Superduke-tråden

Någon som har en kåpdelar till övers - de som sitter runt framlyktan eller rättare sagt den svarta plastram som framlyktan sitter i? Min har tyvärr spruckit kring fästskruvarna upptill. Pm'a el Maila gärna om ni har någon liggandes.
Årsmodell 2010.
 
Jag har en polare som köpt en SDr -08. Han är ute efter ett slipon. Passar slipon för vanliga SD eller är det speciellt för r-modellen? Sitter ju Akra från motorn original och därför är han orolig för att det är större diameter på röret och att det därför inte går att använda slipon anpassat för vanliga modellen.

Någon som vet?
 
En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning[/QUOTE]


Jag har känt av det. Går även att provocera fram ett stopp genom att gasa upp som vanligt på valfri växel och sedan hålla in kopplingen och släppa av gasen. Mig har det också hänt mellan växlingar. Lämnade därför in hojen till Beviks i lkpg. Mekanikern där fick motorstopp när han provkörde hojen, höll på att kvadda hojen sa han... Försäljaren på Beviks pratade med KTM som sa att detta problem finns på SD, men att det är nåt man får leva med...?:confused:
 
Det är samma som för SD. Jag har ett till salu PM för mer info.

Är det någon som har strålkastarinsats till Superduke? Regbesiktigade en importerade SDR idag och den har ljusbild för vänstertrafik. Jag behöver ett så vänligen skicka ett PM om ni har eller har något tips.


Jag har en polare som köpt en SDr -08. Han är ute efter ett slipon. Passar slipon för vanliga SD eller är det speciellt för r-modellen? Sitter ju Akra från motorn original och därför är han orolig för att det är större diameter på röret och att det därför inte går att använda slipon anpassat för vanliga modellen.

Någon som vet?
 
Hej är ny på forumet, köpte en sdr -08 förra veckan!

Den låter inte riktigt som den ser ut, därför är jag sugen på ett slipon.
Själva frågan är då vilket slipon man ska sattsa på? r:en har ju Akra flrsta biten, blir det konstigt om man löper ett annat märke?
Köper jag slipon blir det ju ett helsystem måste mn mappa motorn då, lr funkar det med powercomander?
Och till sista frågan hur mång hk fårman med helsystem och mappnng på SDr -08?
 
..........................
Hittade bra sprängskiss på lelles Ktm shop.se och dessa s.k "head light mask left/right" kostade bara 89:-/st så det löser sig smidigt...
 
Någon här som har koll på ktms märkesförsäkring. är den förmånlig för 27-28åringar som bor i sthlm måntro? går ju inte att kolla på internet så tänkte höra med er som kör superduke och bor i zon1 områden vad ni betalar.

Värt att tänka på, KTM:s försäkring gäller inte trafik, så trafikförsäkring måste du fortfarande ha hos ngt annat FB :död, så för mig lönade det sig inte samt att jag inte orkade hålla på med flera försäkringar, men för en del kan det löna sig en hel del.
 
En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning


Jag har en SD 08:a & jag har överhuvudtaget inte dessa tjuvstopps problem.
Det enda jag känner igen är att den är lite ryckig på låga varv (av & på) vilket går att fixa till en aning med PC3/5 + OS2 eliminator, det skall även finnas en luftburksmodd att göra för att bli av med lite av/på ryck men det har inte jag gjort.
Tycker det låter som du har ngt fel ngnstans.
 
Tyvärr så är den delen bara plasten som ramar in strålkastaren. Men stort tack ändå för att du tog dig tid. :)

Den del jag behöver är denna nedan dvs hela strålkastarinsatsen. Det fungerar nog från 05 och framåt om någon har en liggandes.

Art nr 60014001000
HEAD LIGHT RIGHT TR. EU 03

Jag har en svensksåld SD 07a också och reflektorn ser annorlunda ut. På Left Hand Drive(UK) så finns det ett 2 veck i reflektorn på vänster sida. På Right Hand Drive(Sverige) så finns vecken i reflektorn på höger sida.



..........................
Hittade bra sprängskiss på lelles Ktm shop.se och dessa s.k "head light mask left/right" kostade bara 89:-/st så det löser sig smidigt...
 
Har du power commander på din hoj?

Jag hade samma problem med min förra Superduke. Den hade power commander. Det var klåparna på Suzuki center i Helsingborg som hade bänkat den. Jag bänkade den och tunade den hos ett KTM Serviceställe med eget racing team. Förutom att jag fick ut 10% mer effekt så har den aldrig tjuvdött sedan dess. Det var fel på bränsle och luftblandningen sade de. Den fick för mycket soppa. Skillnaden i effektkurva mellan den förra och den nya är stora så förstår inte var Suzuki center höll på med. Den smällde som bara den, rena hagelbössan. Om din hoj smäller mycket utan aggresiv motorbromsning så kanske du har samma problem.

Lycka till

Vilket jäkla oproffsigt svar förresten som är helt oacceptabelt. Det är ju en livsfara. Sälja en mc som självdör titt som tätt och säga att man får leva med det??

En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning


Jag har känt av det. Går även att provocera fram ett stopp genom att gasa upp som vanligt på valfri växel och sedan hålla in kopplingen och släppa av gasen. Mig har det också hänt mellan växlingar. Lämnade därför in hojen till Beviks i lkpg. Mekanikern där fick motorstopp när han provkörde hojen, höll på att kvadda hojen sa han... Försäljaren på Beviks pratade med KTM som sa att detta problem finns på SD, men att det är nåt man får leva med...?:confused:[/QUOTE]
 
Last edited:
Batteriets kondition är viktigt för starten! Om spänningen är för låg klickar bara startreläet och du kommer inte längre förrän du laddat batteriet! I ditt fall låter det som om du drar ur batteriet med 4-5 starter och sedan laddar den för dåligt under drift. Kanske läge att kolla konditionen på laddningsregulatorn så att den mår som den ska! Har för mig jag läst på superduke.net att de kan balla ur och då inte ha rätt laddningttmddp drift! Twinnen drar bra med kräm just i uppstarten! Lycka till!

Tack för ditt svar! Dock tycker jag det är konstigt att batteriet orkar dra runt motorn utan problem (vilket borde påfresta mest av allt) men att motorn inte går igång ändå.
 
Jag letar efter kopplings- och bromshandtag med tvåfingergrepp. Gärna KTM-orange men svart funkar också. Förut hittade jag en svensk shop som sålde båda två för 995kr om jag inte minns fel men hittar inget nu.. Powerparts för 1700kr/st är inget alternativ.

Skulle behöva tips!
 
Har du kollat Ebay från UK? De är ju jättebilliga.


http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=ktm+superduke+clutch&_sacat=See-All-Categories


Jag letar efter kopplings- och bromshandtag med tvåfingergrepp. Gärna KTM-orange men svart funkar också. Förut hittade jag en svensk shop som sålde båda två för 995kr om jag inte minns fel men hittar inget nu.. Powerparts för 1700kr/st är inget alternativ.

Skulle behöva tips!
 
Ja jar har kollat runt lite på ebay och tyckte att vissa verkade se riktigt bra ut. Sen råkade jag söka runt lite och läste nått om att vissa var av tvivelaktig kvalité och/eller passform. Just då så rann beställningen ut i sanden för att jag va osäker på hur jag skulle göra. :död

Vilka bör jag undvika alternativt kolla närmare på?

 
Tyvärr har jag ingen erfarenhet. Har ett par hemma som jag fick med när jag köpte lite andra prylar men har inte hunnit prova de än.

Ja jar har kollat runt lite på ebay och tyckte att vissa verkade se riktigt bra ut. Sen råkade jag söka runt lite och läste nått om att vissa var av tvivelaktig kvalité och/eller passform. Just då så rann beställningen ut i sanden för att jag va osäker på hur jag skulle göra. :död

Vilka bör jag undvika alternativt kolla närmare på?
 
Är det någon av er som monterat på Rottweilers luftfilter system? Har någon hört hur det är jämfört med MotoHooligan?
 
Här beställde jag ,funkar för mig, tycker nog kvalitén överträffar priset med råge.
http://shop.the2wheels.com/


Jag letar efter kopplings- och bromshandtag med tvåfingergrepp. Gärna KTM-orange men svart funkar också. Förut hittade jag en svensk shop som sålde båda två för 995kr om jag inte minns fel men hittar inget nu.. Powerparts för 1700kr/st är inget alternativ.

Skulle behöva tips!
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top