Superduke-tråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
LynxH, jag är sugen på en Smc-r. Den går väl på ca 80-85 papp va? Va sägs? :) du får tillomed styrdämp och helt nya bridgestone s20 :D så nya att de ännu inte har levererats till mig :p
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Du är sugen på en smc r och ska sälja din superduke? :) Skicka mig ett pm med lite mer info om hojen om jag förstått dig rätt.

LynxH, jag är sugen på en Smc-r. Den går väl på ca 80-85 papp va? Va sägs? :) du får tillomed styrdämp och helt nya bridgestone s20 :D så nya att de ännu inte har levererats till mig :p
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Nån som gått från sporthoj till SD, och kan berätta om det var ett bra (roligt) beslut?

Provkör en Superduke (R-modellen om du vill åka bana eller vill ha den stötig och hård), så vet du. Jag gick från ZX10R -> ZZR1400 -> SD -> SDR. Inget jag ångrar i alla fall. Men den är inte som en CBR1000RR. Helt annan upplevelse.

Hela budgeten (nya däck, Service, försäkring, soppa hela året) får plats i försäkringspremien på en sporthoj.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Va förbi Dinmc och kikade i dag " lungt på jobbet :)" Kollade in Superduke r 2012 .

Tyckte den va rätt nice med bra skjutsmöjlighet och med Brembo monoblocks om jag inte såg fel :tummenupp

ÄR det "samma" hoj som -10 föutom motorn och sadeln ?
Hon här hemma har börjat muttra om att få åka med ibland :va :smasha :crash
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Va förbi Dinmc och kikade i dag " lungt på jobbet :)" Kollade in Superduke r 2012 .

Tyckte den va rätt nice med bra skjutsmöjlighet och med Brembo monoblocks om jag inte såg fel :tummenupp

ÄR det "samma" hoj som -10 föutom motorn och sadeln ?
Hon här hemma har börjat muttra om att få åka med ibland :va :smasha :crash

Har hört att Tuonon finns med skjutssadel och skjutspinnar :)

Var det inte en Superduke 1200 på gång?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Problem!
Körde lite inne i stan, drog lite bakhjul och lekte. Körde sen motorväg och låg 5000rpm och ca 10 min senare börjar motorn hacka fast med ett ryck. Det lätt inte Hack Hack Hack utan mera Vroom Vroom Hack Vroom Vroom, som att motorn inte tände utan dog för en halv sekund. Tänk soppatorsk men bensin har den så inte det. Oljenivån mellan max-min och batteriet ska vara fräscht. Har inga problem med att starta den men själv tror jag batteriet är boven. Har kört ca 150 mil förbi servicen (lång väntetid för att få in denpå verkstad) som är den stora servicen.

Någon som upplevt liknande problem?
Även skrivit i mekhörnan och någon SKA ha haft liknande strul :rolleyes:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257354-Mycket-motorolja
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Det försvann när du fyllde upp tanken med bensin? Kommer inte ihåg exakt, men det var problem med bensinpumpen på dom tidiga modellerna. Det skvalpar och så går pumpen torr i någon sekund och då kan såna symptom uppstå.

Vadå tidiga modeller, min är en 07 :D.
Ja då får jag ska kolla upp pumpen.
 

rasmussen

Guest
Vadå tidiga modeller, min är en 07 :D.
Ja då får jag ska kolla upp pumpen.

Hehe :tungan Kommer inte ihåg om man kunde göra något åt det, förutom att köra med mycket bensin. Jag hade googlat lite innan, väldigt osäker på årsmodellerna med dålig tank/bensinpump :D
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Efter faceliften som kom 2007 har den vanliga Superduken inte förändrats nämnvärt så vitt jag vet, svart sving på 08 är det ena jag kan minnas på rak arm, (enligt den här tråden som jag sträckläste för ett eller två år sedan..)

Så prova tugga igenom tråden, finns lite matnyttigt där för den intresserade..:tummenupp
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Fan jag fick 6200:- på Bilsp/mc och bor på landet... är det för du är så jävla gammal:rolleyes:

Kör nu Svedea 4300:- Hel/hel med 10000:- självrisk vid stöld!!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fan jag fick 6200:- på Bilsp/mc och bor på landet... är det för du är så jävla gammal:rolleyes:

Kör nu Svedea 4300:- Hel/hel med 10000:- självrisk vid stöld!!

hehe.. gammal är äldst.....:lol
Fick en femhundring billigare på Svedea, men med 10000 i självrisk så.......:rodnar


En fråga oxå... ni som har bobbiner.. vilka använder ni? De jag hade på 690 passar inte pga hållet sitter som det sitter..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top