Nu börjar jag bli lite smått irriterad på KTM´s reservdelshantering. Lämnade in ett gaffelben i vilket den inre delen skulle bytas pga försäkringsärende då det blivit skrapat nere vid hjulaxelinfästningen. Det skulle bli klart samma dag enl den lokale meken, som f.ö. inte gjort något fel utan är hur bra som helst att ha och göra med.
Kommer senare samma dag för att hämta gaffelbenet och får höra att de skickat ben till fel sida trots att artikelnumret på förpackningen stämmer med det de ska vara. De har alltså packat i fel ben i rätt förpackning så att säga.
Detta var för en vecka sedan. Meken tog då kontakt med KTM och de tog chassienummer för att vara på den säkra sidan.
Kliver in idag för att kolla om det kommit något höger inre gaffelben och det har det, men fel IGEN förstås. Nu hade de skickat ett ben med svart nederdel och med svart yta på den blanka delen.
Visst, hade de bjudit på ett svart till andra sidan pga strul så hade jag tackat ja.
Så nu blir man hojlös i 2v i bästa fall istället för 1 dag och jag är ledig nästa vecka dessutom, AARRRGH!. Nu vill jag se lite GOOD WILL från KTM´s sida.
Hade jag vetat detta hade jag självklart bokat in detta till vintern då hojen gått att köra hela tiden utan problem, men man var ju dum och tog första bästa tid man fick. Lätt att vara efterklok, suck.