Superduke-tråden

Jag beställde det här kitet den 23 februari och betalade med paypal. Mailade en extra gång för att kolla om betalningen gått fram. Får svaret att, sure no problem, I'll ship in the end of the week.

Har fortfarande inte sett röken av några puckar, Coyotemoto svarar inte längre på mail. Har kontaktat paypal för att få tillbaka pengarna.

För övrigt är puckarna fina om man får dom... MaCa har på sin hoj.

Damn, skulle precis göra en beställning. Känns ju lite sådär nu. Var det till en SD du beställde? Köpte du via ebay? Ebay buyer protection?
 
Tat lugnt!

Jag beställde det här kitet den 23 februari och betalade med paypal. Mailade en extra gång för att kolla om betalningen gått fram. Får svaret att, sure no problem, I'll ship in the end of the week.

Har fortfarande inte sett röken av några puckar, Coyotemoto svarar inte längre på mail. Har kontaktat paypal för att få tillbaka pengarna.

För övrigt är puckarna fina om man får dom... MaCa har på sin hoj.

Det tar ett tag! Vad jag minns var det långtid innan dom kom.
Kolla också så adressen stämmer jag fick någon gång att jag skulle bekräfta adressen.

Jag beställde direkt från deras hemsida billigare än från EBAY (samma företag).
 
Last edited:
Det tar ett tag! Vad jag minns var det långtid innan dom kom.
Kolla också så adressen stämmer jag fick någon gång att jag skulle bekräfta adressen.

Jag beställde direkt från deras hemsida billigare än från EBAY (samma företag).

Skickade frågan till dem ang om det fanns på lager samt leveranstid till Svedala. Får se vad de svarar. De är 4pund billigare på deras hemsida.

De ser helt ok ut och det står även på Ebay att om man klotar så får man nya plastpuckar mot att man betalar frakt. Kanske inte en så lönsam affärside.
 
Damn, skulle precis göra en beställning. Känns ju lite sådär nu. Var det till en SD du beställde? Köpte du via ebay? Ebay buyer protection?

Jag har 2 uppsättningar hjulcrashpuckar till SD. Ett par är lite slipade och det andra i nyskick. PM vid intresse är inte här så ofta.
 
Damn, skulle precis göra en beställning. Känns ju lite sådär nu. Var det till en SD du beställde? Köpte du via ebay? Ebay buyer protection?

Idag fick jag mail igen om att han genast skulle skicka dom och maila mig trackingnummer. Så, kanske kanske kommer det puckar! Håll tummarna! :)

Å jajamen, till en SD var det.
 
Grejorna kommer men det tar tid... Jag mailade flera ggr och fick samma svar som ovan men av två best har bägge kommit fram efter några veckor! De fungerar i alla fall som de ska...
 
Last edited:
Jag har RG-racing krashpuckar och det som tog i var; backspegel (helt förstörd) frambromshandtag (av på halva) Akra-dämpen blev mosad på mitten, fotbromspedalen gick sönder och nån repsats för bromscylindern bak behövdes då tryckstången blev böjd och orsakade läckage. Motorkåpan skrapade i, i underkant. men endast lite grann. Annars tog puckarna resten av skadorna.
Jag låg väl mellan 50-70km/h.

Hur blev det med bakre fotpinnen???
Har du en rejält skrapad är jag spekulant!

David
 
Den behövde lite mer kräm bara, precis som du säger =) Förmodar att batteriet börjar gå mot sitt slut!


Drar startmotorn runt motorn eller slår/hackar startmotorn?

Min startmotor började slå/hacka samt att FI lampan började lysa, trodde jag gjort ngt fel då jag monterade en PC3, men visste samtidigt att jag haft igång hojen efter montaget, jag testade att ladda upp batteriet & simsalabim så levde hojen igen, tyckte att hojen/motorn betedde sig lite underligt då batteriet var svagt, kändes inte som det var felet utan ngt helt annat.
 
Vill härmed välkomna mig själv till superduke familjen då jag idag köpte en Svart/vit -08 .
Resan hem på 8 mil i ösregn var en fröjd.:yoparty

Vilken hoj!! Kommer att bli en bra sommar.....:-)
Ses på vägarna!

Ps. någon som har tips på bra skylthållare plus blinkers så man kan rensa bakdelen ?
 
Då har man gjort "comeback" i SD träsket! Blev en -10'a med lågt miltal med mullrigt FMF slip-on..:tungan

En fråga: Jag har bara kört en kort sväng med hojen och jag vet att duke'n är lite rå/ryckig på låga varvoch att det är lätt att de dör/stannar om man inte varvar/slirar med kopplingen på ex 1'an i låg fart. Vid något tillfälle dog cykeln när jag växlade upp fr 2'an till 3'an i väldigt låg fart.
Någon som varit med om detta eller kan det kanske vara läge att se över mappning/insprutningen?

SD-10.JPG
 
Last edited:
Motorn är generellt bombsäker (har vart för mig iaf) men är den kall så vet du ju att den är lite kinkig?
Fin hoj annars! :kär
 
Hoppas man kan ta någon tur mellan skurarna i helgen och gaza lite...
Det är ju ingen cykel som gillar att ligga på hög växel med lågt varvtal i 30-50km direkt... frustar o stonkar... men
det vet jag sen innan - en del av karaktären - hade en 05'a eller 06'a för ett par år sen och just krypkörning eller körning
i dessa hastigheter innebar en del slirande på kopplingen... men jevligt underhållande när det börjar svänga och man får vrida om trissan lite!
 
Är duken extra känslig vad det gäller skicket på batteriet?

Jag köpte en 08 som har gått 1300 mil och har hittills bara hunnit med två turer. Säljaren måste ha laddat på batteriet precis innan jag köpte den för efter att ha stått i ett par dagar efter första turen gick den inte igång. Den orkade inte dra runt motorn alls. Knuffade igång den och körde andra turen. Den tjuvdog två gånger men gick att starta utan problem igen (stod något i stil med "bat soft" eller liknande i displayen när den tjuvdog)

Istället för att köpa ett originalbatteri köpte jag ett Shorai, det som de rekommenderar till hojen. När jag slängde i det drogs motorn runt utan problem men det uppstod bara en avgasknall och sen hände inget mer. Testade 4-5 ggr och motorn drog runt fint men tände aldrig igen.

Laddade batteriet fullt och den gick igång direkt. Lät den gå ett tag och gjorde sen 4-5 omstarter utan problem. Då blev det samma sak igen, motorn drar runt hur fint som helst men tänder inte. Sen fick den stå avslagen ett tag och då gick den igång igen utan större problem. Sen gick jag därifrån och det återstår att se om den startar nästa gång.

Har ni någon aning om vad det kan vara som spökar?
 
Last edited:
behöver lite tips!
bakhjulsåka ska vara enkelt på superduken sägs det...:fakta

var ute och testade idag, inga problem att gasa-släpp-gasa upp den i 1ans växel...men varvstopp går in så jävla snabbt och hojjen ner i backen igen... tveksamt om man ens hinner växla när man är uppe?:va

behöver nu tips hur man kopplar upp den...har aldrig lärt mig koppla upp en hoj utan alltid kört gas-släpp-gas metoden!:huvet

så skriv gärna exakt hur man gör...varvtal...vilken växel...hur...när...reglerar man höjden med fotbromsen? så man hela tiden reglerar med gas och fotbroms hur högt man ska?
kan man hålla konstant fart i exempelvis 2ans växel om man hittar balanspunkten,eller måste man ändå öka farten hela tiden?

tacksam för alla tips hur ni med superduke kopplar upp den och exakt hur ni gör!:fyllisar:krama
tack!
 
Batteriets kondition är viktigt för starten! Om spänningen är för låg klickar bara startreläet och du kommer inte längre förrän du laddat batteriet! I ditt fall låter det som om du drar ur batteriet med 4-5 starter och sedan laddar den för dåligt under drift. Kanske läge att kolla konditionen på laddningsregulatorn så att den mår som den ska! Har för mig jag läst på superduke.net att de kan balla ur och då inte ha rätt laddningttmddp drift! Twinnen drar bra med kräm just i uppstarten! Lycka till!
 
behöver lite tips!
bakhjulsåka ska vara enkelt på superduken sägs det...:fakta

var ute och testade idag, inga problem att gasa-släpp-gasa upp den i 1ans växel...men varvstopp går in så jävla snabbt och hojjen ner i backen igen... tveksamt om man ens hinner växla när man är uppe?:va

behöver nu tips hur man kopplar upp den...har aldrig lärt mig koppla upp en hoj utan alltid kört gas-släpp-gas metoden!:huvet

så skriv gärna exakt hur man gör...varvtal...vilken växel...hur...när...reglerar man höjden med fotbromsen? så man hela tiden reglerar med gas och fotbroms hur högt man ska?
kan man hålla konstant fart i exempelvis 2ans växel om man hittar balanspunkten,eller måste man ändå öka farten hela tiden?

tacksam för alla tips hur ni med superduke kopplar upp den och exakt hur ni gör!:fyllisar:krama
tack!

På tvåan gick det med av och på tekniken.
på trean gick det oxå fast jäkligt högt upp i registret.
Koppla upp den så hitta vart den börjar kännas som om den drar, gasa dutta in kopplingen lite snabbt så kommer den lugnt å fint fungerar på 2:an å 3:an (lyckades aldrig på 4:an)
 
Någon här som har koll på ktms märkesförsäkring. är den förmånlig för 27-28åringar som bor i sthlm måntro? går ju inte att kolla på internet så tänkte höra med er som kör superduke och bor i zon1 områden vad ni betalar.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top