Superduke-tråden

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Jag har en på min men kan tyvärr inte säga så mycket om den just nu!

Är det någon här som kör runt i boråstrakterna ibland föresten?

Jag kör runt i Borås trakten :) En svart superduke med HP corse slip-on så man hör att det är jag!
 

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
oak island
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Jag lämnade in min på storservice nyss hos DinMC och jag fick betala 6200kr till slut. Först ville de ha 6,7k och påpekade att en annan verkstad gjorde samma jobb för ca 9900kr. När jag påpekade att Funbike i Västerås gjorde detta för 5k (Har ingen aning, bara läst det i denna tråd) så fick jag ned priset med 10%.

Polackmekanikern verkade rätt vilsen men Lelle var bra på att.. prata iaf :musik Dock har de tydligen dragit tankbulten snett och försökte skylla på att jag hade varit där tidigare och skruvat och då lagt grunden för dåliga gängor. (Vilket jag inte har gjort)

Hade samma problem med samma person, gillar att försöka lägga över egna amatör misstag på kunden tyvärr. För mig var det ingen överraskning att Ragnar slutade där. Alla får bilda sin egen uppfattning men jag avråder att serva hojen där
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Tjääna! (Café Bärs hälsning... )

Vad är optimal drevning för superduken tycker ni? Jag ser att vissa kör 16-40... jag har 16-38 idag och tycker den är lite nervös på låga varv. Vad kör ni på?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tjääna! (Café Bärs hälsning... )

Vad är optimal drevning för superduken tycker ni? Jag ser att vissa kör 16-40... jag har 16-38 idag och tycker den är lite nervös på låga varv. Vad kör ni på?
16-40 på min 06:a. Optimalt för bankörning tycker jag.....
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
16/41 kör jag på och it's fun as fuck

Annars kan jag (mest för att se till att hålla tråden vid liv) passa på att rekommendera Turtle wax black shine.
010.JPG
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Nu är det nybesiktigat och klart =)

Accra med dB-killer var inga problem alls (var lite osäker innan).
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010

lzy

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
hedemora
Hoj
Ktm superduke R -08
tjäääna !

Håller på och byter olja och filter på superduken. Tänkte höra hur ni gör startar ni direkt eller finns de nå knep för att få startmotorn att gå, så bara så oljan går runt utan att den tänder?
 

Lehtonen

Total badass!
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Borås
Hoj
Rc8 x2, Cbr 1000
Någon som haft problemet att hojen stannar när ni kört och när ni försökt att starta den igen går det inte.
Går ett par varv men stannar sen och fi-lampan tänds....?
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Någon här som är sugen eller känner någon som är sugen på att köpa en Superduke? Är i valet & kvalet om jag ska behålla min eller sälja. Blev endast 60 mil ifjol och känner inget större sug att köra nu heller så funderar på att köpa mig en cab istället.

Hojen är hur som helst en orange -07 med Akrapovic Evo, precis under 1.600 mil i skrivande stund. Nyservad nu i vår samt nybesiktigad (gick igenom med Akra med db-killers monterade utan problem).

Bild finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=4733&image=1559772
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Besiktning idag, inga probs med leovince + insatser.

Däremot anmärkte han på reflex bak, jag kör dock med originalläppen... Spelade ingen roll sa han, åk och köp en reflex och kom tillbaka på lunchen så är det lugnt.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Besiktning idag, inga probs med leovince + insatser.

Däremot anmärkte han på reflex bak, jag kör dock med originalläppen... Spelade ingen roll sa han, åk och köp en reflex och kom tillbaka på lunchen så är det lugnt.

Min gick inte igenom med Leovince och dB-killers...
En bild från Gelleråsen...
 

Bifogat

  • 920140_467751166635434_1631819384_o.jpg
    920140_467751166635434_1631819384_o.jpg
    239.1 KB · Visningar: 191

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Alltså nu håller jag på att bli tokig...

Har bytt däck på hojen och då tog jag av kraschpuckarna till svingen och till framgaffeln... Jag skruvade isär allt och tog bort puckarna.

Men nu när jag skulle montera tillbaka dom så får jag det inte att stämma. Varje puck så att säga kan ju bara passa på ett ställe som jag ser det... dom där bak passar, men fram blir det ett glapp.

Ska pinnarna som går genom vara lika långa? I mitt fall är dom det... men det känns som den fram ska vara kortare. Någon som har koll på detta?

Kan det vara så att tidigare ägare har beställt fel puckar men monterat dom på fel ställe så att det har passat ändå... Kan någon ta en bild på sina så får jag se hur det ska se ut.

Tack på förhand:confused:
 

YKM

Braaaaap
Gick med
13 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM SuperDuke 990 R
Då var pärlan såld :(
Blev tvungen pga husköp...SDR är tveklöst den läckraste och roligaste hojen jag ägt. Låga odds att det blir en ny när kapitalet finns tillgängligt igen! Nu ska här letas billig motard att leka med "under tiden". :)

SDR1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top