Superduke-tråden

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vilket bolag brukar ligga bäst gällande försäkring? 30+ och bor på landet

Jag kör med 30+ på Bilsport & MC och bor dessutom i lite mindre stad. Jag får betala 6600kr hel/hel och det ska man inte klaga på. :)

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Jag kör med 30+ på Bilsport & MC och bor dessutom i lite mindre stad. Jag får betala 6600kr hel/hel och det ska man inte klaga på. :)

Det blir Svedea. 5000 ish för hel/helår. Lite ska man tjäna på att bli 30+ :crash Men det är ett stort steg från Husans 1250 hel/helår :död

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Det blir Svedea. 5000 ish för hel/helår. Lite ska man tjäna på att bli 30+ :crash Men det är ett stort steg från Husans 1250 hel/helår :död

Åfan, det var dyrare på Svedea när jag kollade då jag precis köpt hojen. Vet inte hur Svedea har, men på B & MC går de även på antal år med A-kort och jag ligger i gruppen 6-10år och nästa år hoppar jag upp i nästa kategori med 11år . Får se var det landar då.

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Åfan, det var dyrare på Svedea när jag kollade då jag precis köpt hojen. Vet inte hur Svedea har, men på B & MC går de även på antal år med A-kort och jag ligger i gruppen 6-10år och nästa år hoppar jag upp i nästa kategori med 11år . Får se var det landar då.

Kollade med bilsport men de ville ha lite mer.

5056kr -10% om jag blev medlem i SMC. Jag har haft kortet i ca 6år så vi bör ligga i samma kategori om du är 30+

Väntar bara på lite +grader så ska nyförvärvet ut och rastas:yoparty

Vad kan ni rekomendera för krashpuckar? Hittar inga på KTM powerparts.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vill byta styre till www.mcweb.se/styre-p-10749-c-1184.aspx

Är det något jag bör tänka på eller är det mer eller mindre bara att byta rakt av? Behöver jag köpa nya styrändar samtidigt?

De styret är grymt kasst på SD'n! Usch & blä vilken hemsk känsla det ger i körningen. Iofs. väldigt subtilt tyckande men jag avskydde det. Passar rakt av men du kommer få kapa nån cm på bredden då gaskablar osv. inte räcker till.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
De styret är grymt kasst på SD'n! Usch & blä vilken hemsk känsla det ger i körningen. Iofs. väldigt subtilt tyckande men jag avskydde det. Passar rakt av men du kommer få kapa nån cm på bredden då gaskablar osv. inte räcker till.

Åh va tråkigt! Jag är ute efter ett orange-färgat styre som givetvis känns bra. Finns det någon modell eller något bra märke som mer eller mindre är KTM-orange?eller vore det bästa stt kanske lackera originalstyret?

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Hur många av er är det som ska upp till Kinnekulle i början av Maj med RacingWorld.se ? Jag och Deamon är anmälda iaf.
Ju fler desto bättre :yoparty

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Var ute på en lite längre premiärtur med superduken. Reflektioner efter turen.

SATAN vad hård sadeln är (R) Kunde lika gärna suttit på en 2"4" regel :3freak

Går gott och låter gudomligt! Kommer bli en rolig sommar :crash

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin

Äsh, du har nog ett känsligt arsel :D Jag tycker faktiskt inte den är så vidare obekväm. Fruktade lite detta men efter en tur på 10-15 mil så tyckte jag det kändes bra. Dock inte lika mjuk som på min förra SD men duglig.

Vad har du för Slipon?

Henken

Guest
Tjo

En nyservad hoj som precis kommit igång efter vintern har efter ett par turer fått en konstant lysande FI-lampa och en vägran att starta. Startmotorn verkar gå men sedan är det tvärdött.

Någon med en idé?

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj

Köp en sån här: http://www.ktmshop.se/images/large/61107940000.jpg

Förfular ju inte direkt hojen och överdrivet dyrt var det inte heller för att vara KTM orginaltillbehör. Kostar 1878kr och med tanke på vad alla andra grejjer man köper till pärlan kostar så var det inte så blodigt tycker jag.

Skulle lätt investera i en sån om jag hade en R. Jag har provkört en R och instämmer fullständigt med plankkänslan.:)

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Tjo

En nyservad hoj som precis kommit igång efter vintern har efter ett par turer fått en konstant lysande FI-lampa och en vägran att starta. Startmotorn verkar gå men sedan är det tvärdött.

Någon med en idé?

Drar startmotorn runt motorn eller slår/hackar startmotorn?

Min startmotor började slå/hacka samt att FI lampan började lysa, trodde jag gjort ngt fel då jag monterade en PC3, men visste samtidigt att jag haft igång hojen efter montaget, jag testade att ladda upp batteriet & simsalabim så levde hojen igen, tyckte att hojen/motorn betedde sig lite underligt då batteriet var svagt, kändes inte som det var felet utan ngt helt annat.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Jag har RG-racing krashpuckar och det som tog i var; backspegel (helt förstörd) frambromshandtag (av på halva) Akra-dämpen blev mosad på mitten, fotbromspedalen gick sönder och nån repsats för bromscylindern bak behövdes då tryckstången blev böjd och orsakade läckage. Motorkåpan skrapade i, i underkant. men endast lite grann. Annars tog puckarna resten av skadorna.
Jag låg väl mellan 50-70km/h.

HighfidelitY

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Triumph STR-R *grå*

Jag beställde det här kitet den 23 februari och betalade med paypal. Mailade en extra gång för att kolla om betalningen gått fram. Får svaret att, sure no problem, I'll ship in the end of the week.

Har fortfarande inte sett röken av några puckar, Coyotemoto svarar inte längre på mail. Har kontaktat paypal för att få tillbaka pengarna.

För övrigt är puckarna fina om man får dom... MaCa har på sin hoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln