Det där med hål i skinnställ är nog vanligare än folk tror. Kollar man på racingen så har flertalet titanskydd just precis där jag skrapade upp underarmen. Skinn är ju fortfarande skinn och man kan inte glida hur länge som helst på det. Att handskarna gick sönder har nog mer med mig att göra, att jag försökte ställa mig upp fast jag gled fram i över hundra blås. Då läggs väldigt mkt vikt på fingerspetsarna.
Anledningen till att jag fick vobblet tror jag beror på att jag ville sätta ner framhjulet snyggt och väldigt mjukt. Då blir det noll belastning på framhjulet när det kommer i kontakt med marken. Många skriver att jag nog har satt ner hjulet snett, vilket såklart kan stämma. Men det är nog inte själva orsaken till det. Jag har många gånger satt ner hjulet där vinkeln har varit betydligt värre. Men då har jag gjort det bestämt och det är knappt så att hojen blir nervös då.
Jag är osäker om styrdämparen som nu sitter på skulle ha hjälpt vid det där tillfället men det går bara att spekulera i.
Att ingen bil låg bakom är nog "min förtjänst" dock. Om jag nu får säga nått positivt om mitt omdöme.. Jag dubbelkollar alltid backspeglar och är
min bedömning att det ligger en bil såpass nära att de tvingas till panikbromsning om det vill sig illa, så gör jag ingen wheelie. Sen kan man såklat diskutera hur min bedömning är men det är en annan fråga
Killarna som hjälpte mig skall ha all cred de kan få. De såg till att denna erfarenhet inte blev till ett helvete där jag fick sitta vid vägkanten med en hoj som inte fungerade, kropp som brände och sved och ett stukat ego. Samt att hade det gått väldigt illa så hade de utan tvekan kört mig till sjukan eller ringt ambulans direkt.