Hej!
Nybliven SDR-ägare här Har hittills bara kört en längre tur med den men är nog lite kär minsann Dock har jag inte riktigt vant mig vid on/off-gasen. Körde Aprilia Tuono v-twin innan så viss erfarenhet av on/off-gas har jag men denna är klart värre. Sitter racegashandtag på den oxå, kanske inte den optimala kombinationen Har ni några tips vad det gäller att förbättra gaskänsligheten eller är det bara att vänja sig vid det? Tänkte att med slirkoppling minskar man kanske off-gasen lite iaf. Erfarenheter och synpunkter på det?
Väl mött på vägarna!
Per
Nu har jag iofs inte erfarenhet av SD utan slirkoppling men jag har svårt att se vad den skulle göra åt det problemet. Slirkopplingen hjälper ju bara till vid nerväxling för att slippa att man låser bakhjulet. Slirkopplingen är ju alltså bara aktiv efter att du använt kopplingen och motorbromsar. Dock så hade föregående ägare bytt ut en hel del som ska hjälpa till med lågvarvsegenskaperna. Dels har jag ett gashantag som gör att den ger mindre gas i början av gasens gasväg (om du förstår vad jag menar). Jag är osäker på vad produkten heter men jag har kvar lådan hemma om du vill veta. Sedan har han installerat:
http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=36&product_id=59
som enligt uppgift ska hjälpa till med just dessa problem. Då jag som sagt inte har erfarenhet av att köra SD utan dessa attiraljer så kan jag inte tala om hur mycket det hjälper. Jag kan säga att det inte är någon magisk lösning då jag ändå lyckats få bakhjulssladd på grusig asfalt bara genom att dra av på gasen men på vanlig väg så upplever jag inte onoff-effekten som speciellt jobbig.
Last edited: