Superduke-tråden

ta bort tanken så blir allt genast mycket lättare. tog bort min när ja satte på rottweiler filtret. bort med soppaslang och två ventilations slangar + två kablar vilket ja antar styr soppapump och reservlampan.
tog bort min med full tank o det läckte inte ut något.
 
ta bort tanken så blir allt genast mycket lättare. tog bort min när ja satte på rottweiler filtret. bort med soppaslang och två ventilations slangar + två kablar vilket ja antar styr soppapump och reservlampan.
tog bort min med full tank o det läckte inte ut något.
Får la bli så. Är väl egentligen ingen match att göra det hela, så sett. Mest att hitta tiden och orken. :)

Lossa tanken i bakkant är bara två skruvar som sitter i ramen eller?
 
Ja två skruvar. I gångjärnet på tanken så att säga.
Är snabbkoppling på soppaslangen. Bara trycka ihop och dra isär.
Så du inte lossar på fel ställe. :-)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Helvete, jag hade ju inte tänkt att bröta nåt med hojen i form av byte av prylar och blinga, men kan nog inte låta bli.

När jag tvättade igår inser jag att jag måste ha mindre blinkers. Såhär kan det ju inte se ut.

Någon som har lite goa bilder på mindre blinkers fram/bak? Tänkte nog köra Biltema. Har funkat tidigare, och lär väl göra det igen. Frågan är bara om man ska försöka kränga på dem bredvid baklampan/ovanför burkarna, eller låta de sitta kvar under som idag?

Inspiration?
 
Jag har laddat upp något bild tidigare på hur jag gjort.
Nu har du ju nya lyktan. Men på min ser det faktiskt ok ut fram. Kunde vare bättre såklart men ändå godkänt.
Att tänka på bak är ju att det är rätt trångt mellan dämparna. (Iaf mina Yoshi) Så jag fick beställa nya mindre reg.skylten för å få plats med den mellan.

Kanske kan fixa nå bilder hur min är gjord ikväll. Kan PMa.
Jag köpte blinkers från nccr. Tog en jäkla tid men fick dom iaf.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Någon som har lite goa bilder på mindre blinkers fram/bak? Tänkte nog köra Biltema. Har funkat tidigare, och lär väl göra det igen. Frågan är bara om man ska försöka kränga på dem bredvid baklampan/ovanför burkarna, eller låta de sitta kvar under som idag?

Inspiration?


http://www.sporthoj.com/forum/showt...rduke-tråden&p=6181423&highlight=#post6181423

Där har du bilder dels på min men även några andra som byggt om. Sidan 377 om inte länken funkar.
 
Fortfarande inte fått tummen ur ändan och fixat min luftburk. Upplever att hojen nästan går sämre och sämre för varje dag/gång jag kör. Måste verkligen lösa det, men jobb, kids och hus och allt därikring puttar ner bågemeck på priolistan...

Jävligt korkad fråga, men kan den (kanske på jävligt lång sikt?) ta skada av att lira med "fel mapp" och inte få rätt blandning?
 
Börjar bli dags för ventilkoll på min.
På hur många hojar behöver de även justeras? Är det nästan alla eller är de flesta ok och endast nödvändigt att kolla?
 
När jag startade hojen imorse visade tempen 157 grader... Och igår när jag kom hem efter jobbet var den på 286. Så, det känns som att min givare/tempsensor är kass.

Googlade lite och det verkar ju som att folk byter till andra givare för att fläkten ska gå igång tidigare/vid lägre temp. Min fläkt har nog bara gått en gång, men så verkar ju sensorn kass också.

Någon som bytt till annan sensor? Eller tips om var man köper grejer smidigt? Fanns nån sorts KTM-parts, eller vad den hette? Men eftersom det stod Lelles i anslutning till loggan så litar jag föga på den sidan.
 
När jag startade hojen imorse visade tempen 157 grader... Och igår när jag kom hem efter jobbet var den på 286. Så, det känns som att min givare/tempsensor är kass.

Googlade lite och det verkar ju som att folk byter till andra givare för att fläkten ska gå igång tidigare/vid lägre temp. Min fläkt har nog bara gått en gång, men så verkar ju sensorn kass också.

Någon som bytt till annan sensor? Eller tips om var man köper grejer smidigt? Fanns nån sorts KTM-parts, eller vad den hette? Men eftersom det stod Lelles i anslutning till loggan så litar jag föga på den sidan.

Lelles app för smartphones är grymt bra, där kan du beställa det mesta. Lägg till din hoj bara så får du upp sprängskisser med alla reservdelarna. Funkar kanon! Du har dessutom den digitala manualen för hojen där så den alltid är med.:tummenupp
 
Börjar bli dags för ventilkoll på min.
På hur många hojar behöver de även justeras? Är det nästan alla eller är de flesta ok och endast nödvändigt att kolla?

Tror de flesta klarar sig på 1500mils kollen. Min var ok men hade väl gått att förbättra om man "orkat". Det är nog väldigt få som är helt utanför toleranserna.
Observera att jag bara uppskattar efter vad jag läst på diverse forum. Och uppfattningen är att de flesta ligger ok.
För övrigt det finaste med att plocka bort luftburken är ju att jag gör ventilkollen på halva tiden nästa gång!

Fanns nån sorts KTM-parts, eller vad den hette? Men eftersom det stod Lelles i anslutning till loggan så litar jag föga på den sidan.

Jag har beställt från Lelles KTM app en gång. Då funkade det bara fint i alla fall. peppar peppar. (Har inge vidare erfarenheter från Lelles annars så)

Och som Niklasinorr säger så har man ju alla manualer och sprängskisser m.m. tillgängliga i appen vilket är jäkligt smutt. Så appen måste man ha. =)
 
När jag startade hojen imorse visade tempen 157 grader... Och igår när jag kom hem efter jobbet var den på 286. Så, det känns som att min givare/tempsensor är kass.

Googlade lite och det verkar ju som att folk byter till andra givare för att fläkten ska gå igång tidigare/vid lägre temp. Min fläkt har nog bara gått en gång, men så verkar ju sensorn kass också.

Någon som bytt till annan sensor? Eller tips om var man köper grejer smidigt? Fanns nån sorts KTM-parts, eller vad den hette? Men eftersom det stod Lelles i anslutning till loggan så litar jag föga på den sidan.

Va fan har du för mätare?
Jag har bara staplar i min display... plus en vanlig ute-temperaturmätare...
 
Va fan har du för mätare?
Jag har bara staplar i min display... plus en vanlig ute-temperaturmätare...

Staplarna har jag ju såklart. Men när man trycker på "Mode" och hoppar mellan tripmätarna så kommer det ju en vy som visar nån sorts temperatur. Borde ju vara vattentemp kan man tycka, för yttertemp känns väl lite skumt eller? Den visade iallafall som sagt imorse, vid kallstart, 157 grader... I garaget är det väl en 14 grader vid den tiden. Rimlighetsgrad = 0 oavsett.
 
Haha, kollar ju nu, och det är ju ett litet jävla kommatecken där! Yttertemperatur såklart! 22.2! Liten jävla punkt.

Frågan är väl ändå iofs varför/när fläkten ska starta?

Aja, btw, när vi snackar display. Vad är det där "Length" son står när man vrider om tändningen?
 
Haha, kollar ju nu, och det är ju ett litet jävla kommatecken där! Yttertemperatur såklart! 22.2! Liten jävla punkt.

Frågan är väl ändå iofs varför/när fläkten ska starta?

Aja, btw, när vi snackar display. Vad är det där "Length" son står när man vrider om tändningen?

Också gjort den tabben precis när jag köpte min... tyckte den gick jävligt varm... men som sagt hittade också ett kommatecken efter en stund...
 
Finns det någon som vet om man kan höja 990 R dämparen bak? Innan man börjar skruva av den.
Måste ha lite mer markfrigång och fram kan man ju höja den i alla fall 6 mm.
Sitter en låsmutter till den övre delen av dämpar huset och undrar om det kanske finns en höjd justering?

Fridens:yoparty
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top