Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Nazister, rasister, fascister". Här visar vänstern upp sitt rätta nylle mot oliktänkande. :)

En otroligt stor del av svenska folket vill inte ha så många invandrare, du får nog acceptera att alla i Sverige inte tycker som du. Sorry. Fick du ingen skolning om svensk demokrati förresten?

Edit: det är lite fnissigt när de blir så här trängda i AFA, nazistkortet är ett av de sista desperata korten att dra. SD är vårt mest proisraeliska parti.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då kan vi låta den republikanska ultrakapitalistiska Markus här lösa problemet 'oändlig tillväxt med finita resurser'.
Du kan inte alls se bergväggen närma sig i 180 knyck?
Försök föreställa dig ett par miljarder asiater konsumera på vår nivå.
Men det löser sig väl det också om vi stänger lite fler gränser bara.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så ja.. bitter kan du va
Kolla upp zeitgeist, lyssna på lite talks av Chomsky. Läs Arne Naess arbeten om djupekologi.
Jämför det med var världen är på väg och försök att inte vara ens en smula bitter ;)
Nä men allvarligt talat vet jag personligen vad min lösning på lokala och globala problem är och jag tar fullständigt ansvar för det och jobbar mot det målet oberoende av vad alla egoistiska giriga lögnhalsar skriker sig hesa om. Det är bara inte för alla, så jag håller det för mig själv.
Jag är väldigt ickepolitisk som person för jag tror inte vi som människor är beredda att låta förnuftet styra över våra känslor och drifter än och då kommer inga politiska system fungera som det är tänkt. You follow me?

Nu får man ju alltid ta filmer som Zeitgeist med en nypa salt. Det kritiska tänkandet måste ju även kvarstå mot dem som uppmanar till kritiskt tänkande. Alla propagerar för sin sak och domedagsprofeter har det alltid funnits.

Jag har också skitbra lösningar på allt men det hade inneburit att jag skulle vara diktator för det finns inte rum för massa velande och kompromissande.

Men tyvärr är ju det scenariot, mig som diktator, ganska osannolikt så då får man gå långsammare vägar. Hur som helst, i den här tråden diskuteras SD. Sverige har enligt mig problem, det håller på att förfalla. Jag älskar Sverige. Därför vill jag göra något åt det.

Militärkupp eller diktatorskap känns avlägset så då får man gå den traditionella vägen. Finns inget annat sätt än att rösta SD. Ingen annan har presenterat ens ett seriöst försök till lösning på Sveriges förfall. Jag påstår inte att deras lösning är perfekt(Vem röstar på ett parti där man håller med om precis allt?) men det är ett försök till lösning på problemet. Sveriges enda räddning om man värnar vårt land och dess historia.

Sen har jag förstått att det är fult att älska sitt land. Jorden tillhör alla osv. Den dagen de som säger det låter vem som helst(hur många som helst) ta över deras villa eller lägenhet som de vill kommer jag börja lyssna på vad de har att säga. Fram tills dess är de hycklare.

Om du undrar vad jag menar med förfall så menar jag den nya rasismen/hatbrotten mot tex svenskar, organiserad brottslighet, områdena där polisen inte styr längre, skolresultat/arbetslöshet bland unga, grov organiserad brottslighet, hedersbrott, krav på eftergifter från samhället till förmån för religion osv. Men även situationen där åsiktspolisen styr media och vad som är ok att tycka utan att bli betraktad som konstig.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
"Nazister, rasister, fascister". Här visar vänstern upp sitt rätta nylle mot oliktänkande. :)

En otroligt stor del av svenska folket vill inte ha så många invandrare, du får nog acceptera att alla i Sverige inte tycker som du. Sorry. Fick du ingen skolning om svensk demokrati förresten?

Edit: det är lite fnissigt när de blir så här trängda i AFA, nazistkortet är ett av de sista desperata korten att dra. SD är vårt mest proisraeliska parti.

Vad jobbigt det blev när man talar ert egna språk? När folk kastar sig med "massinvandring", "extremvänster", "kulturberikare" så är det en helt vanlig benämning. Men när man kallar SD för vad det faktiskt är (trots att ALLA ANDRA har fel) då blir ni plötsligt kjänkta.

Och btw, om du tror att Judar var de enda som nazisterna förtryckte då har du missat ganska många sidor i historieboken. Ungefär lika många sidor som du har hoppat över i SDs inte alls långvariga historia.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då kan vi låta den republikanska ultrakapitalistiska Markus här lösa problemet 'oändlig tillväxt med finita resurser'.
Du kan inte alls se bergväggen närma sig i 180 knyck?
Försök föreställa dig ett par miljarder asiater konsumera på vår nivå.
Men det löser sig väl det också om vi stänger lite fler gränser bara.

Jag tror så här, att var och en som frivilligt hyllar en person som bl.a. beskrivs som nedan skulle vara otroligt farlig i vissa kontexter.

I sin bok For Reasons of State från 1973 argumenterade Chomsky för att ett samhälle kan fungera utan någon betald arbetskraft, till skillnad från det kapitalistiska samhället där människor är "löneslavar" eller ett auktoritärt samhälle där beslut fattas av centrala kommittéer. Han menar att ett lands befolkning bör vara fria att söka och utöva de jobb som de själva vill. Människor kommer att vara fria att göra det de vill och det jobb som de frivilligt utför kommer att vara både "belönande i sig självt" och "samhälleligt nyttigt". Samhället skulle vara fredligt anarkistiskt, utan någon stat eller andra auktoritära institutioner. Arbete som i grund och botten är vämjeligt för alla, om det överhuvudtaget finns något sådant, skulle distribueras bland alla människor.

Som tur är befinner dig du dig inte på en maktposition i tredje världen. Det här är exakt vad varje kommunistisk diktator yrat om, och vi vet resultatet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men snälla rara hur kan du inte se det uppenbara?
Ta bort DU ur denna text och lägg in SD istället.

Är du på allvar ointelligent? SD sitter ju med en lösning. Du gör det inte. Ingen annan gör det heller. Du sitter och hatar till höger och vänster i denna tråd utan att ha svarat på en enda fråga om nånting. Än mindre presentera ett förslag till lösning på det. Troll...

Om du försöker applicera mitt prat om "resten av världen" på scenariot SD mot alla så är det naturligtvis helt felaktigt då det är SD som vill ha liknande invandringspolitik som resten av världen. Inte sjuklövern och media. Det är Sverige som sticker ut och leker världssamvete med stor skada på sitt egna land som följd. Nästan alla andra regeringar/parlament i världen verkar hysa någon slags kärlek och omsorg för sina respektive länder och dess medborgare men uppenbarligen inte Sveriges styrande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jobbigt det blev när man talar ert egna språk? När folk kastar sig med "massinvandring", "extremvänster", "kulturberikare" så är det en helt vanlig benämning. Men när man kallar SD för vad det faktiskt är (trots att ALLA ANDRA har fel) då blir ni plötsligt kjänkta.

Och btw, om du tror att Judar var de enda som nazisterna förtryckte då har du missat ganska många sidor i historieboken. Ungefär lika många sidor som du har hoppat över i SDs inte alls långvariga historia.

Vad är det som är jobbigt? Jag tycker bara det är tjatigt, och kanske sorgligt.

Så länge Sverige har en rekordhög massinvandring, och bara ett parti är emot det, så kommer de växa. Sedan kan du, och jag för den delen, tycka antingen bra eller illa om SD, men vi måste ändå förhålla oss till att invandringsexperimentet saknar folklig förankring, även om det visar sig vara världens bästa idé.

Vill du bli av med SD så är mitt enda tips: se till att M och S driver en restriktiv invandringspolitik och tuff integrationspolitik, för oavsett vem som levererar budskapet så finns det ett stort väljarstöd för restriktioner i frikostigheten. Deal with it.

Jag förväntar mig inte att du skall klara av att ta till dig detta, eftersom vi är några som i månader (!) försökt förklara för dig. Allt du kommer med är otrevligheter och påhopp. Tagga ner dina förortsfasoner nu.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vad är det som är jobbigt? Jag tycker bara det är tjatigt, och kanske sorgligt.

Så länge Sverige har en rekordhög massinvandring, och bara ett parti är emot det, så kommer de växa. Sedan kan du, och jag för den delen, tycka antingen bra eller illa om SD, men vi måste ändå förhålla oss till att invandringsexperimentet saknar folklig förankring, även om det visar sig vara världens bästa idé.

Vill du bli av med SD så är mitt enda tips: se till att M och S driver en restriktiv invandringspolitik och tuff integrationspolitik, för oavsett vem som levererar budskapet så finns det ett stort väljarstöd för restriktioner i frikostigheten. Deal with it.

Jag förväntar mig inte att du skall klara av att ta till dig detta, eftersom vi är några som i månader (!) försökt förklara för dig. Allt du kommer med är otrevligheter och påhopp. Tagga ner dina förortsfasoner nu.

13% av de röstberättigade i Sverige ser du som en folklig förankring? Menar du allvar?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
13% av de röstberättigade i Sverige ser du som en folklig förankring? Menar du allvar?

Nu tänker du fel(som vanligt). 13% har troligen satt massinvandringen som viktigaste frågan för dem. Så till den milda grad att de övergett sina vanliga partier och röstar på ett gäng oerfarna nykomlingar som inte bara motarbetas kategoriskt av alla andra rädda makthavare och opinionsbildare utan även själva pga sitt snabba växande lyckas skapa mer eller mindre stora skandaler gång på gång.

Det betyder INTE att 87% tycker att det är bra att mata in hundratusentals asylsökande varje år istället för att lägga pengarna där de gör mer nytta för både flyktingar runt om i världen och för boende i Sverige.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu tänker du fel(som vanligt). 13% har troligen satt massinvandringen som viktigaste frågan för dem. Så till den milda grad att de övergett sina vanliga partier och röstar på ett gäng oerfarna nykomlingar som inte bara motarbetas kategoriskt av alla andra rädda makthavare och opinionsbildare utan även själva pga sitt snabba växande lyckas skapa mer eller mindre stora skandaler gång på gång.

Det betyder INTE att 87% tycker att det är bra att mata in hundratusentals asylsökande varje år istället för att lägga pengarna där de gör mer nytta för både flyktingar runt om i världen och för boende i Sverige.

Nej, det det betyder är att 87% av de röstande fortfarande inser att man kan inte agera som ett barn och rösta på SD pga en enda jävla fråga. 87% förstår fortfarande att man genom att rösta på seriösa partier kan fortsätta påverka i den riktning man vill utan att få med denna svans av obildade drägg som har garderoben full av bruna skjortor men väljer den grisrosa när de är med i TV.

87% av Sveriges röstberättigande tar valet på allvar och förstår vikten av att INTE LÅTA HISTORIEN UPPREPA SIG !!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Usch vad du är stöddig, måste du bete dig så där?

Ca 50% av befolkningen vill ha lägre invandring. 13% rankar det förmodligen väldigt högt. Jag tror de 13% ökar i takt med den höga/ökande invandringen. Vad tror du?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nej, det det betyder är att 87% av de röstande fortfarande inser att man kan inte agera som ett barn och rösta på SD pga en enda jävla fråga. 87% förstår fortfarande att man genom att rösta på seriösa partier kan fortsätta påverka i den riktning man vill utan att få med denna svans av obildade drägg som har garderoben full av bruna skjortor men väljer den grisrosa när de är med i TV.

87% av Sveriges röstberättigande tar valet på allvar och förstår vikten av att INTE LÅTA HISTORIEN UPPREPA SIG !!

Du läser som fan läser bibeln. Det visar på vilken verklighetsfrånvänd bild av samhället du har. Vilka är de seriösa partier du pratar om? Mp, S? Alliansen som har skapat enklaver överallt i Sverige där kriminella styr och ett samhälle där hundratals svenska pojkar åker till Syrien och Irak för att mörda barn i religionens namn? Och låtsas som om allt är bra! Och dessutom ska lösa problemet (som inte finns) med att öka takten på asylinvandringen!?

Jösses vad du tramsar! "Seriösa partier", hahaha! :D

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du läser som fan läser bibeln. Det visar på vilken verklighetsfrånvänd bild av samhället du har. Vilka är de seriösa partier du pratar om? Mp, S? Alliansen som har skapat enklaver överallt i Sverige där kriminella styr och ett samhälle där hundratals svenska pojkar åker till Syrien och Irak för att mörda barn i religionens namn? Och låtsas som om allt är bra! Och dessutom ska lösa problemet (som inte finns) med att öka takten på asylinvandringen!?

Jösses vad du tramsar! "Seriösa partier", hahaha! :D

Gång på gång blir det samma sak. Först står ni och gråter över att det bara är ni som blir granskade, därför hittar man så många rötägg inom ert parti. Orättvist.
Sen vill ingen prata med er. Orättvist.
Sen räknas era 13% inte lika mycket som någon annans 30%. Orättvist.
Buhuu, alla är så dumma.

Sen bemöter man er på er egen språkliga definitions-nivå och då plötsligt tramsar man och "läser bibeln som Fan själv". Ni blir liksom aldrig nöjda. Däremot alltid missförstådda....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Gång på gång blir det samma sak. Först står ni och gråter över att det bara är ni som blir granskade, därför hittar man så många rötägg inom ert parti. Orättvist.
Sen vill ingen prata med er. Orättvist.
Sen räknas era 13% inte lika mycket som någon annans 30%. Orättvist.
Buhuu, alla är så dumma.

Sen bemöter man er på er egen språkliga definitions-nivå och då plötsligt tramsar man och "läser bibeln som Fan själv". Ni blir liksom aldrig nöjda. Däremot alltid missförstådda....

Är det ditt svar på mitt inlägg? Hålla sig till saken eller ska vi börja diskutera dina tjuv-, pedofil- och sexualbrottsföreträdare i Mp istället?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem gråter, trodde det var du som likt en treåring :)hihi) kastade in handduken förut. Så stod du och tittade på sandlådan några veckor och mamma bonny övertygade dig om att gå in i leken igen. Men nu förstör du bara de andra barnens sandslott så snart blir det nog repris.

Du är den enda som verkar djupt känslomässig i denna tråd faktiskt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tror så här, att var och en som frivilligt hyllar en person som bl.a. beskrivs som nedan skulle vara otroligt farlig i vissa kontexter.

I sin bok For Reasons of State från 1973 argumenterade Chomsky för att ett samhälle kan fungera utan någon betald arbetskraft, till skillnad från det kapitalistiska samhället där människor är "löneslavar" eller ett auktoritärt samhälle där beslut fattas av centrala kommittéer. Han menar att ett lands befolkning bör vara fria att söka och utöva de jobb som de själva vill. Människor kommer att vara fria att göra det de vill och det jobb som de frivilligt utför kommer att vara både "belönande i sig självt" och "samhälleligt nyttigt". Samhället skulle vara fredligt anarkistiskt, utan någon stat eller andra auktoritära institutioner. Arbete som i grund och botten är vämjeligt för alla, om det överhuvudtaget finns något sådant, skulle distribueras bland alla människor.

Som tur är befinner dig du dig inte på en maktposition i tredje världen. Det här är exakt vad varje kommunistisk diktator yrat om, och vi vet resultatet.
Struntprat. Felet Chomsky gör i sina resonemang är att förbise grundläggande mänskliga beteenden som att vi är styrda av rädsla och girighet. Han är nån slags utopisk anarkosyndikalist som tror på människans inneboende godhet och moraliska kompass.
Därför är republikanernas ideologi så lysande, där får frosseri, girighet, rädsla fritt spelrum att agera drivkraft åt människor, allt med gammeltestamentliga förtecken.
Dom sitter även på den ultimata lösningen på dom flesta jordiska bekymmer: bomba bort skiten!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är det ditt svar på mitt inlägg? Hålla sig till saken eller ska vi börja diskutera dina tjuv-, pedofil- och sexualbrottsföreträdare i Mp istället?

Som vanligt när du inte kan bemöta någons inlägg så svarar du helt enl SD-praktikan med ett: MEN DURÅ??

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Som vanligt när du inte kan bemöta någons inlägg så svarar du helt enl SD-praktikan med ett: MEN DURÅ??

Men vi har ju diskuterat snedstegen från SD:s ledamöter säkert hundra gånger redan i den här tråden. Vad får dig att tro det skulle ändra på något om du skriker lite till om det? Vad du däremot lägligt nog har duckat för är alla frågor om vad du själv tycker eller diskussionen kring MP:s sexualbrottstjuvar till företrädare. Jag menar om du nu tycker det är så intressant att diskutera enskilda företrädares förehavanden så borde väl det också vara intressant?

Herrejävlar vilket stort cyberförortsego du verkar ha. Total avsaknad av självkritik. :3freak

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Den som nämnde, han... :gnissla

Har du inget att tillföra mer än "järnrör" "islamofobi " och liknande så är du väldigt sent ute. Det har redan varit på agendan. Vad det nu skulle göra för skillnad, såhär flera år efter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S