rasmussen
Guest
Tillbringat tid med Big Susan idag.
SAS och Secondary throttle valve demonterat!
Var det mycket jobb med det? Någon skillnad i motorgången? Sugen på samma saker och kanske t.o.m motohooligan-luft.. Ska bara hitta motivationen!
Tillbringat tid med Big Susan idag.
SAS och Secondary throttle valve demonterat!
Hittade en jäkligt smart crashpuck som jag garanterat hade haft nytta av i somras. Det hade räddat hela passagerarfotpinnen och fästet.
Enligt han som monterat denna är det en KTM powerpart som funnits i powerparts-katalogen, men jag hittar ingenting. Det enda jag hittar när jag googlat är just hans inlägg och bilder på dessa.
Riktigt smart lösning som jag gått och tänkt på om man kunde tillverka tills jag såg att de tydligen ska finnas som orginaltillbehör.
Någon som sett dessa innan?:
http://zzr1400.files.wordpress.com/2012/06/slider-on.jpg
http://ktmshop.se/index.php?action=showPowerparts&id=1945&hideleft=y
Art.Nr: 61303946044
Pris: 178kr
Var det mycket jobb med det? Någon skillnad i motorgången? Sugen på samma saker och kanske t.o.m motohooligan-luft.. Ska bara hitta motivationen!
Ja den där lyckades jag också hitta, men den sitter ju på nya Duken och fotpinnen ser ju lite annorlunda ut. Den där fanns med ibland på Superduke beroende på vilken årsmodell man sökte på, vilket är skumt då de har likadana passagerarfotpinnar åtminstone -07-12. Söker man på en -11 så finns den med men inte på t ex en -08:a
Sen är det samma art nr som när man söker på 690 Duke, så frågan är om man får rätt grejjer? Ser inte exakt
likadan ut som den på bilden jag länkade till.
Med tanke på att de lyckades skicka fel gaffelben 2ggr trots både rätt art nr och chassienr, så litar jag inte riktigt på att det där verkligen är rätt.
Ki, en tanke när man kikar på ditt underverk. Det ser på bilden ut som om centrumskruven sticker ut utanför hjulaxelpucken. Om du skulle råka lägga hojen är det nog stor risk att det blir bra markhugg och rotation på hojen då skruven drar i backen tidigt. Jag skulle nog försöka kapa/försänka dem mer så de hamnar innanför pucken med god marginal.
Ring Jesper på Bergmans Motor så hjälper han dig till rätta. Dock skulle jag hellre satsa på ett par ordentliga rampuckar.
Ja, jag vill ha vikt som är "incredible low" och ja, jag vill "very, very much" hk och vrid.
Men jag vill inte tvingas köpa acra, köpa ny luftfilterbox, mappa om motorn, ta bort SAS och andra strypningar för att få hojen att gå som den KAN gå.
Dream on...såvida det inte kommer en track version. Med dagens miljökrav lär du få fixa allt det du listar nedan, och lite till. Sen ska man komma ihåg att en skaplig del av ktms inkomster kommer från powerparts...
Drömma är gratis. Men jämför t.ex. med en S1000rr, den är mer preppad direkt från fabrik. Den hojen blir inte som förbytt när den kommer in på 100 mila servicen och får acrapipor och t.ex. acramapp. På Hondas literklubba så funkar t.ex. originalluftfiltret bäst osv.
Visst, jag fattar att en hel del av inkomsterna kommer från power parts försäljningen, men hur många hojförsäljningar har de missat pga av att det är en förhållandevis snäll och nästan lite mjäkig hoj som kunderna erbjuds att testa i butikerna?
Min drömhoj är min egen 990SMR, fast 20-30kg lättare och 25-40 hk extra - då lovar jag att jag skall sänka mina 1.15min tider på Gåsen till 1.11min!
Så det blir till att hårdbanta och fixxa turbo då ?
Förresten vad ligger din Smr på i blötvikt ?
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|