Jag har kontaktat dem för att hitta en återförsäljare i mina trakter!Jag har redan nämnt att paybacks 5-50 suprem racing oljan är hutlöst bra och klarar timkentester otroligt bra. Oljer som klarar timken skärtester är väldigt bra mot kam/nock skärning och många andra ställen i motorn. Oljer som klarar denna test är ett måste när oljefilmen brister som den kan göra med vassa kammar.
Payback Supreme full syntetic racing sae 5w-50 bet nr 376 kommer från schaffer så det är ingen ny olja på marknaden schaffer är äldsta oljebolaget i usa.
Köp gärna en liter Payback suprem racing och testa den i svarven mot den olja du kör för jag är 90% säker på att den inte har en Changs i stål mot stål test. Jag trycker/bryter en ca 60cm lång stålstång mot en kolvbult som sätts i chucken samtidigt som du tillför olja. Stålkvallen på stången bör vara lika som borrar så jag har helt enkelt svetsat fast en 12mm borr på en hävarm.
Denna simpla test är lika bra som en riktig timkenmaskin fast gratis. Jag är så säker på att dina lyftare och nockar inte skulle få en skråma på sig om du körde denna olja så jag kan köpa nya kammar och lyftare åt dig om de skulle visa slitage.
Jag har kontaktat dem för att hitta en återförsäljare i mina trakter!
Tack för tipset!
Sitta hemma över hela helgen och vänta på att tryckarna ska bli belagda med DLC, är nästan tortyr. Säsongspremiären kommer allt närmre...
Jag har lämnat tryckarna till Ionbond i Linköping, som påstod sig ha erfarenhet av just tryckare till racingmotorer. Jag vet inte exakt hårdhet eller tjocklek, utan jag får förlita mig på deras erfarenhet. Tryckare mot kamlob är ju en helt annan applikation än kuggflanker som "rullar" mot varandra, så jag vet inte om någon del av fysiken eller specifikationerna är möjlig att återanvända? Det blir bara en chans, för det måste funka direkt, annars är säsongspremiären rökt och mer därtill förmodligen. Allt pga ett "otjänlig" tillsatsmaterial på de svetsreparerade kamloberna!Kul att fler inser fördelarna med diverse beläggningar. Var får du dem belagda? Jag ska snart skicka iväg mina växellådsdrev till Suzukin på dlc-beläggning. Mitt jobb ligger jämte en av de stora aktörerna men jag ska prova på en av de andra. Finns ju lite olika typer av dlc-beläggningar. Vilken hårdhet och tjocklek blir det? Jag hamnar på runt 5000 hv och runt 2 tusingar i tjocklek.
Härligt, Micke! Får man fråga hur du ska bygga och vad budgeten är? Jag är nämnligen också på jakt (ej med tidspress) efter HELT egen verkstad...Allt kommer att lösa sig Mats, själv sitter jag & tittar på en stor jordhög med ritningen i handen, om några veckor ska mitt garagebygge börja, tänkte mig en skjul på 9x15m, med 3,5m i porthöjd endast för hojen.
För min del blir det inget åka i år heller.
Det låter väldigt billigt, så kommer du undan med det får du vara nöjd! Men vi får väl se om "things get out of hand"!Ja det blir i lös virke med platta på mark, golvvärme, uppvärmning med luft/vatten. Hoppas det inte blir dyrare än en 350 hundring, kommer att göra det mesta själv utom takstolar som jag beställer färdiga, men som vanligt kommer det väl att urarta...Bygga hoj eller garage du vet ju själv hur det lätt blir...det bästa är gott nog.
Men du har väl en kunglig verkstad, med tanke på alla bilder du postat.
I slutet på den sista videon ovan ser det ut som att hojen vattnar garagegolvet lite. Är det en funktion som är medvetet implementerad för att hålla golvet rent och farsan glad?
oerhört snyggt bygge! blir avundsjuke.
skulle man kunna få ta del av cad modellen på denna motorcykeln ramen om man får fråga?
skulle vilja studera den lite närmre.
om inget annat så har du givit mig inspiration till mitt bygge.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|