Superduke-tråden

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Tack ;) har varit ute och kört två svängar ikväll och älskar den mer och mer för varje mil jag kör! :D Kan bara föreställa mig hur det blir med lite trevligare avgassystem!

Edit: Har upptäckt ett litet problem; kabeln från bromshandtaget verkar glappa lite så bromsljuset fungerar bara ibland. När det inte fungerar så behöver jag bara dra lite i kabeln för att det ska fungera igen. Verkar inte som att glappet sitter vid bromshandtaget utan i andra änden. Vart tar sladden vägen och har ni nåt tips på en quick-fix? :)

Ingen som har koll på mitt lilla problem med bromsljuset? :)
 

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
Någon som drevat ner en kugg fram på sin -07 o framåt?
Såg att det satt 16t på nu. Går det att köra med 15? Läste nått om att kedjeskyddet äts upp?

Någon som vet? tips?

Tack på förhand..
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Någon som drevat ner en kugg fram på sin -07 o framåt?
Såg att det satt 16t på nu. Går det att köra med 15? Läste nått om att kedjeskyddet äts upp?

Någon som vet? tips?

Tack på förhand..

Jag kör med 16-40 på min fungerar kalas!:tummenupp
(sitter 38 original)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Plats i stuga?

Verkar som att jag lyckas vara ledig från jobbet på KTM-dagen :) .
Undrar därför om det kanske finns plats i någon stuga vid banan månd - tisdag i så fall.
Man är ju betydligt piggare om man slipper köra 30 mil på hojen innan bankörnigen. Så troligtvis tar jag hojen på släp upp.
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Verkar som att jag lyckas vara ledig från jobbet på KTM-dagen :) .
Undrar därför om det kanske finns plats i någon stuga vid banan månd - tisdag i så fall.
Man är ju betydligt piggare om man slipper köra 30 mil på hojen innan bankörnigen. Så troligtvis tar jag hojen på släp upp.

Finns 2 platser i "min"stuga.
MindLess har frågat om den 3dje.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Min hoj är inlöst efter tjuvens nöjesåka så jag har idag tackat nej till min plats - har inget att åka på. :(

Ni som inte fått plats kanske kan jaga min återbudsplats.
Fredrik - som inte är bitter alls.....
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Blev just erbjuden en VIP-plats, dock sade han 18:e. Någon som vet om jag ska sikta in mig på 17:e jag med eller om det de facto är onsdag som gäller?

Var precis ute och körde 690 SMC och SD-R. Ok att 690'n är smidig, men SD-R är ju på en helt annan nivå. Ska bli intressant för en radfyratönt som mig att krypa runt upprätt på twin på Gelleråsen. Vinka när ni kör om. :D
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Har precis beställt en strålkastare/framlykta från USA med USA artikelnummer. Hoppas den passar.... Enligt skiss var det bara kablaget till strålkastaren som skiljde från EU lampan. Nån som kan bekräfta?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Blev just erbjuden en VIP-plats, dock sade han 18:e. Någon som vet om jag ska sikta in mig på 17:e jag med eller om det de facto är onsdag som gäller?

Var precis ute och körde 690 SMC och SD-R. Ok att 690'n är smidig, men SD-R är ju på en helt annan nivå. Ska bli intressant för en radfyratönt som mig att krypa runt upprätt på twin på Gelleråsen. Vinka när ni kör om. :D

På Gelleråsen är sannolikt SDn snabbare för de flesta förare än vilken sporthoj som helst ändå. De jag inte hänger på där är helt enkelt bättre förare.

Och Dukkens bromsar är KUNG. Lär dig använda den så avverkar du start/mål snabbare än 180-hästarshojarna iaf, och det är mkt roiligare än att göra det på en annan effektmonster-hoj. ;)

Välkommen till skönheten och funktionalitetens KTM-iga land :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu står bilen utanför med kärran kopplad och klar. Jobbar hemma imorrn och tänkte väl lägga ner runt 15 eller så :). Sen är det bara att bre ett par frukostmackor, åka ner till garaget och lasta och sen bege sig mot en depåcamparkväll av rang med lite GRILLA och en Grolsch månne? :)


Ska bli sjuukt kul att åka Åsen med massa LC8or igen :tummenupp

Ses på tisdag eller imorrn kväll om det finns fler campare därute!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kikade precis på väderprognosen för tis och det va inte kul :huvet

Hoppas prognosen ändrats tills i morgon annars vettefaen , åker inte när det regnar ..
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej Ktm BRÖDER. Jag sitter nu i bilen på väg till östersund från sundsvall, mitt-sverige, och hade planerat jobba imorrn o sen åka på gåsen. Nu börjar jag tveka, är förbannat jävla trött just nu. Så jag överväger att stå över. Är det nån som ev skulle vilja ha min plats? Lite kort varsel, men det vore synd om den gick ttill spillo...
Jag måste väl bestämma mig i morrn bitti antar jag ska sova några timmar känns det som. Har precis gjort 3 dagar på bana...

Pma om nån vill.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kikade precis på väderprognosen för tis och det va inte kul :huvet

Hoppas prognosen ändrats tills i morgon annars vettefaen , åker inte när det regnar ..

Du kommer ångra dig om du bommar. Kommer det regn så kommer det enligt rapporterna 0,1 mm / 3 timmar eller nåt sånt. Det går att bomba slicks i det ändå, med gatdäck är det tvärlugnt att få upp temp ju.


Kommer det däremot en rejäl skur är det väl dessvärre tveksamt om det torkar upp en sån dag. Men då får KTM bjucka på kaffe på Pit Stop och hålla nån spontanföreläsning i körteknik av Nylund eller en mekkurs lite spontant eller nåt :). En bra dag ska det bli íaf!

Jag var nere för 2 veckor sen och då var prognoserna likadana. Sjuukt dimmigt på morgonen och grått som fan hela dan, kom lite stänk då också. Men rent körmässigt var det en helt perfekt dag där man inte behövde hetsdricka vatten mellan passen för att orka heller. Fick 27 mil den dagen :D.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Nu står bilen utanför med kärran kopplad och klar. Jobbar hemma imorrn och tänkte väl lägga ner runt 15 eller så :). Sen är det bara att bre ett par frukostmackor, åka ner till garaget och lasta och sen bege sig mot en depåcamparkväll av rang med lite GRILLA och en Grolsch månne? :)


Ska bli sjuukt kul att åka Åsen med massa LC8or igen :tummenupp

Ses på tisdag eller imorrn kväll om det finns fler campare därute!

Nu är kärran kopplad och klar efter bilen för mig med.
Jag och en kompis drar efter jobbet, men kommer nog inte fram förren framåt 9 tiden i morgon. Ska bli riktigt kul i alla fall.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu är kärran kopplad och klar efter bilen för mig med.
Jag och en kompis drar efter jobbet, men kommer nog inte fram förren framåt 9 tiden i morgon. Ska bli riktigt kul i alla fall.

Då ses vi vid stugorna eller?

Vi kommer väl ner runt 19 om vi åker direkt och inget strular, så runt åtta är väl förmodligen verklighet.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top