Jag har lagt upp lite bilder i mitt galleri på www.husaberg.org. Där kanske finns nåt som ger tanken näring?Finns det några bilder som visar hur du löst fästena bak? Jag har förvisso en LC4 som ska stoppas i, men jag hoppas på lite inspiration även här. Det är ju lite trångt om plats vid svingen...
Mallen jag testar med är tänkt att gå hela vägen från övre motorfästet i ramen bak, via motorns övre bakre fäste, ramens nedre bakre, och fram till motorns undre. Hmm, kanske krångligt förklarat i ord?
Men som sagt, har du några inspirerande bilder?
Vi ses nästa sommar!
/Fohlin
http://www.husaberg.org/gallery/v/Members/Dr_C/left_1.jpg.html
Klart som korvspad!Årsmötet gick bra, tekniska reglementet innebär numer minimivikt för alla utom kamelryttare som får bli hur lätta som helst Alla andra måste vikta upp enligt formeln (Px2/F-3*12). Utöver det så tillåts fler cylindrar om man åker 3 takt och wankel, men endast om det går att beräkna volym enligt Absolutmetoden. För de som vill kommer det att vara en separat klass under nästa års Red Bull Erzberg rodeo
Skämt åsido, det flöt på bra, ganska lika från i år, alla tävlingar med i cupen 10 bästa resultaten räknas, det ska kollas om ESA vill köra på torpet ev!
Hur går det med racern?
/Stefan
Jo, nya elaka specialkolvar har kommit från Wössner. Just nu befinner sig dess hos min bearbetningsguru (Mossbergs Mek) för att få ventilfickor och "urskålas" i mitten för att få ner kompressionen till 14:1. Sen väntar montage och BÄNKNING!
Förresten råkar jag veta var det står 2st maxtrimmade KTM690-motorer. Någon intresserad?