Åhh, har precis haft en sån mongo-morgon som man inte önskar sin värsta fiende... eller nja nästan iaf.
Mötte upp Hobbe vid Knivsta av/påfraten mot Uppsala åkte mot Rörken, när vi närmar oss känner jag att kopplingen inte tar så bra. Kikar ner på vätskebehållaren och ser att det finns kopplingsvätska som ligger alldeles under minimum nivån i behållaren, tänker hmm, inte bra.
Hinner åka någon/några km till och svänger in på vägen till Rörken och ska dra in kopplingen, det gårbra att dra in men det tar inte överhuvudtaget! Får ett så där härligt kärringstopp och tittar förvånat på min mc.
Kollar ner mot slavcylindern och den är lite geggig (är ingen neat-freak) men det kan vara från när jag tvättade av hojen o smörjde kedjan igår tänker jag.
INGET tryck överhuvudtaget i kopplingen, jag inser att det inte kommer bli någon banåka för mig idag heller (kom för sent igår till Tuvängen).
Väntar tills alla åkt upp mot banan och ställer mig med framhjulet på asfalt och bakhjulet i gräset, startar på neutral och crossväxlar in ettan, rullar tillbaka mot Uppsala och då börjar varningslampan för låg bränslenivå att lysa
svänger av vid OK/Q8 och tankar och försöker fylla på hydralolja i kopplingen men utan att kunna få upp något tryck
Startade om på samma sätt som tidigare, genom att "burna" på gräset åkte sedan raka vägen hem.
Nu är jag hemma igen, trött, sur och hungrig och då har jag inte ens gnällt över när jag i förra veckan la omkull hojen (iofs nästan stillastående men ändå) på en grusväg för en billist-jävel som sket i väjningsplikt..
Tyck lite synd om mig..
//Fortfarande ban-oskuld