Superduke-tråden

Lindholm82

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2009, KTM Superduke
Jo det börja strax efter ja bytte kopplingsolja. Men den blev ordentligt luftad, dock tror ja kvalitén är dålig på den. Ska köpa ny direkt.
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ki är nog mer ute efter att du bytt motorolja. Kan vara kinkigt med slirande koppling om du stoppar i fel smörja... vad kör du för Motorolja nu och när bytte du senast?

Mattias
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Skall plocka bort sas i veckan samt andra spjället, rc8 strutar och installera en eftermarknads luftbox (rottweiler tror jag det blir).

Jag har hittat en Tune Ecu mapp från superduke.net som stämmer överens exakt som jag hade tänkt använda till att börja med innan inviduell mapp.

Men hur gör jag då det redan sitter en pc3 på min hoj? Går det att konvertera .hex filen till pc3an. Eller måste jag skaffa mig en tune ecu kabel för att lägga in filen?
Men vad händer då med pc3an, ballar den ur?

Tacksam för input. Mvh Linus
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Skall plocka bort sas i veckan samt andra spjället, rc8 strutar och installera en eftermarknads luftbox (rottweiler tror jag det blir).

Jag har hittat en Tune Ecu mapp från superduke.net som stämmer överens exakt som jag hade tänkt använda till att börja med innan inviduell mapp.



Men hur gör jag då det redan sitter en pc3 på min hoj? Går det att konvertera .hex filen till pc3an. Eller måste jag skaffa mig en tune ecu kabel för att lägga in filen?
Men vad händer då med pc3an, ballar den ur?

Tacksam för input. Mvh Linus
Svarade i KCS-forumet.. :D

Tror inte PC3 och TuneEcumappar pratar med varandra så bra...
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Om du u redan har en PC3:a är det väl bättre att använda den och göra en ordentlig mappning i bänkkörming! Bygg om hojen som du tänkt dig med alla modifieringar du skriver, sedan tar du med dig hojen till en handlare/mek som har en dynobänk och får den mappad ordentligt! Att mata in en mapp via tune ECU är ju en genväg att slippa undan bänkningen och talar väl inte om hur bra hojen faktiskt går vilket en ordentlig bänkning hos ett dynojetcenter gör?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Om du u redan har en PC3:a är det väl bättre att använda den och göra en ordentlig mappning i bänkkörming! Bygg om hojen som du tänkt dig med alla modifieringar du skriver, sedan tar du med dig hojen till en handlare/mek som har en dynobänk och får den mappad ordentligt! Att mata in en mapp via tune ECU är ju en genväg att slippa undan bänkningen och talar väl inte om hur bra hojen faktiskt går vilket en ordentlig bänkning hos ett dynojetcenter gör?

Pc3 verkar ju bara vara ivägen, ha mycket färre funktioner men det låter ju fräckt att man har en. Skräp av det jag fattat änsålänge. Jag behöver inga dynopapper för att veta om cykeln går bättre. Och får jag tag i en mapp gratis så är det väl inte så konstigt att man vill prova den först innan man slänger ut tre tusen på ett par timmar i bänk? :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Pc3 verkar ju bara vara ivägen, ha mycket färre funktioner men det låter ju fräckt att man har en. Skräp av det jag fattat änsålänge. Jag behöver inga dynopapper för att veta om cykeln går bättre. Och får jag tag i en mapp gratis så är det väl inte så konstigt att man vill prova den först innan man slänger ut tre tusen på ett par timmar i bänk? :)

Antingen använder du pc3 och den mappen som sitter i den och så lägger du in en mapp från tuneEcu i originalecu.
därefter så kan du skifta mellan dessa om du bara kopplar ur pc3:an när du vill köra med tuneEcu-mappen
 
Last edited:

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Funderar på att svetsa ihop ett eget avgassystem med ett par ljuddämpare och rör. Är det något jag bör tänka på eller är det bara att sätta dit och mappa?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fråga ang kraschpuckar. Har letat runt lite och på de bilder jag hittar på forum så verkar många ha 2st puckar på varje sida. Dvs övre och undre.

Men när jag kikar runt lite hos diverse återförsäljare så står det inte vilka det är dom säljer. Gissar på övre?

Vart har ni handlat era ni som kör med puckar på era sd? Och ska man försöka jaga tag på den undre pucken också eller räcker det att köpa den övre?
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fråga ang kraschpuckar. Har letat runt lite och på de bilder jag hittar på forum så verkar många ha 2st puckar på varje sida. Dvs övre och undre.

Men när jag kikar runt lite hos diverse återförsäljare så står det inte vilka det är dom säljer. Gissar på övre?

Vart har ni handlat era ni som kör med puckar på era sd? Och ska man försöka jaga tag på den undre pucken också eller räcker det att köpa den övre?

Köpte och kraschade dessa på Gelleråsen i våras... :D
http://www.xlmoto.se/kraschpuckar-ram-lightech
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Fråga ang kraschpuckar. Har letat runt lite och på de bilder jag hittar på forum så verkar många ha 2st puckar på varje sida. Dvs övre och undre.

Men när jag kikar runt lite hos diverse återförsäljare så står det inte vilka det är dom säljer. Gissar på övre?

Vart har ni handlat era ni som kör med puckar på era sd? Och ska man försöka jaga tag på den undre pucken också eller räcker det att köpa den övre?


Jag beställde från http://www.boove.se , kika i deras katalog så ser du att de har både övre och undre till superduke, R&G. =)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
jag har bara testat RG-puckarna men de gör sitt jobb alldeles utmärkt och mer därtill :fakta
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
R&G:s puckar fungerar bra (övre/undre). Hojen glider fint på dessa. Men jag rek. att du sätter på någon form av skydd på motorkåporna (kopplingskåpa/tändningskåpa) alt. byter ut dessa mot krasch varianter. Irriterande om man råkar slipa upp ett hål på någon av motor kåporna. Sedan så har du hjulaxelskydd (fram/bak). Har man dessutom vikbara koppling- och bromshandtag inkl extra uppsättning koppling- och bromshantag samt extra uppsättning fotpinnar + broms + växelspak. Då är du redo. För när du har allt det där på plats. Då måste man nästan omedelbart gå ut och krascha. Varför skall man annars köpa allt det där?
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top