Superduke-tråden

rasmussen

Guest
Är det någon som har kopplat in cigg/usb-uttag på sin sd? Funderar på att göra det och behöver inspiration =)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Antingen byter jag till en SMT eller så hittar jag något vettigt bagagesystem till min SD-R (nu mera tvåsitsig) Någon som vet?
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
För ifåne fanns/finns en suverän hållare på Kjell &.
har ingen länk men jag köpte till frugan & dotter.
Tipset kom härifrån(SH)
MEN jag har ett artikel nr: 92226
Då 99:- fanskapet var vattenskyddat me´.
 

rasmussen

Guest
För ifåne fanns/finns en suverän hållare på Kjell &.
har ingen länk men jag köpte till frugan & dotter.
Tipset kom härifrån(SH)
MEN jag har ett artikel nr: 92226
Då 99:- fanskapet var vattenskyddat me´.

Tack, jag tillhör skaran som inte gillar äpplen :tungan Hittade en helt okej hållare på ebay för en rimlig peng =)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
tja på er!
Vart kikar man på KTM:s märkesförsäkring?

körde ju superduke innan men den såldes då de tävlas i supermotard..
dock så är ja jävligt sugen på en igen men ja måste kolla försäkringspremier..

vet att KTM införde nån märkesförsäkring för några år sen men vart i hela friden hittar ja den? =)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Så länger du bortser fr KTM RC8 så tror jag att Bilsport MC är att rekommendera.
Har för mig att KTM's märkesförsäkring innebär att du måste teckna Trafikförsäkringen via annat
försäkringsbolag och därefter kan du teckna vagn/stöld via KTM's märkesförsäkring.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Så länger du bortser fr KTM RC8 så tror jag att Bilsport MC är att rekommendera.
Har för mig att KTM's märkesförsäkring innebär att du måste teckna Trafikförsäkringen via annat
försäkringsbolag och därefter kan du teckna vagn/stöld via KTM's märkesförsäkring.

hur lyckades man komma med den snilleblixten...
varför i hela friden krångla med flera försäkringsbolag..
tänk om tänk rätt KTM.....

då blir de bilsport mc..
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag köpte alla delarna av en snubbe i Frankrike som sålde dom beggade på superduke.net -> stuff for sale.

Köpte allt man behövde, dvs underrede, sidopaneler, sadel, fästen, skruvat, muttrar, stöd, låskolv till sadel,fotpinnar samt bromsljus. Sen skaffade jag en R&G skylthållare och snickrade ihop det. Alla delarna passar perfekt då SuperdukeR är exakt samma som vanliga Super Duken under den stora plastkåpan bak.

1. Ta av avgassystemet
2. Byt underrede
3. Flytta över säkringar, ECU, kablar och annat bös till nya underredet, stripa ner det och fixa till så det ser snyggt ut.
4. Montera ihop låskolv i sadeln (fick inget med till min)
5. Sätt på fotpinnar
6. Löda ihop och fixa kontakter för blinkers, bromsljus och skyltbelysning (R&G Skylthållaren)
7. Montera bromslampa och snygga till kablar mm.
8. Fäst skylthållare mm
9. Sätt dit sidopaneler
10. Sätt fast sadeln
11. Ut och åk :)

Titta en sida eller två bakåt, la upp en bild på hojen efter ombygget.
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Nån som gått från sporthoj till SD, och kan berätta om det var ett bra (roligt) beslut?

Japp! Jag gjorde det steget. Tröttnade på att ha en hoj som var tråkig och obekväm upp till 150Km/h men sen å andra sidan jävligt kul. Tröttnade också på en försäkringspremie på över 15.000 trots hutlös självrisk. Är vansinnigt nöjd med bytet även om jag ibland kan sakna den där kicken när man kommer upp i varv.

Det jag är nöjd med är framför allt bottendraget i trafik och på KNIX-körningar. När man drar på gasen så händer det direkt istället för att man ska behöva vänta på att hojen kommer upp i varv. Draget ur kurvorna på GoCartbanan är helt underbart. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa den på storbana än. En annan fördel är sittställningen. Man sitter riktigt skönt och man har en helt annan överblick i trafiken. Jag gillar också det bredare styret.

Nackdelarna är väl dels som sagt att man tappar toppeffekten. Jag gick från 200Hk till 125 och det är klart att det märks. Byter dock det gärna mot bottendraget i 90% av alla tillfällen. Sedan är vinddraget rätt besvärligt över 150km/h. På Ninjan satt man välskyddad i över 200. För min del är dock detta även en fördel då jag har en son som väntar på att Pappa ska komma hem och risken att förolyckas är mindre om man börjar tycka att det går fort i 150! :)

Slutsats: Jag är skitnöjd med bytet! Lycka till med funderingarna.
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Jaså =) Då blir det lätt! Då ska man bara hitta någon lämplig hållare till telefonen.

Har du hittat nån lämplig och helst väderskyddad USB kontakt att montera på bågen?
Cigg-uttag känns alldeles för stort och klumpigt, dåligt med plats att montera det och besvärligare att förvara kabeln när den inte används..
 

rasmussen

Guest
Har du hittat nån lämplig och helst väderskyddad USB kontakt att montera på bågen?
Cigg-uttag känns alldeles för stort och klumpigt, dåligt med plats att montera det och besvärligare att förvara kabeln när den inte används..

Nja, funderar på något sånt här iaf. Vet inte om det blir både USB och cigg-kontakt, eller bara cigg.. 829536648_pHkXZ-M.jpg
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Problem!
Körde lite inne i stan, drog lite bakhjul och lekte. Körde sen motorväg och låg 5000rpm och ca 10 min senare börjar motorn hacka fast med ett ryck. Det lätt inte Hack Hack Hack utan mera Vroom Vroom Hack Vroom Vroom, som att motorn inte tände utan dog för en halv sekund. Tänk soppatorsk men bensin har den så inte det. Oljenivån mellan max-min och batteriet ska vara fräscht. Har inga problem med att starta den men själv tror jag batteriet är boven. Har kört ca 150 mil förbi servicen (lång väntetid för att få in denpå verkstad) som är den stora servicen.
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Antingen byter jag till en SMT eller så hittar jag något vettigt bagagesystem till min SD-R (nu mera tvåsitsig) Någon som vet?

Nepp, finns inte, du måste byta. Sälja? :D

Skämt åsido, jag letar som sagt efter en schysst, välvårdad Superduke / Superduke R -07 och framåt. Pengarna finns, så om någon vill adoptera bort innan vintern har ni läge nu.

// L
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top