Hawk
#96 Supermoto
Köpte ett par Akrapovic burkar ngt beggade som nu är monterat på hojen.
Nu när jag slår av på gasen får jag avgasknallar, eller rättare sagt så smäller det bara på ordentlig motorbroms, lättare avslag smäller det inte på.
Kan detta bero på att grenröret är otätt någonstans eller kan det bero på att hojen än så länge ej är mappad för Akra burkarna.
Jag kan inte se eller känna att det skulle vara otätt någonstans
?
/PW
Tjenare.
Det behöver inte vara felmappat.
Det kan dock vara en anledning.. min smäller som hejsan den också..
och ja har plockat bort SAS, bytt luftburk till en egen och mappat den riktigt seriöst..
ja har ganska dova smällar i sommarväder..
dra igång den på vintern med mer syre i luften så är mappningen helt fel och då smäller de jevvlar! =)
åk in på en verkstad och be dom lägga på ACRA mappen om du har standard ECU.. det hjälper en aning men acra mappen går lite fett iaf...
Inget fel med smällarna.. låter bara fint
Nu när hösten närmar sig så kan jag inte låta bli att tänka på vad som kommer i nyhetsväg från KTM till nästa säsong.
Känns som om det är dags att uppdatera Superduken rejält till 2011.
Hoppas verkligen på detta då den ju bara fått små uppdateringar med åren som gått. Personligen så tycker jag att R modellen är en sinnesjukt läcker hoj och älskar verkligen attityden den har. Liiiite mera mos i motorn förtjänar den dock!
Till nästa sommar så hoppas jag dom utgår från "gamla" RC8 motorn på 1150cc och tuffar till Superduken lite mer för nu behövs nånting nytt för att konkurera med tex Ducati Streetfighter om KTM inte ska tappa för mkt mot konkurenterna....
Vad säger ni andra SD ägare? Hur hoppas ni att nästa generation SD tar sig?
Mvh Magnus
Vågar man hoppas på en SD med 1200cc motorn som sitter på RC8:an idag....?
rc8 bör få nånting också.. 09-10 är identiska..
Last edited: