helt ok.
Fast det var inte det jag menade.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kanske är lättstött och känslig, jag minns inte vad senaste profileringen kom fram till.

Trött, ADHD - eller kanske bara ointresserad.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon förklara varför de sju andra partierna inte kan göra upp med SD i frågor de är överens om, samt gissa fall många väljare tycker deras agerande är sandlåda?

Smagatusk

Guest

Om dina intressen är hojar, bilar och utlandssemestrar, men du har inte råd med något av det för du har inget jobb. Är då inte den enskilt viktigaste frågan för dig att du får ett jobb, för att senare kunna utöva dina intressen?

Med denna liknelsen vill jag få dig att fatta på ett ungefär hur SD försöker driva sin ekonomiska politik. För att ha råd med allt de vill genomföra, måste de få in pengar, eller åtminstone begränsa utgifterna. Invandringen kostar MASSOR - och det kan inte ens DU förneka - och genom att begränsa den blir det ett överskott som kan finansiera det andra.

Begriper du nu, eller ska jag göra ett nytt försök?

Smagatusk

Guest
Kan någon förklara varför de sju andra partierna inte kan göra upp med SD i frågor de är överens om, samt gissa fall många väljare tycker deras agerande är sandlåda?

Nej, men åh herre jösses vad jag skulle vilja fråga dem! Och få ett rakt svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Om dina intressen är hojar, bilar och utlandssemestrar, men du har inte råd med något av det för du har inget jobb. Är då inte den enskilt viktigaste frågan för dig att du får ett jobb, för att senare kunna utöva dina intressen?

Med denna liknelsen vill jag få dig att fatta på ett ungefär hur SD försöker driva sin ekonomiska politik. För att ha råd med allt de vill genomföra, måste de få in pengar, eller åtminstone begränsa utgifterna. Invandringen kostar MASSOR - och det kan inte ens DU förneka - och genom att begränsa den blir det ett överskott som kan finansiera det andra.

Begriper du nu, eller ska jag göra ett nytt försök?

Försök igen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ta din medicin så går det lättare!

Ingen borde tycka som mig, jag är heltokig.

Men alla borde åtminstone göra ett försök att tänka själv.

Tänka kritiskt.

Inte köpa vad för skit som helst.

Men du tänker ju väldigt kritiskt kring allt och sätter dig på tvären hela tiden. Man kan inte bara sitta och kritisera utan att komma med egna idéer om en lösning på problemen. Då gör man det väldigt enkelt för sig och då tycker jag faktiskt att man kan hålla käften istället. Du låter som en bitter gammal gubbe som bara sitter och gnäller på allt och alla. Och då brukar det nog tyvärr vara så att det är en själv som är problemet, inte resten av världen. No offense.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du står inmålad i ett hörn och är tragisk just nu. Du vet, jag vet, alla vet att det makes sense det som Smagatusk skriver men din prestige och ditt hat gör dig just nu till ett oönskat troll.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Nån har tydligen heilat som tonåring. Tror det var Susanne Osten som sa det(=sant) så det är helt otänkbart med ett samarbete.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men du tänker ju väldigt kritiskt kring allt och sätter dig på tvären hela tiden. Man kan inte bara sitta och kritisera utan att komma med egna idéer om en lösning på problemen. Då gör man det väldigt enkelt för sig och då tycker jag faktiskt att man kan hålla käften istället. Du låter som en bitter gammal gubbe som bara sitter och gnäller på allt och alla. Och då brukar det nog tyvärr vara så att det är en själv som är problemet, inte resten av världen. No offense.

Så ja.. bitter kan du va
Kolla upp zeitgeist, lyssna på lite talks av Chomsky. Läs Arne Naess arbeten om djupekologi.
Jämför det med var världen är på väg och försök att inte vara ens en smula bitter ;)
Nä men allvarligt talat vet jag personligen vad min lösning på lokala och globala problem är och jag tar fullständigt ansvar för det och jobbar mot det målet oberoende av vad alla egoistiska giriga lögnhalsar skriker sig hesa om. Det är bara inte för alla, så jag håller det för mig själv.
Jag är väldigt ickepolitisk som person för jag tror inte vi som människor är beredda att låta förnuftet styra över våra känslor och drifter än och då kommer inga politiska system fungera som det är tänkt. You follow me?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
att kategoriskt vägra att öht lyssna på vad 3dje största parti har att säga är ju oxo väldigt moget- att ignorera och förneka och stifta demokrati inskränkande lagar är oxo så väldigt mooooget!

//jj

Vägrar inte 3e största parti kategoriskt att lyssna på vad 1a och 2a största parti har att säga?
Fascisterna i SD verkar ha fått en totalt skev uppfattning om vad val och röster betyder? Att man skapar ett parti innebär inte per automatik att alla måste göra som man säger? Och det är inte mobbing att inte lyssna på vad nazister i ett minoritetsparti säger.

Är det mobbing när den som gör flest mål i en fotbollsmatch vinner?
Eller (för att dra en parallell ni kanske känner igen) är det mobbing och utfrysning när nån kör snabbare varv än er på Mantorp?

Ett enda parti använder retoriken att de alltid är mobbade, alltid är missförstådda, alltid är utfrysta. De vill ju bara väl. Det är ALLA ANDRA som har fel.

Suck.....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Men snälla rara hur kan du inte se det uppenbara?
Ta bort DU ur denna text och lägg in SD istället.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S