Så ja.. bitter kan du va
Kolla upp zeitgeist, lyssna på lite talks av Chomsky. Läs Arne Naess arbeten om djupekologi.
Jämför det med var världen är på väg och försök att inte vara ens en smula bitter
Nä men allvarligt talat vet jag personligen vad min lösning på lokala och globala problem är och jag tar fullständigt ansvar för det och jobbar mot det målet oberoende av vad alla egoistiska giriga lögnhalsar skriker sig hesa om. Det är bara inte för alla, så jag håller det för mig själv.
Jag är väldigt ickepolitisk som person för jag tror inte vi som människor är beredda att låta förnuftet styra över våra känslor och drifter än och då kommer inga politiska system fungera som det är tänkt. You follow me?
Nu får man ju alltid ta filmer som Zeitgeist med en nypa salt. Det kritiska tänkandet måste ju även kvarstå mot dem som uppmanar till kritiskt tänkande. Alla propagerar för sin sak och domedagsprofeter har det alltid funnits.
Jag har också skitbra lösningar på allt men det hade inneburit att jag skulle vara diktator för det finns inte rum för massa velande och kompromissande.
Men tyvärr är ju det scenariot, mig som diktator, ganska osannolikt så då får man gå långsammare vägar. Hur som helst, i den här tråden diskuteras SD. Sverige har enligt mig problem, det håller på att förfalla. Jag älskar Sverige. Därför vill jag göra något åt det.
Militärkupp eller diktatorskap känns avlägset så då får man gå den traditionella vägen. Finns inget annat sätt än att rösta SD. Ingen annan har presenterat ens ett seriöst försök till lösning på Sveriges förfall. Jag påstår inte att deras lösning är perfekt(Vem röstar på ett parti där man håller med om precis allt?) men det är ett försök till lösning på problemet. Sveriges enda räddning om man värnar vårt land och dess historia.
Sen har jag förstått att det är fult att älska sitt land. Jorden tillhör alla osv. Den dagen de som säger det låter vem som helst(hur många som helst) ta över deras villa eller lägenhet som de vill kommer jag börja lyssna på vad de har att säga. Fram tills dess är de hycklare.
Om du undrar vad jag menar med förfall så menar jag den nya rasismen/hatbrotten mot tex svenskar, organiserad brottslighet, områdena där polisen inte styr längre, skolresultat/arbetslöshet bland unga, grov organiserad brottslighet, hedersbrott, krav på eftergifter från samhället till förmån för religion osv. Men även situationen där åsiktspolisen styr media och vad som är ok att tycka utan att bli betraktad som konstig.