Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Lurar fortfarande (vilket jag gjort sen jag lämnade Ragnar på SDn första gången) på vad man kan göra åt lyktan och "kåpan"..

Skulle vilja skära bort hela skiten med den där jäkla datorn ställer till det!

Deas.. Kan inte du ringa Alp-land och be dem skicka lite fusklösningar åt mig?? :) Vore naaaaaajs att få städa upp runt gaffelbenen.. Phett!!

Eller så kan du följa det franska modet:
http://sickestbikes.dyndns.org/gallery/index.php?action=gallery&data=./Moto/Superduke_1/&page=1
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Upp och hoppa, klä på er och ut och kör, solen skiner och cykeln går ut av bara f*n nu när det är kallt, wheelies på 3an så nu e jag lika ball som proffsen.

Jag är kall som en piggelin men fy fasen va kul det var att åka till jobbet.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Upp och hoppa, klä på er och ut och kör, solen skiner och cykeln går ut av bara f*n nu när det är kallt, wheelies på 3an så nu e jag lika ball som proffsen.

Jag är kall som en piggelin men fy fasen va kul det var att åka till jobbet.

/A

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Själv sitter jag i soffan och slappar med en Mariestad och lyssnar på musik :arsele
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Själv sitter jag i soffan och slappar med en Mariestad och lyssnar på musik :arsele

Så nu är man på hemmaplan igen, blå frusen men lycklig, bara längden jag kan klaga på i slangningarna men annars går nya hojjen sjukt bra.

Bygga tidsmaskin? Jävla vinter :p Annars blir det bygga ramp för att få in den i källarn här i kåken, har alla varma förvarningar till åken? Jag har nog plats för en eller 2 till.

/A
 

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
RC8
Krasch

Fan, lyckas man med en vurpa på sista åket innan vintern. Jaja, tur i oturen. Helt ok själv förutom en lite ömmande tumme. Hojen fick sig dock en omgång. :huvet



Tack för supporten Nicke och Hobbes.
 

Bifogat

  • DSC00019_2.JPG
    DSC00019_2.JPG
    24.7 KB · Visningar: 180

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Synd, men bra att det gick bra dock. Ska själv ta mig en tur nu, hoppas att man klarar sig helskinnad, då denna turen är förmodligen sista för året.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ajdå ! trist, tur att du klarade dig helskinnad !
Fälgen ser helt sabb ut...slog baken i nån kant eller vad..
 

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
RC8
Ajdå ! trist, tur att du klarade dig helskinnad !
Fälgen ser helt sabb ut...slog baken i nån kant eller vad..

Jo den kanade en bit och slog i en kantsten. Fick även en liten buckla på dämparen. Men annars är det väldigt lite skrapskador. Krasch-puckarna fungerade föredömligt. Hade nog varit betydligt värre utan dom.
 

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
RC8
Aron, försök se det positivt! Du verkar ju ha kommit undan helskinnad?

Blir sisa turen i år för mig nu, trodde mina fötter skulle frysa sönder igår när solen försvann!

Absolut, jag hade verklien tur att det gick så bra som det gick. En svullen tumme kan man leva med. Höll inte någon högre hastighet vid kraschen men förvisso behövs det inte för att man ska kunna göra sig riktigt illa.

Ser man till cykeln så är det bättre att det händer i sista åket innan vintern än första åket på våren. Nu ska den ändå bara stå och samla damm några månader.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Absolut, jag hade verklien tur att det gick så bra som det gick. En svullen tumme kan man leva med. Höll inte någon högre hastighet vid kraschen men förvisso behövs det inte för att man ska kunna göra sig riktigt illa.

Ser man till cykeln så är det bättre att det händer i sista åket innan vintern än första åket på våren. Nu ska den ändå bara stå och samla damm några månader.

Det där fixar vi i veckan, jag har kollat så allt finns att få hem på en dag så no problems, va du till sjukan med tummen?

Ska jag ta firmabilen och hämta hojjen på måndagkväll?

I vår så är det ändå Akra som ska på :p

Lite svinn får man räkna med, det kostar att åka MC :) Viktigast är att du mår ok och kan/vill vara med och busa i vår.

/A
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Absolut, jag hade verklien tur att det gick så bra som det gick. En svullen tumme kan man leva med. Höll inte någon högre hastighet vid kraschen men förvisso behövs det inte för att man ska kunna göra sig riktigt illa.

Ser man till cykeln så är det bättre att det händer i sista åket innan vintern än första åket på våren. Nu ska den ändå bara stå och samla damm några månader.

Vad hände?

Skönt att du klarade dig, hojen går att laga! :) ni fick vi prov på att crashpuckarna fungerar fint också :tummenupp
 

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
RC8
Vad hände?

Skönt att du klarade dig, hojen går att laga! :) ni fick vi prov på att crashpuckarna fungerar fint också :tummenupp

Tror att jag träffade ett brunnslock. Körde in i en rondell och när jag är mitt i den så lägger hojjen sig, ganska odramatiskt. Gick inte mer än 50 men den måste träffat kantstenen mycket olyckligt för att däcket och fälgen ska se ut som den gör.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Blev en tur idag med :) Helt ok väder utöver ett regnstänk i V-ås, men det kan man leva med.

Hur många här har fått skäll för att hojjen låter för mycket? Ok att det hörs.. Men vissa typer är ju helt otroliga. Igår fick man världens skällning på Statoil i Enköping. Stod på tomgång i kanske 25sek efter tankning, då kommer det fram en herre i övre medelåldern med minst sagt hett temperament. Såg att han kom gåendes med siktet inställt på mig, trodde han ville kolla på hojjen.. Men så fort han kom fram så skrek & gorma han att såna som jag inte borde få leva när man för sådant oväsen. Svarade med lite torrgasa & trodde nästan gubben skulle ta till handgemäng :D

I dag i V-ås så hände liknande sak, två ggr. På Burger King så peka en gubbe finger åt mig, det kan jag leva med.. Men sen stanna vi på Hälla för lite kaffe, när vi ska åka därifrån så tar jag på mig hjälmen, startar hojjen och ska ta på mig handskarna. Då kommer en kvinna i 35års åldern rusandes och börjar gestikulera. Ser direkt att hon vaknat på fel sida. Visar med handen mot örat (på hjälmen) att jag inte hör henne. Då hytter hon med näven mot mig! Ignorerar helt hennes vredesutbrott och börjar rulla bakåt ut från parkeringsfickan för att vända. Men tro på fan när subban försöker putta omkull mig! :mad: Blir helt galen på fruntimmret men inser att det inte är något att göra. Hade det vart någon med snopp hade han nog fått sig en snyting!
Nån mer som råkar ut för dessa psykon?


Sen tänkte jag se om nån har en prislista liggandes över alla PowerParts? Eller måste man ringa sin handlare för prisuppgifter?

Det är för att glesbyggdsbidraget inte ramlat in på västeråsarnas konton än, bara att skratta åt, jag råkar ut för samma sak lite då och då.

Jag brukar fråga om dom är polis när dom svarar "näe" så följer man upp med ett "nämen, va intagningsprovet för svårt?"

Prislista på powerparts kan jag ju fixa, ngt speciellt du vill ha?

/A
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top