Superduke-tråden

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Jag gillar Karlströms jag. Priserna brukar tåla en jämförelse med utlandsorder.
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Igår var jag ute på premiärturen på min superduke, riktigt roligt tills jag fick soppatorsk i vänsterfilen på e4an i rusning.. Soppalampan lyste inte, likaså tändes inte F reserv trippen. Några teorier/tankar om vad som kan vara fel?

Vh

Edit: Skall prova lyfta på tanken och plocka ner givaren så jag kan testa i ett separat kärl, förhoppningsvis är det givaren som gett upp.


Tänkte bara berätta hur det gick, för jag var nog inte den första/sista som fick byta givare...
Det var givaren, beställde en ny och bytte och sedan dess fungerar det galant! Gick på några hundra.

Vh:lol
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Någon som är sugen på en kolfiber kuts? Bytes gärna mot något annat godis till hertigen, PM om intresse finns.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Har nu bytt njutningsmedel, SD:n har fått lämna plats för en CBR1000RR -08.
Ni får ha fortsatt kul på era hulliganmoppar.

Over and out,
 

jaebest

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Varberg
Hoj
Ktm Superduke R -10
Det är inte någon som sitter på ett original kopplingshandtag? Bröt av den mot dörren till garaget, ser ju inte klokt ut när tippen saknas...
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Det är inte någon som sitter på ett original kopplingshandtag? Bröt av den mot dörren till garaget, ser ju inte klokt ut när tippen saknas...

Jag kanske kommer ha ett över snart. Har beställt shorty till min men har ingen aning när de kommer, är inne på min 4-5 vecka nu i väntan.





Måste även säga, en ny värld har öppnat sig för mig idag:yoparty . Har hållt på att öva wheelies ett tag men idag har jag fan fått in det så nu är det endast ett hjul i marken. Så jäkla mycket lättare och bekvämare det var att koppla upp hertigen. LOVE IT!
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Någon som är intresserad av en SDR-07? Jag åker utomlands nästa vecka och blir borta resten av sommaren. Känns som att det är bättre om den kommer till nytta. Har mycket tillbehör och hojen är i mycket bra skick. PMa vid intresse
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Är det någon som har ett fungerande Xenon kit monterat i sin SD som kan säga att det fungerar? Jag hade ett monterat men fick ej till att fungera ordentligt, kanske börjar batteriet bli kasst? Provade även att koppla med relä direkt på batteri men då ville inte hojen starta.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Är det någon som har ett fungerande Xenon kit monterat i sin SD som kan säga att det fungerar? Jag hade ett monterat men fick ej till att fungera ordentligt, kanske börjar batteriet bli kasst? Provade även att koppla med relä direkt på batteri men då ville inte hojen starta.

Det är flera som haft fungerade xenon, men jag minns inte vilka.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Det är flera som haft fungerade xenon, men jag minns inte vilka.

Varför jag börjat misstänka det lilla batteriet är att jag ibland får 7 blink på Fi lampan (hänt 2 ggr på 3 månader) men slår jag av tändning och sen igång igen är den släckt.
7 blink är förövrigt:
Sensor for 2nd throttle valve - Output signal too low /high - Continues to run.

Kanske dags att prova ett fint Yuasa batteri :va
 

JipeckA

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Kiruna
Hoj
2014 Bmw S1000R
Är det någon som vet vad som behöver göras på dessa hojar..?? Hämtar min imorgon nämligen en ny 2011 som jag tog med Akra burkar och mappning. Men är de nått mer man behöver göra åt dessa bestar?
 

rasmussen

Guest
Är det någon som vet vad som behöver göras på dessa hojar..?? Hämtar min imorgon nämligen en ny 2011 som jag tog med Akra burkar och mappning. Men är de nått mer man behöver göra åt dessa bestar?

Jag antar att dom tog bort strypningen på 1a och 2a växlen när dom mappade om den? Annars kan man göra det, tuneecu eller klippa i kablar.

Motohooligan-filter funderar jag på att sätta dit i vinter, likaså puckar och upprensad bak.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Yep! Har ett mycket väl fungerande Xenonkit!

Får gärna dela med dig vart du köpte ditt. Inte för jag tror egentligen att det spelar någon roll vilken man köper men funkar ditt ska mitt också fungera :). Just nu kör jag runt med halogenen och ett 24mm hål i gummikragen bakom lamphuset :smasha.

Koppla du med relä direkt på batteri?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Både jag och Nickeluring körde med Xenon från Xenonkungen på våra 07or. Funkade hur bra som helst, ett par 100a sidor bakåt finns bygg/före/efter-bilder.

/A
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Idag har jag varit duktig! Körde sönder fram och bak fälg. Vart finner man fälgar till ett pris som är humant?
Nya orginal ligger på 16 000 kr. :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top