Hulken_1
Ny hoj i garaget
Nä ingen aning, manualerna på KTM:s hemsida börjar vid årsmodell 2011Har du någon vidare aning om hur pass stor skillnaden är jämfört med en 07a och en -11? Förutom just storleken på motorn (menar R modellen nu).
Nä ingen aning, manualerna på KTM:s hemsida börjar vid årsmodell 2011Har du någon vidare aning om hur pass stor skillnaden är jämfört med en 07a och en -11? Förutom just storleken på motorn (menar R modellen nu).
HJÄLP - Fan, då fick jag problem med batteriet igen.
Kort, igår körde jag en vända - efter att ha bytt till ett helt nytt batteri - och efter cirka 30-45 minuter laddades batteriet helt ur och cykeln dog. Jag fick, under 2,5 h, putta hem cykeln. Den har stått på laddning hela natten och nu när jag skulle ut och köra visade laddaren att den underhållsladdade, och pigtailen var på grön. Efter 5 minuters körning blev pigtailen röd och batterilampan tändes.
Vad i helvete är problemet? Cykeln är ju typ ny. Blir tokig på detta skit.
EDIT: Så här står det i servicehandboken s. 13:
The red warning lamp will light up if the voltage in the on-board electrics drops below 10 volts. Kör till närmaste KTM shop och få skiten undersökt.
Vad har ni betalat för eran 1500-mils service? Johans MC ville ha nästan 7900:-, om ventilerna behövde shimsas om så blev det dyrare..
Någon som har byggt om en gammal R modell med enkelt sits till 2 sits? Vad tror ni generellt vad som behövs för att göra detta förutom att köpa en nya sadel. Funderar nämligen på att köpa en fin -07:a R, men mycket fint blingbling osv, fast vill kunna ta med sambon på några turer dessutom i sommar. Tacksam för svar.
Tjääna boys, var idag och kikade på två st SDs, och tänkte be om lite köpråd. Den ena, en 09a, såg extremt fin ut, sprillans däck, nybesad och nyservad. 1000 mil. Lagd stillastående en gång, vilket gjort att det finns två märken på högerkåporna men ingenting allvarligt. Oljan var dock lite låg, kan det vara något mer allvarligt eller är det förhoppningsvis bara en påfyllning som behövs? I vilket fall, akrasystem, lite fälgstripes, miniblinkers och annat - 80K, dock tycker jag det är lite väl högt.
Den andra, en -10a. Ser välbehållen ut, bra ägare (ni vet vibben man får), 780 mil, FMF Apex-slipon. Dock är däcken helt slut, liten scratch på ena kåpan från högtryckstvätt. Utgångspris: 79K.
Vad tror ni? Hur skulle ni tänka och gå vidare i köptankar? Om vi tar alternativ nummer två, så sa pappan att den antagligen ska ha en service vid 1000 mil, vad går den på? Däckbyte, vad kostar det? Bakdäcket är ju inte direkt smalt på en hertig
Tack på förhand, och hojta gärna till om ni har/vet om någon annan orange superduke årsmodell -07 och framåt
// L
Om vi fortsätter på frågan vad det kostar att göra en 1500-mil service, och lägger till vilka verkstäder som är bra, alternativt man kanske bör undvika? För min del så skulle jag gärna vilja veta hur verkstäderna är runtom stockholm/uppsala/västerås osv.
Jag hade min 07a inne på 1500mils service i höstas på Din mc i Sollentuna och fick betala någonstans mellan 5-6000 vill jag minnas.
Är mycket nöjd med jobbet och tyckte det kändes som de hade bra koll på de sysslade med, tog 1 dag.
Så förutom att det var svindyrt är jag nöjd.
Din MC är kalas att prata med men de skruvade bort sig rejält på min hoj. Servicen var dyr mycket tack att de tog 200 kr/l för olja från fat
Funbike i Västerås är annars att rek. Ragnar är Mr KTM, svår att få tag i men kalas att ha att göra med!
Tjääna boys, var idag och kikade på två st SDs, och tänkte be om lite köpråd. Den ena, en 09a, såg extremt fin ut, sprillans däck, nybesad och nyservad. 1000 mil. Lagd stillastående en gång, vilket gjort att det finns två märken på högerkåporna men ingenting allvarligt. Oljan var dock lite låg, kan det vara något mer allvarligt eller är det förhoppningsvis bara en påfyllning som behövs? I vilket fall, akrasystem, lite fälgstripes, miniblinkers och annat - 80K, dock tycker jag det är lite väl högt.
// L
Skit i hur många ägare... Ser den ut att va i bra skick och du tycker den är värd kosingen så slå till.Uppdatering, jag får den för 75. Vad tror ni? Det enda som gnager mig är att den har ganska många ägare men det är pga helårsförsäkringar och liknande. Ska jag slå till?
Uppdatering, jag får den för 75. Vad tror ni? Det enda som gnager mig är att den har ganska många ägare men det är pga helårsförsäkringar och liknande. Ska jag slå till?
Oljan måste kollas när motor är varm.
Service 750 mil, oljebyte i stort sett.
Service 1500 mil dyr pga ventilkoll, kolla några inlägg ovanför.
Däck 180, SD går hårt åt däcken bara så du vet, i övrigt är det väl magkänsla å skick. Min magkänsla fladdrar när farsan står å gissar serviceintervaller !
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |