Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Länken verkar inte fungera tyvärr.

Är det något som SD framstår som sä är det väl trovärdiga, speciellt efter budgetomröstningen där det visade sig att dom lyssnar på sina väljare och inte viker sig som timotejen i blåst så fort det börjar twitter-stormas.

Om det smaskigaste du har att komma med är en flera år gammal "järnrörsskandal" och några rätt korkade uttalanden så sköter dom sig rätt ok tycker jag. Absolut inget värre än vad som kan höras i valfri herrbastu.

"Att fälla varenda budget som inte gör som vi vill" är ett väldigt moget och vuxet agerande. Absolut väl värt att lyfta feta löner ur skattemedlen för.

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
"Att fälla varenda budget som inte gör som vi vill" är ett väldigt moget och vuxet agerande. Absolut väl värt att lyfta feta löner ur skattemedlen för.

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/

Det är väl fullständigt logiskt att göra det när såpass många Svenskar röstar på SD att dom fått en vågmästarroll. Omoget och barnsligt är däremot de andra partiernas beslut att hellre driva landet till nyval än att samtala med SD.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är väl fullständigt logiskt att göra det när såpass många Svenskar röstar på SD att dom fått en vågmästarroll. Omoget och barnsligt är däremot de andra partiernas beslut att hellre driva landet till nyval än att samtala med SD.

Är det verkligen det? Är det så logiskt att vilja fälla alla andras budget när 87% av väljarna inte röstade på SD?
87% !!!!

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Alltså Locomondo, nu får du ju ta och skärpa dig...
Att 87% inte röstade på SD betyder inte per automatik att dessa 87% delar åsikter och värderingar.
Det är föga förvånande att SD fällde de rödas budget, det är däremot självklart att de backar alliansens budget.
Det här är inte på något vis SDs fel, det är i främsta hand Löfven som är boven i dramat, men jag antar att det är enklare att peka finger på SD och skrika "rasister!!1!!1!!!"
Du påminner seriöst om Sebastian Dawkins som var med i Farmen, och det är inte en komplimang på något vis.
Partiet du stödjer har löjligt dåligt stöd av en anledning, främst för att de liksom du saknar verklighetsförankring.
Liksom Markus föreslår jag att du tar ett snack med din jobbcoach och skaffar dig en bild om hur saker och ting ser ut i verkligheten.
Logga ut ifrån twitter nu och skärp dig, för fan.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Alltså Locomondo, nu får du ju ta och skärpa dig...
Att 87% inte röstade på SD betyder inte per automatik att dessa 87% delar åsikter och värderingar.
Det är föga förvånande att SD fällde de rödas budget, det är däremot självklart att de backar alliansens budget.
Det här är inte på något vis SDs fel, det är i främsta hand Löfven som är boven i dramat, men jag antar att det är enklare att peka finger på SD och skrika "rasister!!1!!1!!!"
Du påminner seriöst om Sebastian Dawkins som var med i Farmen, och det är inte en komplimang på något vis.
Partiet du stödjer har löjligt dåligt stöd av en anledning, främst för att de liksom du saknar verklighetsförankring.
Liksom Markus föreslår jag att du tar ett snack med din jobbcoach och skaffar dig en bild om hur saker och ting ser ut i verkligheten.
Logga ut ifrån twitter nu och skärp dig, för fan.

Du har helt missat poängen va? Men för all del, få ur dig allt det där som gör så ont inombords....

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Tar ett trick ur Locomondos bok och låtsas som att jag inte ser att jag blivit citerad och ifrågasatt.
Har alla haft en bra dag?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Försöker ärligt talat bara förstå tankegångarna bakom dina argument, men det börjar bli tydligt att det inte existerar några. Tyvärr. Försöker verkligen ge dig alla chanser att förklara dig och du framstår bara som mer och mer... tom.
Du gör samma misstag som Locomongo, och många före honom, vilket är att du utgår från att det ligger i mitt intresse att du förstår mig.

Jag försöker inte vinna över någon till min sida, eller vinna någon internet-diskussion. Jag tycker som jag gör och jag är öppen för trevliga samtal men inte baserat på att jag skall motivera min ståndpunkt för en massa löst AFA-folk i detalj. Jag är liksom nöjd med livet till skillnad från er gaphalsar.

Era mammor borde efter de förmodade skilsmässorna undvikit att trösta er genom att ge er vanföreställningen att världen kretsar runt er.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du gör samma misstag som Locomongo, och många före honom, vilket är att du utgår från att det ligger i mitt intresse att du förstår mig.

Jag försöker inte vinna över någon till min sida, eller vinna någon internet-diskussion. Jag tycker som jag gör och jag är öppen för trevliga samtal men inte baserat på att jag skall motivera min ståndpunkt för en massa löst AFA-folk i detalj. Jag är liksom nöjd med livet till skillnad från er gaphalsar.

Era mammor borde efter de förmodade skilsmässorna undvikit att trösta er genom att ge er vanföreställningen att världen kretsar runt er.
Ojoj. Herrejesus. Även genom att umdvika att svara gav du en rätt hygglig inblick i ditt psyke.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
:rofl

Ta ett ur torskens också, påbörja tre andra orelaterade ämnen i denna tråd. :tummenupp
Det blir ju såklart en mycket trevligare diskussion om det hålls inom babbehatarklubben! :D
Meningsmotståndare är ju asjobbiga!
Nu är ju inte jag en av dom, men jag tycker ju att gemene svensk ska kunna argumentera för sig på ett trovärdigt sätt, inte bara kväka ur sig en massa 'Jag tycker som jag tycker och det är rätt för jag tycker det'..
Då är man inte speciellt mycket intelligentare än valfri makedonsk grisbonde som slått sig in på bidragsberoendets bana i det förlovade landet sverige där allt är tillåtet.
Sen blir det ju märkligt att kalla mig vänsterextremist.. jag är ett vanligt välmående överbetalt as. Tycker bara det får finnas nån måtta på dumheterna.
Och jag skulle säkert passa in i sd-väljarkåren, tycker inte vi som enda land i världen ska vara en frihamn för flyktingar, tycker den politiska inaveln i sverige pågått för länge, tycker vi låtit organiserad kriminalitet fått härja fritt för alldeles för länge. Men jag röstar inte på Idioter.
Och jag menar att grundproblemet inte ligger hos invandrare, eller politiker.
Problemet är att vi haft det så jävla bra så länge att ingen brytt sig eller känt något som helst personligt ansvar för hur vårt land byggs och underhålls..
Demokrati fungerar inte om befolkningen knappt orkar bemöda sig om att gå och rösta på några egoistiska pappskallar vart fjärde år.
Det fungerar enbart om var och en engagerar sig lokalt och nationellt för att få ett land det är önskvärt att leva i och lämna över till sina kids när man kolar. Tyvärr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet är att du tror att alla måste tycka likadant, dvs som du.

För övrigt orkar jag inte läsa hela ditt inlägg, lär dig styckeindelning.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Problemet är att du tror att alla måste tycka likadant, dvs som du.

För övrigt orkar jag inte läsa hela ditt inlägg, lär dig styckeindelning.
Ta din medicin så går det lättare!

Ingen borde tycka som mig, jag är heltokig.

Men alla borde åtminstone göra ett försök att tänka själv.

Tänka kritiskt.

Inte köpa vad för skit som helst.

Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Men att du allvarligt kan framhålla amerikanska republikaner som föravarare av individuell frihet måste vara ett skämt. Frihet och herravälde över andra snarare. Läs Hobbes.

Du måste skilja på entiteten staten och medborgarna. Många av republikanerna och libertarianerna i USA värnar om självständighet och frihet. Det är något extremt sällsynt i världen. De som kallar sig liberaler i Sverige värnar om människors frihet att propagera sina perversa livsstilsval. Allt annat betydelsefullt är däremot naturligt att förtrycka.

Tänka kritiskt.

Vad är det bästa jag kan göra inför valet i vår? Fortsätta rösta 7-klövern trots att denna grupp har skapat förfallet jag skådar idag? Det finns inget klokt med att ge förtroende för samma grupp att reparera skadan de själva skapat. Att låta ideologi styra för sunt förnuft är vansinne.

Jag lägger iaf min röst på SD, även fast jag har väldigt lite förtroende för partitoppen. Eller ska jag låta bli att rösta då det står närmast min moral? Nej då ger jag hellre SD min röst för att ge mitt minimala stöd för en samhällsförbättring.

Nu vet jag inte var du står politiskt, men jag gissar åt det liberala hållet.
Libertarianska och anarkistiska ideologier må vara vackra. Men dessa ideér kräver ett civiliserat samhälle att vila på. Framför allt kräver det människor som inte lämnar sitt medvetande vid dörren varje dag. Av riksdagspartierna är SD det enda parti som kan nå denna stabila plattform som man sedan kan navigera vidare ifrån.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Tänka kritiskt.

Du vinner inga vänner med förolämpningar. Knappast anseende heller.

:)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kjänkt? :)
Såg faktiskt ingen förolämpning där...

Nej jag blir inte kränkt av dina otrevliga inlägg, jag är av åsikten att de speglar möjligen din personlighet, inte min.

Att be folk ta sin medicin, och påstå att de köper "vad skit som helst" skulle i de flesta sammanhang anses någorlunda kantigt.

;)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej jag blir inte kränkt av dina otrevliga inlägg, jag är av åsikten att de speglar möjligen din personlighet, inte min.

Att be folk ta sin medicin, och påstå att de köper "vad skit som helst" skulle i de flesta sammanhang anses någorlunda kantigt.

;)

Men det gäller väl inte om det riktas mot babbehatare, jimmyälskare eller däckerkstadsarbetare?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S