Sundsvall

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Oldman skrev:
På måndag blir jag utan hoj!!!! Vad göra!!! Jag plockar fram familjens nödhoj, det är en suzuki GT 125 x 4 årsmodel 1981 skattad och besiktad. Den får jag använda tills jag hittar en lämplig custom model VTX eller likvärdig :confused:

When I´m driving on two wheels in my heart it really feels :tomten

Herrejösses!! Jag får ju tonårskänningar o se dej på en 125á!!
Den va ju "Nästan" en värsting 1985 när jag började åka hoj..ehh..hehe :yoparty
Annars kan du kanske få åka bakpå din ex kamel om du e snäll.. :D
(Blir rörd av tronbytet till att jag är nya kamelen)

Last edited:

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Styrvobbel!!!!

Fy fan vilket vobbel ja fick på vägen mellan Viforsen å Nolby. :skrämd
I utgången på kurvan högst upp...... är nån jävla bul där tydligen :huvet Iom att det svängde så var väll hjulet inte rakt vid nedslaget... höll fan på å bryta handlederna när ja kämpade emot.... men det gick ju bra iaf :)

Har inte vågat kikat i brallan än me det känns ok hehe.....

Äre då en styrdämpare hjälper? *s*

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
smiler skrev:
I utgången på kurvan högst upp...... är nån jävla bul där tydligen :huvet Iom att det svängde så var väll hjulet inte rakt vid nedslaget... höll fan på å bryta handlederna när ja kämpade emot.... men det gick ju bra iaf :)

Ja jäklar, var med om samma sak idag, på samma ställe.

Fick dock inte lika mycke slag som dig, anting så gasade jag inte lika hårt eller så var det öhlinaren som tog upp slagen för det blev inte :skrämd för mig. Fick mig dock en tankeställer efteråt och funderade lite på hur det hade gått om jag legat på hårdare eller om jag kört utan styrdämpare?

Funderar på att åka och titta på Mittsverigebanan imorgon, vilka ska dit och köra och när åker ni i så fall?

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Abloy skrev:
Ja jäklar, var med om samma sak idag, på samma ställe.

Fick dock inte lika mycke slag som dig, anting så gasade jag inte lika hårt eller så var det öhlinaren som tog upp slagen för det blev inte :skrämd för mig. Fick mig dock en tankeställer efteråt och funderade lite på hur det hade gått om jag legat på hårdare eller om jag kört utan styrdämpare?

Funderar på att åka och titta på Mittsverigebanan imorgon, vilka ska dit och köra och när åker ni i så fall?

Tja om mitt köp hinns klart till dess så kommer jag nog ut för att titta iaf. :D

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
tror det är dags för gruppköp av styrdämpare snart!!!.....
jag får slag ofta men har kommit på att om hjulet är i luften slipper jag det så försöker hålla det uppe så mycket som möjligt:hihi

smiler skrev:

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Triumph Sprint RS
Vet precis vilken knöl ni menar.
Har kört över den en gång, men har lagt den på minnet och har lyckats undvika den följande gånger.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
988R skrev:
:jisses jäsp vilket surr om styr dämpare, det är bara att vrida åt öhlinaren & åka. Måste vara en Yama sjukdom :tungan

sjukdom o sjukdom :hihi man brukar råka ut för sånt när man kör aktivt och använder det fruktansvärda vridet i Yamaha eller släpper ner framhjulet i 230km/h och det får fäste igen :tummenupp du kanske skulle prova nån gång......

....got you...... :banana

Last edited:

Oldman

Guest
Mörkerkörning i Viksjö!!!!

jone skrev:
och det kändes roligt att köra viksjö vägen med mörkt visir?? det tyckte inte jag iaf... :)
Gör som jag!!!! Lek med tanken? att det är ett Tvspel men, utmana inte ödet. :tomten säger kör lungt, vill inte att någon ska råka ut för någon olycka.

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
smiler skrev:

He,He du såg lite kallsvettig ut när du stannade vid mitt garage och jiddrade om att skaffa en styrdämpare :7peta

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Körning på MSB i dag?

Vet att jag sagt att jag ska dit å köra, men faktum e att jag fortfarande e bakis :död Vet i fasen om jag fixar att ut å åka något idag, eller ännu mindre prova på någon bana. Alkohol e kul...........ett tag :rolleyes:

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Ullis skrev:
Vet att jag sagt att jag ska dit å köra, men faktum e att jag fortfarande e bakis :död Vet i fasen om jag fixar att ut å åka något idag, eller ännu mindre prova på någon bana. Alkohol e kul...........ett tag :rolleyes:

Ähhh..det är ju bara att greppa närmaste flaska, en återställare senare så är du kungen på banan. :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Tomasol skrev:
Jag ska dit om det inte regnar åker från Timrå runt 16,45

Ser onekligen ut som om att regnet formligen hänger i luften här i Sundsvall, bara att hålla tummarna och blidka vädergudarna.
Är det uppehåll ikväll så åker jag ut till banan och spanar in läget, eventuellt får jag med mig 988R också. Eftersom vädret är så pass osäkert är det väl lika bra att vi ses på banan.

BornForTheRoad

Kör så det ryker..........
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Katana 1168 och minimoto
Tomasol skrev:
Jag ska dit om det inte regnar åker från Timrå runt 16,45

Måste ha varit dig eller er som jag åkte med från huddik!! Rätt eller fel??? Tyvärr kan inte jag vara med på bana idag för jag måste jobba över... Men ni får ha det så skoj utan mig.... // -98:an :mad:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
BornForTheRoad skrev:
Måste ha varit dig eller er som jag åkte med från huddik!! Rätt eller fel??? Tyvärr kan inte jag vara med på bana idag för jag måste jobba över... Men ni får ha det så skoj utan mig.... // -98:an :mad:

Japp så rätt så rätt. Ska tänka på dig att du jobbar när jag lägger knät i backen och ser asfalten svicha förbi :tungan

Va tyckte du om dåren i bilen i Gnarp då köra rätt ut i vägen så där vilken jävla dåre han kunde ha fått 2 hojar i sidan.....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln