Någon som har byggt om en gammal R modell med enkelt sits till 2 sits? Vad tror ni generellt vad som behövs för att göra detta förutom att köpa en nya sadel. Funderar nämligen på att köpa en fin -07:a R, men mycket fint blingbling osv, fast vill kunna ta med sambon på några turer dessutom i sommar. Tacksam för svar.
Vet att Henrik byggde på med sadelskumm på sin R å satte dit pinnar!
Bläddra två tre år bakåt i tråden så finns de bilder eller PM:a honom.
Okej. Jag har haft kort sedan -02 kört med Benkar i Roslagen med min Suzuki 750 GSXF -92, skitkul:-D . Tyvärr vurpade på Bulten tidigt 2003, köpte en Kawasai ZX9 -00. lyckades vurpa i esset på Sviestad. Blev inlöst, köpte en ZX9R-98, som jag senare pressade på bana. Låg ca 5 i topp i snabb grupp ex Kinnekulle osv. Tyvärr vurpade i Ejes kurva på Gelleråsen inför min flickväns stora förskräckefacebooklse. Ett uppehåll uppstod 2010 köpte jag en ER6 får att pendla till och från jobbet typ bulten. Så mina erfarenheter på KTM Superduke. I onsdags körde från VH till Skanssundet t o r. Kändes som jag satt på hojen inte i, grymt vrid, går på slangen ut ur kurvor. Vilket moment på avslag och påslag på gasen känns just nu efter 20 mil. Fortsättning följer. PS Det är en best DS
Ska åka och kolla på en SD R -2010 om drygt en vecka pga arbete som ligger i vägen. Hojen är i riktigt fint skick på bilderna vad man kan se och akra systemet sitter på. Nu till min stora fråga, vad behövs vid ett byte av ombyggnad från singelcuts till den vanliga sadeln på SD. Tjejen är väldigt intresserad av att följa med på turer nu i sommar så därav frågan.
Har kollat lite på ebay vad det finns att köpa osv, räcker det att man köper en ny sving, sadel samt underrede?
Någon som vet hur det ser ut med besiktning sen efter man har byggt om den? Tror jag har sett på något papper att just R modellen är klassad som tillåtet att färda endast 1 person totalt på hojen (kan jag ha sett helt fel här?).
Jag vet att frågorna är många, men jag hoppas att det finns några av er här som sitter på lite kunskap om just detta, då det kliar i fringrarna!!!!
Kan gå som "good will"Har någon här haft problem med displayen? Idag började den kuka ur mer än lovligt mycket. Dels så försvinner delar av siffrorna stundtals, och dels så har varvmätaren blivit en glädjemätare där tomgången ligger på 4500rpm enligt nålen. Dock är det samma låga tomgångsvarvtal som vanligt. Trist när den bara har gått 1300 mil men eftersom det är en 2008 så gissar jag att garantin har gått ut?
Lite tråkigt svar kanske men, jag hade köpt en vanlig istället för R. Får prioritera helt enkelt, ska du köra massor bana och bara skjutsa nån gång ibland så visst R:en har ju sina fördelar. Ska du åka mest landsväg och åka två lite oftare så hade jag köpt en vanlig istället. Bäst är ju att provköra en av varje och själv känna skillnaden, men som jag upplever saken så är det inte SÅ stor skillnad. Har kört både R -11 och min -06 på bana och de är inte så långt ifrån varandra. Med lite godis så blir en vanlig väldigt trevlig, det viktigast jag satt på min är riktigt bra däck, styrdämpare, akra-system samt omdrevning. Går som ett troll
Som sagt, var på Funbike i Västerås, de är de är auktoriserade på KTM.
De tar 4500-5000kr för 1500mil servis, ink material, oavsett om det behöver shimsa.
Har varit där två gg, fått ett väldigt bra intryck!
Vad körde du för drevning? Funderat på om man skall dreva om cykeln för roligare gång
Yoshimura, db-killers och besiktning..vad tror ni? Hoppas på snälla besiktningsgubbar!
Klarade med med Acra å pluggar
Yoshimura, db-killers och besiktning..vad tror ni? Hoppas på snälla besiktningsgubbar!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|