Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag vet att ni inte bryr er, att ni inte lyssnar, att ni inte tror på något annat än det SD säger. Att SD vet bättre än forskare och annat "löst" folk. Nästa gång ni hamnar på sjukhus kanske ni borde låta Björn Söder operera på er istället för en läkare för han vet nog bäst trots allt.

Så ni kommer väl i vanlig ordning hävda allt nedan är lögner också av den enkla anledningen att SD säger emot.

http://www.etc.se/ledare/sd-spred-rasistiska-logner-i-svt

http://www.etc.se/inrikes/sa-siffertrixade-sd-ledaren-om-invandringen-i-tv

Och lite info om denna kopiösa massinvandring till Sverige.

http://www.dn.se/debatt/repliker/ma..._content=20141205141829&utm_campaign=Refugees

- - - Updated - - -

Nu börjar du med din töntiga förhörsteknik igen, tagga ner för fasicken har jag sagt.

Kan du inte gå med i en förening eller något?

Blev det svårt att svara på? Mot bakgrund att Sverige faktiskt har gått framåt under hela den tiden som vi har öst in flyktingar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag vet att ni inte bryr er, att ni inte lyssnar, att ni inte tror på något annat än det SD säger. Att SD vet bättre än forskare och annat "löst" folk. Nästa gång ni hamnar på sjukhus kanske ni borde låta Björn Söder operera på er istället för en läkare för han vet nog bäst trots allt.

Så ni kommer väl i vanlig ordning hävda allt nedan är lögner också av den enkla anledningen att SD säger emot.

http://www.dn.se/debatt/repliker/ma..._content=20141205141829&utm_campaign=Refugees

Vad är ditt mål med den här debatten?

etc? :rofl

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Etc. Åh maj gådd.

Du, Loco, hur förklarar du ditt nedlåtande tillmäle (utan given fakta som du själv så fint avkräver när det passar dig) avseende arbetarklassen? Trivs du i en känsla av "för mer" för att du har "rätt åsikter" och är iaf enligt dig själv en genomgod, tolerant och ansvarsfull människa? Att dina åsikter så att säga "höjer dig" över det där drägglet som inte tycker som du? "Sånadär fattar inte dom är dumma och lågutbildade gnällspikar " och per automatik eftersom du inte delar deras åsikter måste du bli både (smart och fin. Det är lite av den bilden du sprider av dig själv när du väljer (ja, du väljer vad du gör)att uttrycka dig såsom du gör gång efter annan.

En blir inte bättre än ens fönster utåt.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Etc. Åh maj gådd.

Du, Loco, hur förklarar du ditt nedlåtande tillmäle (utan given fakta som du själv så fint avkräver när det passar dig) avseende arbetarklassen? Trivs du i en känsla av "för mer" för att du har "rätt åsikter" och är iaf enligt dig själv en genomgod, tolerant och ansvarsfull människa? Att dina åsikter så att säga "höjer dig" över det där drägglet som inte tycker som du? "Sånadär fattar inte dom är dumma och lågutbildade gnällspikar " och per automatik eftersom du inte delar deras åsikter måste du bli både (smart och fin. Det är lite av den bilden du sprider av dig själv när du väljer (ja, du väljer vad du gör)att uttrycka dig såsom du gör gång efter annan.

En blir inte bättre än ens fönster utåt.

Jag förstår inte helt var du får den bilden ifrån då jag själv är sk "arbetarklass".
Det jag inte är däremot är ignorant. Jag lyssnar inte blint på någon utan om jag tycker något låter absurt eller intressant så dubbel och trippelkollar jag fakta innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om det.

Jag tycker inte jag begär mycket när jag tycker att alla som yttrar sig om något bör göra samma sak.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Blev det svårt att svara på? Mot bakgrund att Sverige faktiskt har gått framåt under hela den tiden som vi har öst in flyktingar?

Det är klart det inte är svårt att svara på, det betyder ju absolut ingenting. Det finns massor med saker vi gjort, eller inte gjort, som påverkat vår ekonomi, eller som kunde påverkat vår ekonomi.

Du förstår väl hur knasig du låter nu?

Var invandrade du ifrån, yttre rymden?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag förstår inte helt var du får den bilden ifrån då jag själv är sk "arbetarklass".
Det jag inte är däremot är ignorant. Jag lyssnar inte blint på någon utan om jag tycker något låter absurt eller intressant så dubbel och trippelkollar jag fakta innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om det.

Jag tycker inte jag begär mycket när jag tycker att alla som yttrar sig om något bör göra samma sak.
Det var en underlig självbild.
det är nämligen uppenbart att förhållandet är det motsatta.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

- - - Updated - - -

Det där måste ha varit den mest faktatrixande och lögnaktiga siten jag skådat.:rofl

Varför vill de störta Sverige i fördärvet med sån där propaganda? Förstår helt enkelt inte vad deras syfte är.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det var en underlig självbild.
det är nämligen uppenbart att förhållandet är det motsatta.

Du menar att alla andra tycker något annat än jag men att jag ändå envist hävdar att jag har rätt?

- - - Updated - - -

Det där måste ha varit den mest faktatrixande och lögnaktiga siten jag skådat.:rofl

Varför vill de störta Sverige i fördärvet med sån där propaganda? Förstår helt enkelt inte vad deras syfte är.

Oväntat....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du använder utbildning/yrke/livssituation som en form av nedvärderande incitament för att påvisa din godhet, att du är för mer. (att det du hävdar nedan stämmer illa med genomsnittet är inte relevant, för dig.)
Kan hända.
Är du en typisk SD-väljare? Gick ut nian med 1,8 i betyg och jobbar på däckfirma och beskyller invandrarna för att de tar alla välbetalda tandläkar-jobb ifrån dig?

Du vill inte svara...när det blir lite jobbigt. Ungefär som sd eller hur?
Du kan börja med inlägg 1937 samt 1927, förra sidan.
Jag ser inte att du bemött repliker från de sv dig startade påståenden. I övrigt så tror jag inte det är av vidare värde eller så att säga "lönt" att förklara för dig att jag varken är anhängare till sd eller för den delen röstat på densamma. Men i som så mycket annat är du uppenbart ointresserad av fakta.

Du beter dig som du hävdar att sd gör, dvs generaliserar kring grupper...
Men det här är ju en stor del av problemet. De som röstar på SD är ju inte alls insatta i politiken eller i siffror. De tar sig inte de 5-6 extra sekunderna det tar för att själva granska siffror och påståenden som kommer från extremhögern utan sväljer bara allt som spottas ut på Avpixlat.

Du visar det tyvärr själv tydligt genom att använda siffran 100 000 per år utan att (som det verkar) ha någon koll på vad som ingår i den siffran.

Om folk bara tog sig 1 tim/vecka på att granska siffror och påståenden så är jag övertygad om att man skulle rösta annorlunda. Men dagens röstberättigade är tyvärr för upptagna med instagram och snabba blogg och Facebook-uppdateringar istället för enkel, allmän källkritik och fakta-ifrågasättande.

Nää, vart kan jag få den uppfattningen ifrån? Din insikt i hur du uppfattas utanför din egen sfär är synnerligen begränsad om du inte ser vart du målar den bilden av dig själv.

Det är rätt svårt att nå fram till en som inte har förmågan att vilja ta emot feedback. Du behöver öppna dig, för dig själv i så fall.

Inte ignorant var ordet. Lite märkligt kan tyckas. För etc står inte för vad som bör klassas som fakta.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket skämt, kollade lite på ETC

LÖGN: Invandringen till Sverige ökade med 116 000 år 2013.
SANNING: Samma år utvandrade 50 000 (många f.d. immigranter) ur Sverige. Av de som kom var 19 000 sådana som har arbetstillstånd, alltså forskare, ingenjörer och företagsrekryterade. 20 000 var EU-medborgare som flyttar inom EU och Norden. 8 000 var studenter. Kvar blir ca 19 000 som fått invandra. Det finns ingen massinvandring!

LÖGN: Invandrare är överrepresenterade mot infödda vad gäller brott.
SANNING: 93 procent av invandrade begår aldrig brott. 96 procent av infödda. Bland invandrare begår norrmän, finländare och danskar flest brott i Sverige.

På samma sätt ingår turister i utlandsfödda brottslingar. Det finns ingen förhöjd brottslighet bland invandrade, däremot existerar förhöjd brottslighet bland människor som inte får stöd och social omsorg oberoende av ursprung, enligt Brå.

LÖGN: Brottslighet bland invandrare hotar tryggheten.
SANNING: Den enda brottslighet som allvarligt försämrar trygghet och ekonomiska resurser är skattebrottsligheten som sker i första hand av inrikes födda rika personer och av svenska företag som skattesmiter via räntesnurror i länder som Luxemburg. Enligt Skatteverket kostar skattefusket 133 miljarder per år. Av den summan är internationella svenskars brottslighet genom skatteparadis minst 46 miljarder.

LÖGN: Flyktingmottagandet kommer att kosta 17 miljarder extra 2015.
SANNING: Enligt Migrationsverket var den totala kostnaden 14 miljarder 2013. Då tog Sverige emot 54 000 asylsökande.

LÖGN: Sverige har en extrem invandringspolitik.
SANNING: Sverige har i snitt 18 000 flyktingar och anhöriga som får invandra per år. Det är mycket lite i ett land på 9,5 miljoner invånare.

Ok, vem orkar mosa det här tramset? Går fort förvisso. :lol

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
:yoparty

Om det inte kommer kosta mer, vad ska migrationsverket elda alla begärda extra miljarder på? Ost?

Vetesjutton om inte etc medvetet valt att dubbrlkontera grupperna "arbetstillstånd, ingenjörer" osv med gruppen "eu medborgare, nordbor " för att få till den beskrivningen.
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Invandringen-pa-rekordhog-niva/

Vad gäller brottslighet verkar etc luta sig på brå s studie mellan 96 och 01. Det har nog inte full aktuell status...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Brottsligheten har alltid varit ohyggligt mycket mer och värre bland invandrare, och nu följer gängse diskurs:

Förneka
Ifrågasätt
Förklara

:lol

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

- - - Updated - - -

Om inte ditt ego hade styrt varenda tanke hos dig skulle du förstå att dessa siffror stämmer överens med verkligheten. Det räcker att kolla ut genom fönstret för att förstå det. Du skiter totalt i sanning och fakta. Hade etc eller aftonbladet påstått att 90% av svenska vita män är pedofiler hade du köpt det som sanning rakt av. Eller där överdriver jag lite. Först hade du nog ifrågasatt om det verkligen finns vita svenska män.

Ditt problem är att du tar auktoritet som sanning. Det är sanningen som ska ses som auktoritet.

Det hade verkligen varit intressant att se dig i verkligheten. Jag har nog inte tidigare skådat någon som du!:tummenupp

87% av Sveriges röstberättigande tar valet på allvar och förstår vikten av att INTE LÅTA HISTORIEN UPPREPA SIG !!
Historien kommer upprepa sig. Problemet är att du inte kan din historia.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Kul att höra en miljömupp tycka att 13% är futtigt, det är väl nåt MP knappt vågar drömma om?:tungan

Det lär dessutom inte vara 13% särskilt länge till, senaste YouGov-mätningen efter budgetfällningen tyder på att befolkningen ökat med ett par hundra tusen nazistiska bondtölpar sen valet.

Lite konstigt då jag trodde att det mestadels var valboskap till S/MP som vi importerat under det senaste året, vart kommer alla nazistbönder ifrån liksom?:confused:

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
29.6 % skulle alltså fortfarande rösta på löfven efter dom senaste månadernas fiasko. Snacka om att socialdemokratin är som religion i Sverige. Jag fattar inte.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S