Jag var och hämtade ståldrev, bakelitdrev, nav och balansaxel idag! Det känns väldigt tillfredsställande att äntligen hålla de delar i handen, som man snurrat på i datorn i timmar!
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Tack! Det är alltid välkommet och tillför energi när målet ibland känns avlägset!Fina bitar, ska bli spännande att se om/hur det funkar
Man skriver tyvärr alltför lite i forumtrådar man följer nuförtiden, men det betyder inte att de inte följs...
Fortsätt posta så ska vi som följer försöka fortsätta att bistå med glada tillrop
Varför är plastdrevet delat på mitten? Är de fjäderbelastat så de inte skakar i kuggen?
Tidiga Xl600 1983- och 1986-88 Honda xr600r hade delat fjäderbelastat drev på balansen och fan vad fint den motorn gick de blev ett fint vinande ljud istället för klapper .På Nyare xr 1990+ så blev de vanligt drev och då kom klapper ljud från motorn,, de höll dock bra men lät onödigt illa och de fräna fina vinande ljudet upphörde.
Hursom jag är inpad över balansbygget eller över hela bygget såklart de blir otroligt intressant att höra hur fint den går
Tack så mycket! Det estetiska kan vara nog så knepigt att få till, tycker jag!Detta är ju som hojbygge på riktigt riktigt
Det kosmetiska grejerna som man själv håller på med framstår ju som löjliga mot detta. Är sjukt imponerad av att man tillverkar sina egna motordelar det är ju som på en hel annan nivå.
Jag misstänker att du inte satt längst bak på lektionerna i skolan och kastade sudd
Det brukar bli tokigt och gå överstyr förr eller senare...Mycket stiligt Dr_c o dina video snuttar är i mitt tycke exemplariskt utförda
Som du pysslar med husan gör vi med moppe motorerna när effekten ökar bortåt 30hp+ dom levande krafterna bryter ju mycket effektivt ned det mesta till mindre bestånds delar rätt så fort. Senaste är cnc frästa kompletta block A 25000 till en moppe
Tack för tipset! Det kommer att sitta en lätt åtkomlig kåpa över kuggdreven. Även om balansaxeln bara ska spinna upp och ned i varvtal, så kommer jag att vara som en hök över drevet av vävarmerad bakelit!Nu vet jag inte om man ens ska smörja kuggar med backelitdrev men ett tips på ett bra smörjmedel för öppna kuggar är Payback Silverstrike. Jag har kladdat med det och de sitter som lim på kuggarna.
Skulle de vara en fördel med ett smörjhål in till detta balanshus och även en dräneringsplugg i botten så man kan spruta in div smörjmedel då o då?
http://www.payback.se/files/aerosoler/273.pdf
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |