Superduke-tråden

LynxH, jag är sugen på en Smc-r. Den går väl på ca 80-85 papp va? Va sägs? :) du får tillomed styrdämp och helt nya bridgestone s20 :D så nya att de ännu inte har levererats till mig :p

Du är sugen på en smc r och ska sälja din superduke? :) Skicka mig ett pm med lite mer info om hojen om jag förstått dig rätt.

LynxH, jag är sugen på en Smc-r. Den går väl på ca 80-85 papp va? Va sägs? :) du får tillomed styrdämp och helt nya bridgestone s20 :D så nya att de ännu inte har levererats till mig :p

Nån som gått från sporthoj till SD, och kan berätta om det var ett bra (roligt) beslut?

Provkör en Superduke (R-modellen om du vill åka bana eller vill ha den stötig och hård), så vet du. Jag gick från ZX10R -> ZZR1400 -> SD -> SDR. Inget jag ångrar i alla fall. Men den är inte som en CBR1000RR. Helt annan upplevelse.

Hela budgeten (nya däck, Service, försäkring, soppa hela året) får plats i försäkringspremien på en sporthoj.

Va förbi Dinmc och kikade i dag " lungt på jobbet :)" Kollade in Superduke r 2012 .

Tyckte den va rätt nice med bra skjutsmöjlighet och med Brembo monoblocks om jag inte såg fel :tummenupp

ÄR det "samma" hoj som -10 föutom motorn och sadeln ?
Hon här hemma har börjat muttra om att få åka med ibland :va :smasha :crash

Va förbi Dinmc och kikade i dag " lungt på jobbet :)" Kollade in Superduke r 2012 .

Tyckte den va rätt nice med bra skjutsmöjlighet och med Brembo monoblocks om jag inte såg fel :tummenupp

ÄR det "samma" hoj som -10 föutom motorn och sadeln ?
Hon här hemma har börjat muttra om att få åka med ibland :va :smasha :crash

Har hört att Tuonon finns med skjutssadel och skjutspinnar :)

Var det inte en Superduke 1200 på gång?

Problem!
Körde lite inne i stan, drog lite bakhjul och lekte. Körde sen motorväg och låg 5000rpm och ca 10 min senare börjar motorn hacka fast med ett ryck. Det lätt inte Hack Hack Hack utan mera Vroom Vroom Hack Vroom Vroom, som att motorn inte tände utan dog för en halv sekund. Tänk soppatorsk men bensin har den så inte det. Oljenivån mellan max-min och batteriet ska vara fräscht. Har inga problem med att starta den men själv tror jag batteriet är boven. Har kört ca 150 mil förbi servicen (lång väntetid för att få in denpå verkstad) som är den stora servicen.

Någon som upplevt liknande problem?
Även skrivit i mekhörnan och någon SKA ha haft liknande strul :rolleyes:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257354-Mycket-motorolja

Vadå tidiga modeller, min är en 07 :D.
Ja då får jag ska kolla upp pumpen.

Hehe :tungan Kommer inte ihåg om man kunde göra något åt det, förutom att köra med mycket bensin. Jag hade googlat lite innan, väldigt osäker på årsmodellerna med dålig tank/bensinpump :D

Efter faceliften som kom 2007 har den vanliga Superduken inte förändrats nämnvärt så vitt jag vet, svart sving på 08 är det ena jag kan minnas på rak arm, (enligt den här tråden som jag sträckläste för ett eller två år sedan..)

Så prova tugga igenom tråden, finns lite matnyttigt där för den intresserade..:tummenupp

Fan jag fick 6200:- på Bilsp/mc och bor på landet... är det för du är så jävla gammal:rolleyes:

Kör nu Svedea 4300:- Hel/hel med 10000:- självrisk vid stöld!!

Fan jag fick 6200:- på Bilsp/mc och bor på landet... är det för du är så jävla gammal:rolleyes:

Kör nu Svedea 4300:- Hel/hel med 10000:- självrisk vid stöld!!

hehe.. gammal är äldst.....:lol
Fick en femhundring billigare på Svedea, men med 10000 i självrisk så.......:rodnar

En fråga oxå... ni som har bobbiner.. vilka använder ni? De jag hade på 690 passar inte pga hållet sitter som det sitter..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick