Jag håller på med en liten utredning på min hoj.
Någon som vet vad det är för relän som sitter på rad under sadeln? och vilket som är vilket.
Hadde som bekant strul med att maskinen stendog ute på vägen och fick bärga hem den, nu har det hänt igen.
MEN om man hoppar i sittsen eller stannar och klipper till sittsen så startar intrumenten upp igen och det går att starta.
Maskinen ska in igen nu på måndag för att fixa till problemet, förra gången så hadde de ingen aning om vad det kunde vara för fel men denna gången har jag ju lite mer kött på benen med mig dit.
Skíckar henne på 4 dagars nästa vår eller nåt..
Någon som vet vad det är för relän som sitter på rad under sadeln?
Häng på till Kemora då? Roligare än så har man inte med en motorcykel!
Häng på till Kemora då? Roligare än så har man inte med en motorcykel! Jag funderar redan på om man inte ska åka dit innan och fuskträna några dagar
Tänk Gelleråsen nu, fast i fyra dagar, på en bättre bana & man bor ihop med 80 andra hojfantaster. Sinnessjukt kul
skulle byta olja igår men fick ett skumt fel...
Jag förstår inte riktigt , men har du tömt oljetanken ? Motorn rymmer inte så mkt olja..Typ
1.5l om jag minns rätt ..?
Sen när du fyller på så rymmer oljetanken inte all olja "3l" så du får fulla typ 2liter först sedan starta och stänga av så oljan rinner ner i motorn sen fylla på resten ....
Om jag nu minns rätt
Mvh
KTM:s LC8 är en motor med torrsump, därför är den helt sjukt bra till bakhjulsåka
RTFM = Read the fucking manual...
Kan inte annat än hålla med
Har dom servicemanualerna ligger på siten? Om inte så laddade jag upp den här.
Jag tror att det skall vara 3,8 liter totalt...
RTFM !!!!
Inte fasen är det 3.8 liter , vad har du fått det ifrån ?
Sen så va det inte jag som har problem med oljebyte..mitt gick som en dans på rosor
Men minnet är inte riktigt 100% nu för tiden..Kanske alla groggar och öl som sätter sina spår huhu ..
Gälleråsen med Banåkning.nu
Nu har jag lite problem...
Gjorde en klassiker att starta med skivbromslåset i. Bromsoket fick sig en smäll vilket har resulterat i att när jag rullar några meter och sen bromsar med frambromsen tar den VÄLDIGT långt in, den går till sig om man pumpar en/ett par gånger men fenomenet upprepar sig så fort jag rullar ett par meter till.
Trodde först att det var luft i systemet men har testat lufta utan resultat. Fast jag kan ha gjort fel iofs, då jag aldrig gjort detta innan.
Jag pumpade upp trycket med frambromsen, öppnade försiktigt "ventilen" på bromsoket tills jag ser olja vara på väg att rinna ut. Då stänger jag den igen och pumpar upp. Gör detta några gånger. Inget resultat.
Sen tas bromsklossarna bort och jag märker att de sitter hårdare på den högra sidan. Ordnar det men ingen förbättring...
Gör jag nåt fel?
Andra förslag?
Det känns lagom skoj att köra hoj utan pålitlig frambroms...
Jag o andreas var så klart där o fick våra efterlängtade 1.11.7 vi var som vanligt på tusendelen lika snabba
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |