Sundsvall

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
750-R skrev:
Prova att maila till Per Berglund i NRS han har nog lite koll, gå via hemsidan vettja. Tror att det behövs runt 20st. intr. Jag tänkte nog likadant (med licensen) efter några år som gatåkare, men det ä ju skitkul med gatåkning åxå. Men inget slår en ban-dag när det är bra väder och alla håller sig på hjulen.

Oki, får ta och skicka ett mail till Per och se vad som är möjligt att ordna.

Verkar vara många som är intresserade av att ta licens nu när försäkringsbolagen försöker avsäga sig giltigheten på trafikförsäkringen när man kör på inhängnat område. Skulle tro att bolagen som fortfarande
godkänner banåkning också kommer att dra öronen åt sig

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Sent om sider.. Men det va en kul sväng i går som sagt!!
Hojtjejen: Det e ju bara att ta sej ner till vängåvan (Hojtorget) mellan 18-18.30 på onsdagar.. Eller hålla koll här när det bestäms något..
Varvat nått mer under akvedukter sen i går då Oldman?!?!..hehe :rofl

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Aprilia

Abloy skrev:
Tråkigt att höra men det är väll smällar man får ta när man har fett med vrid i enliterstwinnen. Kom ner på Oléarys imorgon så kan du få tala ut om eländet med folk som vet hur jobbigt det är när materialet spökar för en.

Det hade jag lätt gjort om jag vart i stan... Är himme i Edsele nu på helgen, kommer ner Söndag kväll eller Måndag morron, dock utan Aprilia.. :(

Hoppas att det är nån som har delar hemma och kan skicka direkt.. Har ju lite dåliga minnen från förra året när jag fick åka med trött koppling i 2 månader innan jag fick de nya..
:huvet

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Gixxan skrev:
vad är det jag läser?! satte du låset på bakskivan eller??? :va

Nopps. :)

Fick vibrationer när jag gick över 8500 RPM på hög växel sen när jag kollar lite så ser jag att det saknas en bult till drevet och en är lös.. Så jag smyger hem och river då är allt löst.. Det gick att dra lös hela drevet rakt ut, ryckutjämnarna delade sig och hela fästplattan till dem var lös.. (alla bultarna gick att skruva lös med fingrarna.)

Känns ju bra att det inte nått släppte och låste på fullvarv iaf. Då kanske man inte vart Daniel-San mer.

:)

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Bana

750-R skrev:
Möjligheter finns bl.a helgen 3-4 juli, 6-7-8 augusti, 28-29 augusti Max "tokroligt" kinnander tror jag han heter som har bokat banan då sen blir det nog mera framöver. Annars kan man gå med i NRS (norra roadracingsällskapet) det finns en hemsida www.n-r-s.se där man kan anm. sig om det verkar bra (100kr/år) Licensträningar onsdagar om man är sugen och ta licens 18-21. så möjligheter finns det massor av. hoj på er alla gasglada MVH Micke Sedin :banana

Jag har anmält mig 3-4 Juli. http://www.tokroligt.se/

Bana är så satans roligt. :yoparty

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Femton sporthojare på O´learys för att titta på Moto-GP :tummenupp

Sen blev det ju naturligtvis lite körning idag också. Blev en tur söderut och lite bus på en avstängd väg. Sen fick man se en Potatis i aktion och det var? Få se nu, förnuftet säger... eller va fan det var :yoparty :yoparty.
Nu förstår man varför en del faktiskt behöver 160hk på bakhjulet.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
och det missade såklart jag............

Abloy skrev:
Femton sporthojare på O´learys för att titta på Moto-GP :tummenupp

Sen blev det ju naturligtvis lite körning idag också. Blev en tur söderut och lite bus på en avstängd väg. Sen fick man se en Potatis i aktion och det var? Få se nu, förnuftet säger... eller va fan det var :yoparty :yoparty.
Nu förstår man varför en del faktiskt behöver 160hk på bakhjulet.

Gixxan

one of the chosen, 198-sundsvall
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
gixxer GSXR
bild

HojTjejen skrev:
Hej alla hmmm jag har just flyttat upp och söker folk att åka med...finns dt en möjlighet?? :confused: :)

Och hur får jag upp bilden under mitt namn......
gå in på min profil och i rutan till vänster står det byt avatar klicka där och ladda upp en bild ska va max 133*133 lycka till :tungan

Gixxan

one of the chosen, 198-sundsvall
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
gixxer GSXR
otur

Daniel-San skrev:
Nopps. :)

Fick vibrationer när jag gick över 8500 RPM på hög växel sen när jag kollar lite så ser jag att det saknas en bult till drevet och en är lös.. Så jag smyger hem och river då är allt löst.. Det gick att dra lös hela drevet rakt ut, ryckutjämnarna delade sig och hela fästplattan till dem var lös.. (alla bultarna gick att skruva lös med fingrarna.)

Känns ju bra att det inte nått släppte och låste på fullvarv iaf. Då kanske man inte vart Daniel-San mer.

:)
nog för att du har en twin men vibrerar grejorna sönder må säga att du hade tur i oturen!!! :angel

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Söndagen *****

En kanon dag , först Moto GP sedan lite gasning, fan Abloy det är kul att lyfta framhjulet, övning ger färdighet, när är nästa träning. :yoparty :yoparty :yoparty

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
vill vara med på den jag med,är lite feg o kör bara 1:an 2:an än men ska börja på 3:an till veckan.

988R skrev:
En kanon dag , först Moto GP sedan lite gasning, fan Abloy det är kul att lyfta framhjulet, övning ger färdighet, när är nästa träning. :yoparty :yoparty :yoparty

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
988R skrev:

Visst var det kul, men nästan lika kul var de att se hur besatt Oldman blev när han väl kom igång nmed stuntandet. :yoparty

Visst blir det mer av stuntträning, fick ju se idag att det finns en hel del att lära på detta område.

Sen ska vi ju styra upp det här med licens oxå. Puh det kommer att bli en jobbig sommar om det fortsätter i samma stil som denna vecka, typ 15-20 mil om dagen.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Holger skrev:
vill vara med på den jag med,är lite feg o kör bara 1:an 2:an än men ska börja på 3:an till veckan.

Trean! du är tokig. Vi är inte riktigt där än men som sagt idag blev man kanske dubbelt så bra som innan :hihi

Sen fick man ju se några riktiga hårresande wheelisar på E4 idag, typ sånna som man bara tror går att göra på film.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
äsch då kompisen åkte fullt på 3:an redan ifjol med tjejen bakpå och jag tycker inte om att vara sämre*hehe*

Abloy skrev:
Trean! du är tokig. Vi är inte riktigt där än men som sagt idag blev man kanske dubbelt så bra som innan :hihi

Sen fick man ju se några riktiga hårresande wheelisar på E4 idag, typ sånna som man bara tror går att göra på film.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
förminska den bara...kan hjälpa dig om d behövs

HojTjejen skrev:
:tummenupp okej tackar för tippset nu gäller det bara att hitta en bild som inte är för stor också hihi :Bugar

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag hoppas väl att det är en bild på dig du ska sätta in och om inte får jag väl hoppas på en yamaha.....

HojTjejen skrev:
hihi det håller jag på med mmmmm bara jag som är trött så jag klantade mej lite haha :hihi :3freak

annsan_r1

Guest
988R skrev:

Micke undrade när ni skulle slanga om honom ju..han väntade och väntade..ihopp om att få se Lapparna slanga som dom hade tränat heeeeela dagen hi hi hi..

Men han hade lite besvär pga väskan tog vind så han fick inte till några låånga eller väldigt snabba slangningar..snabbast blev nog 240km/tim och inte mer än 3-400 m ..men han ska tydligen träna 250km/tim + slangningar utan väska och med halvtank nu i dagarna på nån lämplig raka här..ihop om att nån sån där lappplänsk blårock ska komma och försöka fånga in honom i sitt nät. :yoparty

Ne men Thomas han undrar om inte ni 2 kan dra du vet vart och träna nån dag..han blev nyfiken på stället vi körde på.

annsan_r1

Guest
Oldman skrev:
Annsan god morgon!! det är till att vara morgon pigg, jag han inte ner och öppna jääsp var det något viktigt!!!!ANNSAN KLOCKAN 9 på morgonen, Annsan glömm inte att jag är sambo!!! TÄnk på din Micke, hehe säjer Oldman :tomten

Micke undrade om du verkligen tog i så svetten sprutade idag när du försökte få upp den :7peta
Men åter till hojsnacket
Han är lite avis på din hoj..hi hi hi

Oldman

Guest
svettig Oldman!!! Puuu.

Man tappar skälvförtroendet!!!! när man ser dessa småpojkar leker med trampcyklarna. Jag försökte några ggr att få upp den på slangen ( 1100R ) jag fick jobba hårt, det gick men det blev inga vackra Wheelis, lyckades få i tvåans växel en par ggr. Jag Oldman och några till får börja att träna på kvällarna framöver, vad säjer ni grabbar och flickor, intresse klubben väntar på svar. Tack Annsan för dina applåder, när jag kämpade med min kamel. Ha en trevlig natt alla bikers. Annsan var och visa upp sin nya pojkvän, trevlig prick den där päran eller hur var det? Heter det potatis!!! MIcke. :tomten

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0