Kan du räkna upp lite motordata på nuvarande motor för jag kommer inte ihåg allt jag läst om den (senildement)
En plastning modell tumbling i insug skulle kunna hjälpa draget från tomg och förbi 7000v. Jag plastar alltid om insug så soppablandningen kastas tvärs igenom ventilerna roterande neröver i cylindern. Det ger väldigt bra drag ut ur kurvor från låga varv och mellanreg och inget tapp på högvarv snarare mer hk även där ber på hur mycket man lägger igen insuget.
Jaha...
Borr 104mm
Slag 80mm
Vevstake 145mm
Insugsventiler 41mm
Avgasventiler 33mm
Maxlyft IN 13mm
Maxlyft EX 12mm
Duration IN ca 256 grader vid 0,050"
Duration EX några grader mindre än IN
Geometriskt komp.förhållande ca 13,5:1
Bränsle blyfri 98-100 oktan (handelssoppa)
Spjällhus från Ducati 1198 likaså spridare (490 cc per minut)
Insugslängd finjusterat i bänk (ca 250-260mm)
Insugsportningen är helt avsedd för tumble, också med en vinkel mellan IN- och EX-ventilerna på ca 20-21 grader. Bänkningen var med 100mm borr, 82mm slag och 135mm stake och ett annat avgassystem som tyvärr var avstämt för 9000rpm och inte 7000-7500rpm... Det är det nu!
Saknar du någon info?