Ta ett ur torskens också, påbörja tre andra orelaterade ämnen i denna tråd.
Det blir ju såklart en mycket trevligare diskussion om det hålls inom babbehatarklubben!
Meningsmotståndare är ju asjobbiga!
Nu är ju inte jag en av dom, men jag tycker ju att gemene svensk ska kunna argumentera för sig på ett trovärdigt sätt, inte bara kväka ur sig en massa 'Jag tycker som jag tycker och det är rätt för jag tycker det'..
Då är man inte speciellt mycket intelligentare än valfri makedonsk grisbonde som slått sig in på bidragsberoendets bana i det förlovade landet sverige där allt är tillåtet.
Sen blir det ju märkligt att kalla mig vänsterextremist.. jag är ett vanligt välmående överbetalt as. Tycker bara det får finnas nån måtta på dumheterna.
Och jag skulle säkert passa in i sd-väljarkåren, tycker inte vi som enda land i världen ska vara en frihamn för flyktingar, tycker den politiska inaveln i sverige pågått för länge, tycker vi låtit organiserad kriminalitet fått härja fritt för alldeles för länge. Men jag röstar inte på Idioter.
Och jag menar att grundproblemet inte ligger hos invandrare, eller politiker.
Problemet är att vi haft det så jävla bra så länge att ingen brytt sig eller känt något som helst personligt ansvar för hur vårt land byggs och underhålls..
Demokrati fungerar inte om befolkningen knappt orkar bemöda sig om att gå och rösta på några egoistiska pappskallar vart fjärde år.
Det fungerar enbart om var och en engagerar sig lokalt och nationellt för att få ett land det är önskvärt att leva i och lämna över till sina kids när man kolar. Tyvärr.