Superduke-tråden

Igår var jag ute på premiärturen på min superduke, riktigt roligt tills jag fick soppatorsk i vänsterfilen på e4an i rusning.. Soppalampan lyste inte, likaså tändes inte F reserv trippen. Några teorier/tankar om vad som kan vara fel?

Vh

Edit: Skall prova lyfta på tanken och plocka ner givaren så jag kan testa i ett separat kärl, förhoppningsvis är det givaren som gett upp.

Tänkte bara berätta hur det gick, för jag var nog inte den första/sista som fick byta givare...
Det var givaren, beställde en ny och bytte och sedan dess fungerar det galant! Gick på några hundra.

Vh:lol

Har nu bytt njutningsmedel, SD:n har fått lämna plats för en CBR1000RR -08.
Ni får ha fortsatt kul på era hulliganmoppar.

Over and out,

Det är inte någon som sitter på ett original kopplingshandtag? Bröt av den mot dörren till garaget, ser ju inte klokt ut när tippen saknas...

Det är inte någon som sitter på ett original kopplingshandtag? Bröt av den mot dörren till garaget, ser ju inte klokt ut när tippen saknas...

Jag kanske kommer ha ett över snart. Har beställt shorty till min men har ingen aning när de kommer, är inne på min 4-5 vecka nu i väntan.

Måste även säga, en ny värld har öppnat sig för mig idag:yoparty . Har hållt på att öva wheelies ett tag men idag har jag fan fått in det så nu är det endast ett hjul i marken. Så jäkla mycket lättare och bekvämare det var att koppla upp hertigen. LOVE IT!

Någon som är intresserad av en SDR-07? Jag åker utomlands nästa vecka och blir borta resten av sommaren. Känns som att det är bättre om den kommer till nytta. Har mycket tillbehör och hojen är i mycket bra skick. PMa vid intresse

Är det någon som har ett fungerande Xenon kit monterat i sin SD som kan säga att det fungerar? Jag hade ett monterat men fick ej till att fungera ordentligt, kanske börjar batteriet bli kasst? Provade även att koppla med relä direkt på batteri men då ville inte hojen starta.

Är det någon som har ett fungerande Xenon kit monterat i sin SD som kan säga att det fungerar? Jag hade ett monterat men fick ej till att fungera ordentligt, kanske börjar batteriet bli kasst? Provade även att koppla med relä direkt på batteri men då ville inte hojen starta.

Det är flera som haft fungerade xenon, men jag minns inte vilka.

Det är flera som haft fungerade xenon, men jag minns inte vilka.

Varför jag börjat misstänka det lilla batteriet är att jag ibland får 7 blink på Fi lampan (hänt 2 ggr på 3 månader) men slår jag av tändning och sen igång igen är den släckt.
7 blink är förövrigt:
Sensor for 2nd throttle valve - Output signal too low /high - Continues to run.

Kanske dags att prova ett fint Yuasa batteri :va

Är det någon som vet vad som behöver göras på dessa hojar..?? Hämtar min imorgon nämligen en ny 2011 som jag tog med Akra burkar och mappning. Men är de nått mer man behöver göra åt dessa bestar?

Är det någon som vet vad som behöver göras på dessa hojar..?? Hämtar min imorgon nämligen en ny 2011 som jag tog med Akra burkar och mappning. Men är de nått mer man behöver göra åt dessa bestar?

Jag antar att dom tog bort strypningen på 1a och 2a växlen när dom mappade om den? Annars kan man göra det, tuneecu eller klippa i kablar.

Motohooligan-filter funderar jag på att sätta dit i vinter, likaså puckar och upprensad bak.

Yep! Har ett mycket väl fungerande Xenonkit!

Får gärna dela med dig vart du köpte ditt. Inte för jag tror egentligen att det spelar någon roll vilken man köper men funkar ditt ska mitt också fungera :). Just nu kör jag runt med halogenen och ett 24mm hål i gummikragen bakom lamphuset :smasha.

Koppla du med relä direkt på batteri?

Både jag och Nickeluring körde med Xenon från Xenonkungen på våra 07or. Funkade hur bra som helst, ett par 100a sidor bakåt finns bygg/före/efter-bilder.

/A

Idag har jag varit duktig! Körde sönder fram och bak fälg. Vart finner man fälgar till ett pris som är humant?
Nya orginal ligger på 16 000 kr. :huvet

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...