Lindholm82
Ny medlem
Jo det börja strax efter ja bytte kopplingsolja. Men den blev ordentligt luftad, dock tror ja kvalitén är dålig på den. Ska köpa ny direkt.
Ki är nog mer ute efter att du bytt motorolja. Kan vara kinkigt med slirande koppling om du stoppar i fel smörja... vad kör du för Motorolja nu och när bytte du senast?
Mattias
Svarade i KCS-forumet..Skall plocka bort sas i veckan samt andra spjället, rc8 strutar och installera en eftermarknads luftbox (rottweiler tror jag det blir).
Jag har hittat en Tune Ecu mapp från superduke.net som stämmer överens exakt som jag hade tänkt använda till att börja med innan inviduell mapp.
Men hur gör jag då det redan sitter en pc3 på min hoj? Går det att konvertera .hex filen till pc3an. Eller måste jag skaffa mig en tune ecu kabel för att lägga in filen?
Men vad händer då med pc3an, ballar den ur?
Tacksam för input. Mvh Linus
Om du u redan har en PC3:a är det väl bättre att använda den och göra en ordentlig mappning i bänkkörming! Bygg om hojen som du tänkt dig med alla modifieringar du skriver, sedan tar du med dig hojen till en handlare/mek som har en dynobänk och får den mappad ordentligt! Att mata in en mapp via tune ECU är ju en genväg att slippa undan bänkningen och talar väl inte om hur bra hojen faktiskt går vilket en ordentlig bänkning hos ett dynojetcenter gör?
Pc3 verkar ju bara vara ivägen, ha mycket färre funktioner men det låter ju fräckt att man har en. Skräp av det jag fattat änsålänge. Jag behöver inga dynopapper för att veta om cykeln går bättre. Och får jag tag i en mapp gratis så är det väl inte så konstigt att man vill prova den först innan man slänger ut tre tusen på ett par timmar i bänk?
Säljer en PC3 om ngn är intresserad!
Fråga ang kraschpuckar. Har letat runt lite och på de bilder jag hittar på forum så verkar många ha 2st puckar på varje sida. Dvs övre och undre.
Men när jag kikar runt lite hos diverse återförsäljare så står det inte vilka det är dom säljer. Gissar på övre?
Vart har ni handlat era ni som kör med puckar på era sd? Och ska man försöka jaga tag på den undre pucken också eller räcker det att köpa den övre?
Köpte och kraschade dessa på Gelleråsen i våras...
http://www.xlmoto.se/kraschpuckar-ram-lightech
Fråga ang kraschpuckar. Har letat runt lite och på de bilder jag hittar på forum så verkar många ha 2st puckar på varje sida. Dvs övre och undre.
Men när jag kikar runt lite hos diverse återförsäljare så står det inte vilka det är dom säljer. Gissar på övre?
Vart har ni handlat era ni som kör med puckar på era sd? Och ska man försöka jaga tag på den undre pucken också eller räcker det att köpa den övre?
Jo jag har kollat på dom.
Du hade endast dom på? Tyckte du att dom gjorde sitt jobb?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|