Hello igen, tittar in i tråden lite då o då för att betrakta progressen Så, det här med att du lägger ut en gammal bänkning, ska man se det som en teaser till en ny bänkning med den nybyggda motorn? Väntar isåfall otåligt / Daniel
Hej Daniel! Jag tänker att om jag lägger ut en hyfsad bänkning INNAN jag gjort flera förbättringar så tänker alla att: -Wow, nu måste den ju vara ännu vassare! På så vis håller jag mystiken vid liv!Hello igen, tittar in i tråden lite då o då för att betrakta progressen Så, det här med att du lägger ut en gammal bänkning, ska man se det som en teaser till en ny bänkning med den nybyggda motorn? Väntar isåfall otåligt / Daniel
Nya tryckare kom med bud idag! Supertech levererar! Dessa passar till Mitsubishi Evo X. Hoppas det inte blir nån allergisk reaktion...
Hej Daniel! Jag tänker att om jag lägger ut en hyfsad bänkning INNAN jag gjort flera förbättringar så tänker alla att: -Wow, nu måste den ju vara ännu vassare! På så vis håller jag mystiken vid liv!
Min bänkarmäster har ju tappat stinget och skruvar bara ihop motorer åt Koenigsegg numera... Det hade varit bra att köra i samma bänk för att kunna jämföra ev förändring... Men först provstart!
Helt avgjort! Du är så klok! Jag gör det nu! Eller kan man trimma högtryckstvätten och spänna fast den på koordinatbordet?Om du hade köpt en vattenskärmaskin som jag sa så hade allt detta varit mycket enklare!
bara så där, "knacksensor"- hur skulle det funka att inkorporera?, men iofs, med annan klämyta så kommer du ju tillrätta med problemet ändå (dock med ökad belastning totalt sett??)
dina ok hållare skulle jag gladeligen sälja nån av ungarna för.....gravera in DR_C, utan att skämmas!!- lite vardags narcissism är där ingen som dött av!!
//jj
Nu börjar prylarna dyka upp! Foder från Westwood Liners.
View attachment 417437
Ca 2000 kr för ett stålfoder foder som är svarvat till 104,0 mm borrning. Honing till avsett kolvspel kvarstår (kolvar är under transport). Fodret är tillverkat efter min ritning.Vad fick du pynta för fodret? Är det en färdig dimension eller har du själv specificerat?
Ca 2000 kr för ett stålfoder foder som är svarvat till 104,0 mm borrning. Honing till avsett kolvspel kvarstår (kolvar är under transport). Fodret är tillverkat efter min ritning.
Ventilerna är Ferrea blanks (in 41mm, ex 33mm, 6mm skaft), PAC special bee-hive fjädrar och egentillverkade retainers av 2541, OEM knaster och fjäderbrickor, tryckarna är från Mitsubishi Evo-X. Ingetdera återfinns i ICA's sortiment...
View attachment 417507
Ventiltallriken har jag också svarvat ur (konkav), för att få ner vikten ytterligare. Bara så ni inte tror att jag fuskar!41 mm, yikes! Gillar lättningen/avsmalningen längst ner på ventilskaftet. Det är racing!
Knastren och fjäderbrickan är bra nog för att matcha resten av komponenterna alltså?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|