Superduke-tråden

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
"Hur många här är det som justerat sina TPS'er? Jag gick på mina ikväll inför mappning och den bakre var "ganska" fel. 1.3volt mot bokens 1.0. Den främre var mycket bättre men tror tomgången gick ner 3-400rpm av att justera in den bakre och den låter nu mycket lugnare på tomgång. Vad har ni andra för erfarenheter?"

Vad innebär detta?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag justerade mina TPS'er samtidigt som jag balanserade throttle bodisarna. Det blev stooor skillnad på gången av motorn. Rekommenderas starkt - särskilt balansering av TB!

Edit: Balansering av TB först, sedan justering av TPS eftersom balanseringen kan påverka TPS'erna.
 

nummer23

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
London
Hoj
Super Duke Battle R
Nicke, vad hande med hojen? Fick du tillbaka den? Ser att du ska bli med RC8'a, kul!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hojen hittades men var i så pass dåligt skick att försäkringsbolaget skrev av den.
Ja, en RC8 kommer säkert att få mig att börja le igen... :)
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Någon som skulle vara intresserad av en orange repad/lackskadad tank med tillhörande sidokåpor? Har även en orange sadel, ett kopplingshandtag och en krashpuck från RG-racing i finfint skick. PM:a vid intresse.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Skogis 16:15 för lite Bulten med efterföljande slafsmiddag på Rosenhill, nån sugen?

Alltid !
Men ta och fixxa en Superduke samling nu i Påsk ! Ska bli kanonväder ..
Bara te o brassa fett på Bulten helgen lång :)

Mvh
 

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
Så där ja, nu blev det bra med plats i garaget.. Sålde precis min gamla Duke 640, nu är det bara tjejens hoj man ska försöka kasta ut så min superduke får hela garaget själv.. hehe
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag justerade mina TPS'er samtidigt som jag balanserade throttle bodisarna. Det blev stooor skillnad på gången av motorn. Rekommenderas starkt - särskilt balansering av TB!

Edit: Balansering av TB först, sedan justering av TPS eftersom balanseringen kan påverka TPS'erna.

Nicke: skulle du vilja vara hygglig och beskriva vilka pryltlar som behövs för de där operationerna samt hur jag går tillväga. Om du vet och har lust :)

Glad påsk!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nicke: skulle du vilja vara hygglig och beskriva vilka pryltlar som behövs för de där operationerna samt hur jag går tillväga. Om du vet och har lust :)

Glad påsk!

Jag knycker svaret :D

Här är en guide för att balansera TB's. Det du behöver utöver vanliga verktyg är en vakuumklocka.

Här är en guide för hur du ställer in TPS'erna, skriven av Luring själv. Det du behöver är vanliga verktyg och en torxmejsel. Mäter gör du med en spänningsmätare. Har du plockat bort original luftbox så är det gjort på 5min.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Fick precis hem mina gråa fälgstripes till hojen. Kan inte bestämma mig om jag ska låta orginalklistermärket på fälgen sitta kvar och börja å sluta vid det, eller om jag ska ta bort de och köra varvet runt med stripesen.
Vad tycker ni? Bilder hade varit bra om någon har några.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Vad bestämdes om stötismeck? Det ramlade ut en liten flicka igår kväll så planering är nyckeln till glad kvinna.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Påsk-Helgs Åka ??

Ska bli fint väder.. Rosenhill Räkmacka stående kl 12:00 ? :)

Mvh

Blir lite senare för min del. Ska nog träffa en Hyper-åkare vid 12:00, Shell Globen. Men sen bär det av mot Rosenhill för lunch och sen en Söderrepa!

Vad bestämdes om stötismeck? Det ramlade ut en liten flicka igår kväll så planering är nyckeln till glad kvinna.

Gud va kul!!! Grattis!! Om vi ska ta det nu i helgen så kan jag när som, gör inget om vi flyttar det heller. Känns som vi planerar efter dig :D :tummenupp
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Nicke: skulle du vilja vara hygglig och beskriva vilka pryltlar som behövs för de där operationerna samt hur jag går tillväga. Om du vet och har lust :)

Glad påsk!

Är detta en operation man klarar av själv, med lite mulimeter kunskap:fattartil
Glad Påsk på er alla.....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top