Superduke-tråden

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
hej! jag behöver ett svar fort från någon som gjort 1500 milaservicen på superduken.

Vad för pris betalade ni för detta?

/b0bl00i
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Någon som har koll på vad kåpor till 07 kostar? Tänkte göra min
grå SD till en orange om det är genomförbart :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Någon som har koll på vad kåpor till 07 kostar? Tänkte göra min
grå SD till en orange om det är genomförbart :tummenupp

- Kylarvingar, ~2200:-/st
- De små på lampmasken, 475:-/st
- De över ljuddämpare, 1300:-/st
- Batterikåpan räcker ju med klistermärken á 300:-. Helt ny kåpa går på ~1600:-
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
3200:- om jag inte missminner mig, Lelles.

Fyfan, det var billigt Henke.

Jag fick det "billigt" och får betala 4500.. 50% rabatt på arbetet och ytterligare en 500-lapp av.

Annars kostar servicen sommartid 7800 på Johans MC i GBG..

Galet. :va

Bike i Trollhättan skulle ha 5400:- inkl deras vinterrabatt.
 

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR 2010
Fyfan, det var billigt Henke.

Jag fick det "billigt" och får betala 4500.. 50% rabatt på arbetet och ytterligare en 500-lapp av.

Annars kostar servicen sommartid 7800 på Johans MC i GBG..

Galet. :va

Bike i Trollhättan skulle ha 5400:- inkl deras vinterrabatt.

Skethoj... :tungan
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
- Kylarvingar, ~2200:-/st
- De små på lampmasken, 475:-/st
- De över ljuddämpare, 1300:-/st
- Batterikåpan räcker ju med klistermärken á 300:-. Helt ny kåpa går på ~1600:-

TACK!

Ingen som har begagnade liggandes?:näsblod

Fast det var ju inte så dyrt jämfört med ny-literhoj-orginalkåpor..
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tjena! Vad kostar en komplett bakram till en superduke R? Skulle den passa rakt av på en vanlig superduke? Går i bytestankar;)

Tack för svar!
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Ca 7500 pengar.
Den passar rakt av.

Fanns som powerpart förut men tror den utgått..

/F

Ok tack för svaret! Så det går inte att få tag i den hos en KTM handlare alltså? Hade varit snyggt o byta bakram annars. Men man får la inhandla sig en R och få mågra HP till. Finns inte många begangnade bara. Folk är väl nöjda me cyklarna antagligen. Får la bli nytt igen om det blir aktuellt me en duke:tuttar
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ok tack för svaret! Så det går inte att få tag i den hos en KTM handlare alltså? Hade varit snyggt o byta bakram annars. Men man får la inhandla sig en R och få mågra HP till. Finns inte många begangnade bara. Folk är väl nöjda me cyklarna antagligen. Får la bli nytt igen om det blir aktuellt me en duke:tuttar

Men den borde ju finnas som reservdel till SDR:n..
Kolla med närmsta återförsäljare.
Var på jakt i somras då fans de på ebay oxå:tummenupp

/F
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ok tack för svaret! Så det går inte att få tag i den hos en KTM handlare alltså?

PowerParts är KTM's egna tillbehör, säljs hos alla handlare. Dock är ju en R-bakdel inget tillbehör utan en vanlig reservdel. Dock är det billigare att köpa det via eBay eller hålla utkik på Superduke.net

Här finns den för £475.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Henrik . Ska du åka R1 nästa säsong ?

Japp, blev en sån utan lysen, så det är bara banåka som gäller 2010. Men det kommer bli en hel del köra iaf.. Lär bli en massa träningskvällar på Sviestad och sen är jag redan uppe i 17 bokade bandagar, och då är det knappt nån som släppt sina bantider för 2010 än. Är det nån som har en VW Transporter eller liknande till salu (max 50k) med bra pris så är det bara skicka ett PM, jag behöver en!

Men om nån skrapar sönder sin SD totalt och bara har halvförsäkrat så står jag där sen, men en påse pengar märkt "skambud" :D
Tro't eller ej, men sen åker jag SuperDuke BSE (Biltema-Sprayburk-Edition) på gatan..

Dock kan jag inte slita mig från tråden så ni får stå ut med mig ett tag till, iaf. tills jag hunnit bygga upp samma kunskap om R1'an som man nu besitter om SD'n :tummenupp
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ge mig en 100 lapp så ska jag sitta med Henrik i 2 timmar och berätta vart man fyller på med bensin och vart start knappen sitter på R1an :tummenupp

Dock kan jag inte slita mig från tråden så ni får stå ut med mig ett tag till, iaf. tills jag hunnit bygga upp samma kunskap om R1'an som man nu besitter om SD'n :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Japp, blev en sån utan lysen, så det är bara banåka som gäller 2010. Men det kommer bli en hel del köra iaf.. Lär bli en massa träningskvällar på Sviestad och sen är jag redan uppe i 17 bokade bandagar, och då är det knappt nån som släppt sina bantider för 2010 än. Är det nån som har en VW Transporter eller liknande till salu (max 50k) med bra pris så är det bara skicka ett PM, jag behöver en!

Men om nån skrapar sönder sin SD totalt och bara har halvförsäkrat så står jag där sen, men en påse pengar märkt "skambud" :D
Tro't eller ej, men sen åker jag SuperDuke BSE (Biltema-Sprayburk-Edition) på gatan..

Dock kan jag inte slita mig från tråden så ni får stå ut med mig ett tag till, iaf. tills jag hunnit bygga upp samma kunskap om R1'an som man nu besitter om SD'n :tummenupp

Du har verkligen drabbats av banflugan alltså? Jag är stolt över dig Henke!:tummenupp:)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Du har verkligen drabbats av banflugan alltså? Jag är stolt över dig Henke!:tummenupp:)

Japp, helt såld trots den ringa erfarenheten. Minst en gång i veckan sitter jag och vill tillbaka till norra Finland (!!!). Sen är min chrashstatistik inte den bästa på gatan heller, så jag fegar ur.

Sen att R1'an är god för att vinna Räksallad 1000 och jag är en sopa på att köra skiter jag i. Jag tycker det är kul & köra och då kan jag lika gärna ha en hoj med massa kul prylar på, kontra en "sur gammal Gixxer K1" som jag säkert skulle va lika "snabb" på. Magnesiumfälgar, GPS-logger, det värsta från Öhlins osv. osv. är kul för nån som är prylbög som mig, får man inte blinga så får nöja sig med annat :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top