Superduke-tråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
hehe.. gammal är äldst.....:lol
Fick en femhundring billigare på Svedea, men med 10000 i självrisk så.......:rodnar

En fråga oxå... ni som har bobbiner.. vilka använder ni? De jag hade på 690 passar inte pga hållet sitter som det sitter..

Från RG-racing givetvis :) Kostar ca 350kr eller så.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Nu börjar jag bli lite smått irriterad på KTM´s reservdelshantering. Lämnade in ett gaffelben i vilket den inre delen skulle bytas pga försäkringsärende då det blivit skrapat nere vid hjulaxelinfästningen. Det skulle bli klart samma dag enl den lokale meken, som f.ö. inte gjort något fel utan är hur bra som helst att ha och göra med.
Kommer senare samma dag för att hämta gaffelbenet och får höra att de skickat ben till fel sida trots att artikelnumret på förpackningen stämmer med det de ska vara. De har alltså packat i fel ben i rätt förpackning så att säga. :dummer

Detta var för en vecka sedan. Meken tog då kontakt med KTM och de tog chassienummer för att vara på den säkra sidan.
Kliver in idag för att kolla om det kommit något höger inre gaffelben och det har det, men fel IGEN förstås. Nu hade de skickat ett ben med svart nederdel och med svart yta på den blanka delen.
Visst, hade de bjudit på ett svart till andra sidan pga strul så hade jag tackat ja.

Så nu blir man hojlös i 2v i bästa fall istället för 1 dag och jag är ledig nästa vecka dessutom, AARRRGH!. Nu vill jag se lite GOOD WILL från KTM´s sida.

Hade jag vetat detta hade jag självklart bokat in detta till vintern då hojen gått att köra hela tiden utan problem, men man var ju dum och tog första bästa tid man fick. Lätt att vara efterklok, suck.

Last edited:

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
KTM Superduke -07
Någon som haft problemet med att tanklampan tänds redan vid halv tank?

Slocknar lampan efter någon minut eller fortsätter den lysa tills du tankat?
Om inte, testa byt givaren på undersidan av tanken.
Min lampa tändes inte alls vilket tyvärr innebar soppatorsk på motorvägen:/, har skrivit om det några sidor tillbaka i den här tråden.

Har för mig det gick på ungefär 500kr och tog inte ens en timme.

:tummenupp

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Tips på schyst butik som säljer:
1. K&N-filter till som passar till en Motohooligan box. Helst i Sverige (allt. i ett EU-land så at man kan beställa via hemsidan).
2. Liten tailtidy som passar till en SDR 2010 med Akrapovic EVO rör. Där Tailtidy'n kan skruvas fast med befintliga skruvar samt eventuellt även så att man kan använda original (mammut)blinkers. Lägg upp en bild om ni själva har inst. en den.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tips på schyst butik som säljer:
1. K&N-filter till som passar till en Motohooligan box. Helst i Sverige (allt. i ett EU-land så at man kan beställa via hemsidan).
2. Liten tailtidy som passar till en SDR 2010 med Akrapovic EVO rör. Där Tailtidy'n kan skruvas fast med befintliga skruvar samt eventuellt även så att man kan använda original (mammut)blinkers. Lägg upp en bild om ni själva har inst. en den.

På min har de kapat bort hela bakläppen och satt dit en plåt + en tailtidy. Riktigt snyggt faktiskt.
Fixar kort imorrn

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Här kommer lite bilder på min lösning.

Bifogat

• 20120825_131004.jpg
    20120825_131004.jpg
    231.2 KB · Visningar: 111
  • 20120825_131026.jpg
    20120825_131026.jpg
    232 KB · Visningar: 114
  • 20120825_131048.jpg
    20120825_131048.jpg
    226.3 KB · Visningar: 111
  • 20120825_131111.jpg
    20120825_131111.jpg
    222.8 KB · Visningar: 120
Last edited:

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Snyggt, men Akrapovic rören är lite fetare och lite längre. Så jag skulle bli tvungen att såga ännu mer i skylten. Miniskylten är inte laglig och går inte genom Bilprovningen. Sågade skyltar brukar få samma öde. Misstänker att den där lösningen inte funkar för mig.

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
På min har de kapat bort hela bakläppen och satt dit en plåt + en tailtidy. Riktigt snyggt faktiskt.
Fixar kort imorrn

Såg liknande på en som är till försäljning hos Johans MC. Riktigt snyggt. Där har de kapat fr.o.m. Där den börjar hänga neråt.

Titta på deras senaste SDR 2010, den som har modifierat hela häcken med hel limpa och skjutspinnar.

www.johansmc.se

Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Åker man med kapad orginal skylt och reflex tror jag inte polisen har så stora bekymmer, värre med egentillverkade småskyltar som inte reflekterar ljus + ingen reflex. Jag slängde på en ny skylt vid besiktning bara och sen bytte tillbax till kapad.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hur dålig är en SD jämfört mot en vanlig sporthoj på bana när det kommer till hanterbarhet, körställning osv. Tänker inte på hur snabbt man kan ta sig runt utan mer om det är roligare och bättre känsla med en sporthoj. Om vi leker med tanken att föraren är jag som endast har testat bana (knappt det, arlanda tt) en gång :fakta

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hur dålig är en SD jämfört mot en vanlig sporthoj på bana när det kommer till hanterbarhet, körställning osv. Tänker inte på hur snabbt man kan ta sig runt utan mer om det är roligare och bättre känsla med en sporthoj. Om vi leker med tanken att föraren är jag som endast har testat bana (knappt det, arlanda tt) en gång :fakta
Jag var snabbare än många sporthojar på min 690 SMR, så egentligen är det ju inte hojen det handlar om. Om man har roligt på hojen....
Har nu bytt till en SD just pga att den för min del är mer hanterbar med den upprätta sittställningen än en sporthoj och att det är en twin....

Du kommer sjukt långt med en SD på bana, innan du känner att din begränsning sitter i hojen.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag var snabbare än många sporthojar på min 690 SMR, så egentligen är det ju inte hojen det handlar om. Om man har roligt på hojen....
Har nu bytt till en SD just pga att den för min del är mer hanterbar med den upprätta sittställningen än en sporthoj och att det är en twin....

Du kommer sjukt långt med en SD på bana, innan du känner att din begränsning sitter i hojen.

Det var ju lite så jag menade, att det inte handlade om hur snabb man var runt banan utan mer körglädjen och så :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln