Jo det ska du faktiskt göra då den går fel, minns inte om det var fett eller snålt men det är att rekommendera. Det dom gör är att lägga på Akra-mappen, oavsett slipon typ. tror den mapped dessutom är tänkt att köras utan insatser.
Jo det ska du faktiskt göra då den går fel, minns inte om det var fett eller snålt men det är att rekommendera. Det dom gör är att lägga på Akra-mappen, oavsett slipon typ. tror den mapped dessutom är tänkt att köras utan insatser.
Den kommer gå snålt utan mappning vilket inte är bra för motorn.
Men du kan mappa den själv via TuneECU om man har tillgång till laptop, kabel och minst en hand.
Finns olika mappar för olika modifikationer på hojen. Enklast är väl Akramappen om du bara har slipon, men den är fet som bara den. Kolla runt på sidan lite och även på superduke.net. Jag kan lotsa dig om du vill. Vill du optimera till max får du gå till din lokala bromsbänk och hosta upp en jäkla massa dollars. Men drag i spisen blir det!
Glömde säga att TuneECU är gratis. En firma tar en bra timpeng för några minuters mappning.
Tycker hertigen har varit lite oharmonisk och understyrt en hel del. Har en 06:a med standardfjädring. Har nu läst på lite och insett att fjädringen är anpassad för en förare som väger cirka 75 kg. Själv väger jag cirka 115 kg i kallingar. Min tanke är att jag måste byta fjädrar, fram och bak för att fjädringen ska kunna jobba optimalt. Problemet är att KTM endast har fjädrar upp till 95 kilo. Självfallet är det bättre än vad jag har i dagsläget men ska jag lägga ut 3500 kr på fjädrar vill jag ju ha fjädrar som är helt anpassade efter min vikt. Någon som vet var man kan få tag på hårdare fjädrar?
Vad åker ni på för däck gott folk?
Har ett pirelli diablo strada bak som satt på när jag köpte hojen, däcket
Är i bra skick så det gör jag inget åt.
Fram däremot sitter orginal dunlop däcket på, och är tyvärr sopslut. Förslag på
Däck?
Använder hojen till 85% gata, resterande någon smc broms/kurv samt eventuellt någon bankörning. Förra året åkte jag r6 med pilot power 2ct, vilket jag tycker funkade perfekt.
Mvh
Jag har kört superduke nonstop sedan 2008. Har provat Pirelli Corsa III, Diablo Rosso samt Rosso 2. Alla dessa däck är usla när det regnar men grymma när det är varmt/tort. Livslängden är väl sådär men med bra grepp och känsla. Funkar perfekt vid bankörningar också. Sen så ska ju SportSmart från Michelin(tror jag) vara bra. Även Diablo Super Corsa samt Metzler M3 ska vara schyssta.
Det blev ett Dunlop sportsmart, inte hunnit så många mil men hittills är jag grymt nöjd
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|