Superduke-tråden

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Någon här som har koll på ktms märkesförsäkring. är den förmånlig för 27-28åringar som bor i sthlm måntro? går ju inte att kolla på internet så tänkte höra med er som kör superduke och bor i zon1 områden vad ni betalar.

För mig var Bilsport-MC billigare

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Någon som har en kåpdelar till övers - de som sitter runt framlyktan eller rättare sagt den svarta plastram som framlyktan sitter i? Min har tyvärr spruckit kring fästskruvarna upptill. Pm'a el Maila gärna om ni har någon liggandes.
Årsmodell 2010.

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jag har en polare som köpt en SDr -08. Han är ute efter ett slipon. Passar slipon för vanliga SD eller är det speciellt för r-modellen? Sitter ju Akra från motorn original och därför är han orolig för att det är större diameter på röret och att det därför inte går att använda slipon anpassat för vanliga modellen.

Någon som vet?

KTM011

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
Check.
En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning[/QUOTE]

Jag har känt av det. Går även att provocera fram ett stopp genom att gasa upp som vanligt på valfri växel och sedan hålla in kopplingen och släppa av gasen. Mig har det också hänt mellan växlingar. Lämnade därför in hojen till Beviks i lkpg. Mekanikern där fick motorstopp när han provkörde hojen, höll på att kvadda hojen sa han... Försäljaren på Beviks pratade med KTM som sa att detta problem finns på SD, men att det är nåt man får leva med...?:confused:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det är samma som för SD. Jag har ett till salu PM för mer info.

Är det någon som har strålkastarinsats till Superduke? Regbesiktigade en importerade SDR idag och den har ljusbild för vänstertrafik. Jag behöver ett så vänligen skicka ett PM om ni har eller har något tips.

Jag har en polare som köpt en SDr -08. Han är ute efter ett slipon. Passar slipon för vanliga SD eller är det speciellt för r-modellen? Sitter ju Akra från motorn original och därför är han orolig för att det är större diameter på röret och att det därför inte går att använda slipon anpassat för vanliga modellen.

Någon som vet?

Bandy

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2012
Hoj
KTM superduke R
Hej är ny på forumet, köpte en sdr -08 förra veckan!

Den låter inte riktigt som den ser ut, därför är jag sugen på ett slipon.
Själva frågan är då vilket slipon man ska sattsa på? r:en har ju Akra flrsta biten, blir det konstigt om man löper ett annat märke?
Köper jag slipon blir det ju ett helsystem måste mn mappa motorn då, lr funkar det med powercomander?
Och till sista frågan hur mång hk fårman med helsystem och mappnng på SDr -08?

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
..........................
Hittade bra sprängskiss på lelles Ktm shop.se och dessa s.k "head light mask left/right" kostade bara 89:-/st så det löser sig smidigt...

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Någon här som har koll på ktms märkesförsäkring. är den förmånlig för 27-28åringar som bor i sthlm måntro? går ju inte att kolla på internet så tänkte höra med er som kör superduke och bor i zon1 områden vad ni betalar.

Värt att tänka på, KTM:s försäkring gäller inte trafik, så trafikförsäkring måste du fortfarande ha hos ngt annat FB :död, så för mig lönade det sig inte samt att jag inte orkade hålla på med flera försäkringar, men för en del kan det löna sig en hel del.

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning

Jag har en SD 08:a & jag har överhuvudtaget inte dessa tjuvstopps problem.
Det enda jag känner igen är att den är lite ryckig på låga varv (av & på) vilket går att fixa till en aning med PC3/5 + OS2 eliminator, det skall även finnas en luftburksmodd att göra för att bli av med lite av/på ryck men det har inte jag gjort.
Tycker det låter som du har ngt fel ngnstans.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Tyvärr så är den delen bara plasten som ramar in strålkastaren. Men stort tack ändå för att du tog dig tid. :)

Den del jag behöver är denna nedan dvs hela strålkastarinsatsen. Det fungerar nog från 05 och framåt om någon har en liggandes.

Art nr 60014001000
HEAD LIGHT RIGHT TR. EU 03

Jag har en svensksåld SD 07a också och reflektorn ser annorlunda ut. På Left Hand Drive(UK) så finns det ett 2 veck i reflektorn på vänster sida. På Right Hand Drive(Sverige) så finns vecken i reflektorn på höger sida.

..........................
Hittade bra sprängskiss på lelles Ktm shop.se och dessa s.k "head light mask left/right" kostade bara 89:-/st så det löser sig smidigt...

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Har du power commander på din hoj?

Jag hade samma problem med min förra Superduke. Den hade power commander. Det var klåparna på Suzuki center i Helsingborg som hade bänkat den. Jag bänkade den och tunade den hos ett KTM Serviceställe med eget racing team. Förutom att jag fick ut 10% mer effekt så har den aldrig tjuvdött sedan dess. Det var fel på bränsle och luftblandningen sade de. Den fick för mycket soppa. Skillnaden i effektkurva mellan den förra och den nya är stora så förstår inte var Suzuki center höll på med. Den smällde som bara den, rena hagelbössan. Om din hoj smäller mycket utan aggresiv motorbromsning så kanske du har samma problem.

Lycka till

Vilket jäkla oproffsigt svar förresten som är helt oacceptabelt. Det är ju en livsfara. Sälja en mc som självdör titt som tätt och säga att man får leva med det??

Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning

Jag har känt av det. Går även att provocera fram ett stopp genom att gasa upp som vanligt på valfri växel och sedan hålla in kopplingen och släppa av gasen. Mig har det också hänt mellan växlingar. Lämnade därför in hojen till Beviks i lkpg. Mekanikern där fick motorstopp när han provkörde hojen, höll på att kvadda hojen sa han... Försäljaren på Beviks pratade med KTM som sa att detta problem finns på SD, men att det är nåt man får leva med...?:confused:[/QUOTE]

Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Batteriets kondition är viktigt för starten! Om spänningen är för låg klickar bara startreläet och du kommer inte längre förrän du laddat batteriet! I ditt fall låter det som om du drar ur batteriet med 4-5 starter och sedan laddar den för dåligt under drift. Kanske läge att kolla konditionen på laddningsregulatorn så att den mår som den ska! Har för mig jag läst på superduke.net att de kan balla ur och då inte ha rätt laddningttmddp drift! Twinnen drar bra med kräm just i uppstarten! Lycka till!

Tack för ditt svar! Dock tycker jag det är konstigt att batteriet orkar dra runt motorn utan problem (vilket borde påfresta mest av allt) men att motorn inte går igång ändå.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag letar efter kopplings- och bromshandtag med tvåfingergrepp. Gärna KTM-orange men svart funkar också. Förut hittade jag en svensk shop som sålde båda två för 995kr om jag inte minns fel men hittar inget nu.. Powerparts för 1700kr/st är inget alternativ.

Skulle behöva tips!

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Har du kollat Ebay från UK? De är ju jättebilliga.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=ktm+superduke+clutch&_sacat=See-All-Categories

Jag letar efter kopplings- och bromshandtag med tvåfingergrepp. Gärna KTM-orange men svart funkar också. Förut hittade jag en svensk shop som sålde båda två för 995kr om jag inte minns fel men hittar inget nu.. Powerparts för 1700kr/st är inget alternativ.

Skulle behöva tips!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ja jar har kollat runt lite på ebay och tyckte att vissa verkade se riktigt bra ut. Sen råkade jag söka runt lite och läste nått om att vissa var av tvivelaktig kvalité och/eller passform. Just då så rann beställningen ut i sanden för att jag va osäker på hur jag skulle göra. :död

Vilka bör jag undvika alternativt kolla närmare på?

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Tyvärr har jag ingen erfarenhet. Har ett par hemma som jag fick med när jag köpte lite andra prylar men har inte hunnit prova de än.

Ja jar har kollat runt lite på ebay och tyckte att vissa verkade se riktigt bra ut. Sen råkade jag söka runt lite och läste nått om att vissa var av tvivelaktig kvalité och/eller passform. Just då så rann beställningen ut i sanden för att jag va osäker på hur jag skulle göra. :död

Vilka bör jag undvika alternativt kolla närmare på?

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Är det någon av er som monterat på Rottweilers luftfilter system? Har någon hört hur det är jämfört med MotoHooligan?

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
S1000rr -10
Här beställde jag ,funkar för mig, tycker nog kvalitén överträffar priset med råge.
http://shop.the2wheels.com/

Skulle behöva tips!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...