Ja, som med allt annat så tolkar vi allting på vårat eget sätt, det är därför artiklar som den här är lite halvt farliga att sprida omkring (imo).
Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och jag tänker inte offra något för att någon annan ska kunna glida på räkmacka och nå samma mål som jag har gjort.
Antingen så kämpar man på eller också så sitter man på sitt arsle och äter folks surt förvärvade skattepengar.
Det är min åsikt och jag säger inte att någon behöver hålla med, men jag har (liksom alla andra) rätt till den.
Några få frågor.
Vem ska åka räkmacka på det du har åstad kommit?
Kämpar man inte om man flyr från krig och annat och lyckas ta sig hela långa vägen upp till Svedala?
Tror du majoriteten utav våra flyktingar vill sitta på sina arslen och få bidrag?
Det är ingen räkmacka att komma hit till Sverige, bli placerad på en ort du aldrig ens hört talas om. Få kämpa mot alla, alla som tror att du inget kan bara för att du inte talar det nya språket perfekt.
Och om du nu kämpat så in i h vete för dit du kommit, är det då så lågt att en lya i rinkeby(som nämns i tråden) smäller lika högt? Dom hade nog hellre varit med sina familjer i sitt land och haft det lika bra som vi har det här. Trygghet, jobb, sjukvård och demokrati som fungerar.
Jag har också slitigt för att nå det jag nått, kämpat genom dödsfall och trasiga familjeförhållanden.
Men jag har det jäkligt bra jämfört med folket i ex Libyen.
Jag ger gärna folk skydd, folk som flyr från allt det dom försökt skapa. Så dom kan få uppleva ett uns utav den trygghet jag har.
Ingen av dessa kan ändå ta det jag har skapat ifrån mej.