Superduke-tråden

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Jag beställde det här kitet den 23 februari och betalade med paypal. Mailade en extra gång för att kolla om betalningen gått fram. Får svaret att, sure no problem, I'll ship in the end of the week.

Har fortfarande inte sett röken av några puckar, Coyotemoto svarar inte längre på mail. Har kontaktat paypal för att få tillbaka pengarna.

För övrigt är puckarna fina om man får dom... MaCa har på sin hoj.

Damn, skulle precis göra en beställning. Känns ju lite sådär nu. Var det till en SD du beställde? Köpte du via ebay? Ebay buyer protection?

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Tat lugnt!

Jag beställde det här kitet den 23 februari och betalade med paypal. Mailade en extra gång för att kolla om betalningen gått fram. Får svaret att, sure no problem, I'll ship in the end of the week.

Har fortfarande inte sett röken av några puckar, Coyotemoto svarar inte längre på mail. Har kontaktat paypal för att få tillbaka pengarna.

För övrigt är puckarna fina om man får dom... MaCa har på sin hoj.

Det tar ett tag! Vad jag minns var det långtid innan dom kom.
Kolla också så adressen stämmer jag fick någon gång att jag skulle bekräfta adressen.

Jag beställde direkt från deras hemsida billigare än från EBAY (samma företag).

Last edited:

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Det tar ett tag! Vad jag minns var det långtid innan dom kom.
Kolla också så adressen stämmer jag fick någon gång att jag skulle bekräfta adressen.

Jag beställde direkt från deras hemsida billigare än från EBAY (samma företag).

Skickade frågan till dem ang om det fanns på lager samt leveranstid till Svedala. Får se vad de svarar. De är 4pund billigare på deras hemsida.

De ser helt ok ut och det står även på Ebay att om man klotar så får man nya plastpuckar mot att man betalar frakt. Kanske inte en så lönsam affärside.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Damn, skulle precis göra en beställning. Känns ju lite sådär nu. Var det till en SD du beställde? Köpte du via ebay? Ebay buyer protection?

Jag har 2 uppsättningar hjulcrashpuckar till SD. Ett par är lite slipade och det andra i nyskick. PM vid intresse är inte här så ofta.

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*

Idag fick jag mail igen om att han genast skulle skicka dom och maila mig trackingnummer. Så, kanske kanske kommer det puckar! Håll tummarna! :)

Å jajamen, till en SD var det.

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Grejorna kommer men det tar tid... Jag mailade flera ggr och fick samma svar som ovan men av två best har bägge kommit fram efter några veckor! De fungerar i alla fall som de ska...

Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har RG-racing krashpuckar och det som tog i var; backspegel (helt förstörd) frambromshandtag (av på halva) Akra-dämpen blev mosad på mitten, fotbromspedalen gick sönder och nån repsats för bromscylindern bak behövdes då tryckstången blev böjd och orsakade läckage. Motorkåpan skrapade i, i underkant. men endast lite grann. Annars tog puckarna resten av skadorna.
Jag låg väl mellan 50-70km/h.

Hur blev det med bakre fotpinnen???
Har du en rejält skrapad är jag spekulant!

David

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är det nån som dyngat på ett 190-däck på SD:n?

Hur mycket trögare blir den i styrningen?

D

Henken

Guest
Den behövde lite mer kräm bara, precis som du säger =) Förmodar att batteriet börjar gå mot sitt slut!

Drar startmotorn runt motorn eller slår/hackar startmotorn?

Min startmotor började slå/hacka samt att FI lampan började lysa, trodde jag gjort ngt fel då jag monterade en PC3, men visste samtidigt att jag haft igång hojen efter montaget, jag testade att ladda upp batteriet & simsalabim så levde hojen igen, tyckte att hojen/motorn betedde sig lite underligt då batteriet var svagt, kändes inte som det var felet utan ngt helt annat.

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
Vill härmed välkomna mig själv till superduke familjen då jag idag köpte en Svart/vit -08 .
Resan hem på 8 mil i ösregn var en fröjd.:yoparty

Vilken hoj!! Kommer att bli en bra sommar.....:)
Ses på vägarna!

Ps. någon som har tips på bra skylthållare plus blinkers så man kan rensa bakdelen ?

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Då har man gjort "comeback" i SD träsket! Blev en -10'a med lågt miltal med mullrigt FMF slip-on..:tungan

En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning/insprutningen?

SD-10.JPG

Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Motorn är generellt bombsäker (har vart för mig iaf) men är den kall så vet du ju att den är lite kinkig?
Fin hoj annars! :kär

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hoppas man kan ta någon tur mellan skurarna i helgen och gaza lite...
Det är ju ingen cykel som gillar att ligga på hög växel med lågt varvtal i 30-50km direkt... frustar o stonkar... men
det vet jag sen innan - en del av karaktären - hade en 05'a eller 06'a för ett par år sen och just krypkörning eller körning
i dessa hastigheter innebar en del slirande på kopplingen... men jevligt underhållande när det börjar svänga och man får vrida om trissan lite!

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Är duken extra känslig vad det gäller skicket på batteriet?

Jag köpte en 08 som har gått 1300 mil och har hittills bara hunnit med två turer. Säljaren måste ha laddat på batteriet precis innan jag köpte den för efter att ha stått i ett par dagar efter första turen gick den inte igång. Den orkade inte dra runt motorn alls. Knuffade igång den och körde andra turen. Den tjuvdog två gånger men gick att starta utan problem igen (stod något i stil med "bat soft" eller liknande i displayen när den tjuvdog)

Istället för att köpa ett originalbatteri köpte jag ett Shorai, det som de rekommenderar till hojen. När jag slängde i det drogs motorn runt utan problem men det uppstod bara en avgasknall och sen hände inget mer. Testade 4-5 ggr och motorn drog runt fint men tände aldrig igen.

Laddade batteriet fullt och den gick igång direkt. Lät den gå ett tag och gjorde sen 4-5 omstarter utan problem. Då blev det samma sak igen, motorn drar runt hur fint som helst men tänder inte. Sen fick den stå avslagen ett tag och då gick den igång igen utan större problem. Sen gick jag därifrån och det återstår att se om den startar nästa gång.

Har ni någon aning om vad det kan vara som spökar?

Last edited:
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
behöver lite tips!
bakhjulsåka ska vara enkelt på superduken sägs det...:fakta

var ute och testade idag, inga problem att gasa-släpp-gasa upp den i 1ans växel...men varvstopp går in så jävla snabbt och hojjen ner i backen igen... tveksamt om man ens hinner växla när man är uppe?:va

behöver nu tips hur man kopplar upp den...har aldrig lärt mig koppla upp en hoj utan alltid kört gas-släpp-gas metoden!:huvet

så skriv gärna exakt hur man gör...varvtal...vilken växel...hur...när...reglerar man höjden med fotbromsen? så man hela tiden reglerar med gas och fotbroms hur högt man ska?
kan man hålla konstant fart i exempelvis 2ans växel om man hittar balanspunkten,eller måste man ändå öka farten hela tiden?

tacksam för alla tips hur ni med superduke kopplar upp den och exakt hur ni gör!:fyllisar:krama
tack!

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Batteriets kondition är viktigt för starten! Om spänningen är för låg klickar bara startreläet och du kommer inte längre förrän du laddat batteriet! I ditt fall låter det som om du drar ur batteriet med 4-5 starter och sedan laddar den för dåligt under drift. Kanske läge att kolla konditionen på laddningsregulatorn så att den mår som den ska! Har för mig jag läst på superduke.net att de kan balla ur och då inte ha rätt laddningttmddp drift! Twinnen drar bra med kräm just i uppstarten! Lycka till!

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
behöver lite tips!
bakhjulsåka ska vara enkelt på superduken sägs det...:fakta

var ute och testade idag, inga problem att gasa-släpp-gasa upp den i 1ans växel...men varvstopp går in så jävla snabbt och hojjen ner i backen igen... tveksamt om man ens hinner växla när man är uppe?:va

behöver nu tips hur man kopplar upp den...har aldrig lärt mig koppla upp en hoj utan alltid kört gas-släpp-gas metoden!:huvet

så skriv gärna exakt hur man gör...varvtal...vilken växel...hur...när...reglerar man höjden med fotbromsen? så man hela tiden reglerar med gas och fotbroms hur högt man ska?
kan man hålla konstant fart i exempelvis 2ans växel om man hittar balanspunkten,eller måste man ändå öka farten hela tiden?

tacksam för alla tips hur ni med superduke kopplar upp den och exakt hur ni gör!:fyllisar:krama
tack!

På tvåan gick det med av och på tekniken.
på trean gick det oxå fast jäkligt högt upp i registret.
Koppla upp den så hitta vart den börjar kännas som om den drar, gasa dutta in kopplingen lite snabbt så kommer den lugnt å fint fungerar på 2:an å 3:an (lyckades aldrig på 4:an)

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Någon här som har koll på ktms märkesförsäkring. är den förmånlig för 27-28åringar som bor i sthlm måntro? går ju inte att kolla på internet så tänkte höra med er som kör superduke och bor i zon1 områden vad ni betalar.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka