Superduke-tråden

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Någon som haft läckage vid sista skarven på avgassystemet?
Gäller ett Akrapovic.

I så fall, hur åtgärdade ni det? Har dragit åt och sett till så att det sitter tight, men när man kallstartar så ser man att det ryker lite där.

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
Jag har en hel repmanual, bör ju finnas elschema där. Men du fick ju den kom jag på ;)

Helt riktigt, men den fanns inte bland mina dokument. Men fann den igen från ditt pm och laddade ner den denna gången:banana

Fanns ett elschema, men grekiska är nog mer förståligt än det. Kopplade in ett usb utag för laddning av mobil och även ett par hantagsvärmare. Löste det med lite sunt bonnskruvande istället:rock

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
Fick idag hem min tune ECU-kabel och bytte mapp till en som ska ge jämnare gång på låga varv och mindre abrupt gas och visst höll den vad den lovade.
Kraftutvecklingen är jämnare från låga varv och effektkurvan känns mer linjär än tidigare.

Inte för att den nu går silkeslent som en radfyra men den är mycket mer lättkörd inne i stan då man tvingas fisköra.

Samtidigt tog jag bort kraftreduceringen på de tre lägsta växlarna men vet inte om jag tyckte det märktes så mycket skillnad.

Köpte min kabel från Lonelec i UK. Tog 4 arbetsdagar att få hem den. Rekomenderas.

Imorrn blir det nytt bakdäck då det som sitter på nu ser lite trist ut.
Äter bakdäck gör SDn uppenbarligen :)

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Såg att jag behöver fylla på kylmedel men behöver man verkligen lyfta upp hojen för det? eller är det min dåliga engelsk som lurar mig. det är kylmedel i kylaren men i behållaren bakom är det under min

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Hämtade ett djur från 07 i helgen, fick bli en vit med akrapipor, i övrigt original. När jag kom hem slet jag ur db-killers, och helvete vilket ljud! Låter nästan för mycket. Hur kör ni, med eller utan db-killers? Känns som att man kommer bli stannad hela tiden om jag har dom ur...

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Hämtade ett djur från 07 i helgen, fick bli en vit med akrapipor, i övrigt original. När jag kom hem slet jag ur db-killers, och helvete vilket ljud! Låter nästan för mycket. Hur kör ni, med eller utan db-killers? Känns som att man kommer bli stannad hela tiden om jag har dom ur...

Beror på... Brukar ha mina ur för att göra alla cheyer kåta. Ska jag köra långt utan cheyer i närheten sätter jag i dom.

Th1anonly

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2005
Hoj
SUPERDUKE 1290
Har nu ÄNTLIGEN skaffat mig en Superduke, är det nån skillnad på slipon från 2011 (som jag har) och en från 2007?! Nån som har nåt slipon och sälja? :rock

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990

Kör med dom ur 90% av tiden, ljudet är ju fantastiskt! :yoparty
Men vid långturer så åker db-killers i, helt klart - blir lite väl bullrigt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Beror på... Brukar ha mina ur för att göra alla cheyer kåta. Ska jag köra långt utan cheyer i närheten sätter jag i dom.

Vanligt missförstånd det där att hondjuren skulle bli kåta av motorljud. Dom bra brudarna blir det, resten håller för öronen. Alltså är det ett sätt att skilja böset från godsakerna!
En frisk man däremot blir alltid kåt av motorvrål.

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Vanligt missförstånd det där att hondjuren skulle bli kåta av motorljud. Dom bra brudarna blir det, resten håller för öronen. Alltså är det ett sätt att skilja böset från godsakerna!
En frisk man däremot blir alltid kåt av motorvrål.

Nog för att uppskattande blickar alltid är bra, men att kåta upp männen är inte riktigt vad jag är ute efter, tyvärr. Dock har jag vant mig lite nu, så länge det inte blir en långtur förblir dom urplockade. Det enda problemet är när jag kommer in på min gata, det är lite svårt att smyga...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nog för att uppskattande blickar alltid är bra, men att kåta upp männen är inte riktigt vad jag är ute efter, tyvärr. Dock har jag vant mig lite nu, så länge det inte blir en långtur förblir dom urplockade. Det enda problemet är när jag kommer in på min gata, det är lite svårt att smyga...

Ville bara göra dig uppmärksam på verkligheten! Brudar skiter i hojar o såna leksaker.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990

Ja, jag får rulla ut min hoj ifrån mitt bostadsområde på morgonen jag med - annars får grannarna ett abrupt uppvaknande :rolleyes::gnissla

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Ja, jag får rulla ut min hoj ifrån mitt bostadsområde på morgonen jag med - annars får grannarna ett abrupt uppvaknande :rolleyes::gnissla

Fegt, jag startar och låter gå varm medans jag glatt ropar god morgon till grannarna ;)

Skämt ä sido, det är mest på morgonen när man väcker gatan det är lite pinsamt...

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Superduke990
Kör utan db-killer jämnt (acra), ända gången jag störs är när jag ligger på fullgaspåslag med slitna byggarbetar öronproppar. Då skär det i öronen. I motorvägsfart tycker jag knappt att den hörs.

Någon som har tips på bra ställe att köpa fotpinnar? Typ runda ej originalen då.

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
HJÄLP! db-killers

Ska besiktiga min superduke inom någon vecka eller två , står dock utan original system eller Db-killers till mitt akra system.

Någon vänlig själ i sthlm som kan låna ut sina DB-killers ?

Lämna självklart deposition till den orolige och ev. ersättning om det önskas.

Kan tänka mig hämta och lämna över hela stor sthlm.

PM ditt nummer/ Tony

Har ett Akrapovic evolution titan och mätt med skjutmått skall de vara 42mm i diameter.
bild: http://www.ktmtwins.com/akrapovic-ktm-990-super-duke-evolution-titanium-slip-on-exhaust

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ska besiktiga min superduke inom någon vecka eller två , står dock utan original system eller Db-killers till mitt akra system.

Någon vänlig själ i sthlm som kan låna ut sina DB-killers ?

Lämna självklart deposition till den orolige och ev. ersättning om det önskas.

Kan tänka mig hämta och lämna över hela stor sthlm.

PM ditt nummer/ Tony

Har ett Akrapovic evolution titan och mätt med skjutmått skall de vara 42mm i diameter.
bild: http://www.ktmtwins.com/akrapovic-ktm-990-super-duke-evolution-titanium-slip-on-exhaust

Någon borde kunna hjälpa dig tycker jag? :confused: Bor personligen lite väl långt bort, och dessutom har vi olika modell på slipon ser jag nu.. Annars hade du lätt kunnat låna mina! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...